Resultaten 1 t/m 4 van 4

Onderwerp: Bandenspanning circuitmoto

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    10

Bandenspanning circuitmoto

Heyla,

Aanstaande maandag doe ik mijn eerste circuitdag. Circuitmoto staat al helemaal klaar voor er in te vliegen enkel nog één iets niet... En dat is bandenspanning, hoeveel moet dit zijn?
    Gaat over een Honda cbr600f4i met Metzler m7rr banden, dit op het circuit van croix. Enig advies is altijd welkom natuurlijk

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    oei, zoiets op een motor forum vragen maakt je niets wijzer. 10 antwoorden zijn 10 verschillende meningen waar je niets wijzer van wordt

in alle geval nooit met de van het fabriek opgegeven waarden rijden (eigenlijk ook niet op straat, want die waarden zijn veilig voor alle omstandigheden : vol bepakt en aan topsnelheden, tenzij je zo op straat rond rijdt natuurlijk )

ik rijd altijd met 2.3V an 2.2A koud, maar daar gaat nu ongetwijfelt iemand niet mee akkoord gaan

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    2
    Als t De eerste keer circuit is en Croix is niet echt een snel circuit denk dat je wel met normale banden spanning kan beginnen. Tussen sessies door kan je altijd wel wat zakken en kijken of dat beter bevalt. Ik deed vroeger altijd de opgegeven spanning en daar 0,3-0,2 af. Maar heb altijd met enig behoud gereden. Had maar 1 motor .

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Registratie
    Oct 2018
    Thanks
    133
    Dag Karel,

Hierbij de link naar de bandenspanningen van Bridgestone per type band en per bandenmaat voor circuit gebruik...

https://grippingstories.com/articles...es-by-category

M7RR is vergelijkbaar met de Street Use tyres S21/ S22, zo heb je al een richtwaarde voor de bandendruk, lager zou ik niet echt gaan.
    Met de temperaturen dat ze geven zou ik gaan voor 2,1- 2,3 vooraan en 2- 2,2 achteraan...

Ik heb in April op Mettet bi 22° met de S22 gereden op 1,8 bar achteraan bij de start en heb deze na 2 sessies verhoogd met 0,2 bar, vooraan gelaten op 2,3 bar koud. Deze bandendrukken gelden bij koude banden, als je tussen 2 sessies bandendruk verhoogd, neem dan eerst de druk als je van circuit komt warm en voeg hier gewoon bvb 0,2 bar bij want een referentie heb je anders niet meer...

In tegenstelling tot de echte circuitbanden waar ze warme bandendrukken opgeven...

Veel plezier!
    ***Street Triple 765 R ('18) Rest In Pieces***
    ***Speed Triple 1050 RS ('19)***

5. The Following User Says Thank You to GDS For This Useful Post:

Antropos (04-06-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten