Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 35

Onderwerp: B236 tussen Winterberg & Smallenberg (Sauerland) verboden voor moto's

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    265
    In plaats van alle motorrijders af te straffen, zou de politie veel beter meer gerichte controles doen tegen "loud pipes saves lives". Het is echt een pokke herrie dat die maken en natuurlijk worden bewoners daar razend over. Maar een hele groep straffen voor de stommiteiten van een (klein) deel van die groep is er ver over. Motorrijders die over de schreef gaan, moeten maar zelf op de blaren gaan zitten. Ze weten trouwens ook goed genoeg dat het niet mag.
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

2. The Following User Says Thank You to coohhooc For This Useful Post:

Chr-Re-ie (05-06-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coohhooc Bekijk Berichten
    Maar een hele groep straffen voor de stommiteiten van een (klein) deel van die groep is er ver over. Motorrijders die over de schreef gaan, moeten maar zelf op de blaren gaan zitten.

Jommeja… het is toch veel makkelijker om de ganse groep te straffen dan er de enkelingen uit te filteren... zo werkt het toch overal en voor alles...

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keke1983 Bekijk Berichten

Natuurlijk zal de overlast voor de minder verdraagzame mensen groter zijn bij mooi weer door dat er meer motorrijders op de baan komen en in sommige gevallen is dat de begrijpen, want wegen die in de periodes van minder goed weer ook minder druk zijn, worden ineens heel druk en dat zijn die mensen niet gewoon. Toch denk ik dat een grote groep van die mensen gewoon graag klagen (of zou het misschien jaloezie kunnen zijn?)
    In ieder geval kom ik regelmatig groepen fietsers tegen die in mijn ogen meer overlast veroorzaken (door zich niet aan de regels te houden) dan de gemiddelde groep motorrijders.
    Zij “mogen” dit dan weer wel doen zonder wegentaks te betalen.
    Ik denk dat je soms niet beseft hoeveel motor geluid er is op de populaire plekken.
    Voor mij was het soms hatelijk om in Vielsalm te wonen.
    Ik moest werken, en van 7 tot 23 uur was het non stop motorlawaai, dat in een modern appartement met driedubbele beglazing, met alle ramen weg gericht van de straat, en alles dicht.
    Niet dat ik niet tegen motorlawaai kan, maar ik had daardoor geen goesting meer om te werken wegens motor kriebels.

Ga eens op de bank in Bourscheid zitten voor een uurtje op een mooie zomerdag.
    Daar heb je het geluid van 3 valleien, en hoor je elke motor van 5km afstand. Mensen kunnen daar niet op hun gemak op een zondag een BBQ doen zonder tegen elkaar te roepen. De meeste komen daar wonen om te genieten van de prachtige natuur (en betalen er extra voor - ik was op zoek naar een woonst in de streek, ik ken de prijzen zowat). Bourscheid is een dorp met 40-50 huizen en per uur komen er zeker +400 motors door op een zomerdag. Soms is het gewoon veel te veel.
    Ik sta soms verbaasd als ik een oude inwoner nog zie terug zwaaien als ik hem met de moto vriendelijk groet.

Als het een moto is met een open chapment, hoorden we die in Vielsalm 8 a 10 minuten op voorhand (vanuit Trois Ponts). (verhaaltje van de flikkencontrole aan het fritkot heb ik hier al meermaals neergepent).

Ik heb er gewoond en ik hou van motorlawaai, maar ik zou zelf de geluidsoverlast niet gaan minimaliseren door te zeggen dat deze mensen gewoon graag klagen. Zelfs ik vond het soms te veel als fervente motard op een minder populaire plek dan waar het verboden wordt voor motards.

't zijn trouwens vooral de mensen aan de dorpsrand die het meeste mogen klagen, en die deze locatie specifiek kiezen voor de extra rust. Mijn vader heeft ook zo'n huis gekocht voor de rust. Daar heb je de motors die nog op volle toeren tegen +100 de bebouwde kom in rasen alvorens te verminderen naar 50. (de wagens ook trouwens - we hebben zelfs 1 uit de tuin, 3 meter boven het straat, mogen takelen).

Die fietsers maken geen herrie als je in je tuin zit te genieten

IMO ik geloof best dat de meeste klachten zeer terrecht zijn.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

5. The Following 2 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

Chr-Re-ie (05-06-2019),Schussboelie (06-06-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coohhooc Bekijk Berichten
    In plaats van alle motorrijders af te straffen, zou de politie veel beter meer gerichte controles doen tegen "loud pipes saves lives". Het is echt een pokke herrie dat die maken en natuurlijk worden bewoners daar razend over. Maar een hele groep straffen voor de stommiteiten van een (klein) deel van die groep is er ver over. Motorrijders die over de schreef gaan, moeten maar zelf op de blaren gaan zitten. Ze weten trouwens ook goed genoeg dat het niet mag.
    Die gerichte controles op alles wat niet TUV gekeurd is, dat gebeurd vaak in Duitsland, en vooral in de herrie stukken.

Bekijk dit kanaal maar (gezocht op motorrad).
    https://www.youtube.com/channel/UCnY...query=Motorrad

En wees verbaasd over de technische kennis van de Duitse Polizei mbt tot motoren !
    Ik denk dat je je ogen nog gaat opentrekken (en misschien gaat overwegen om geen chinese remhendels en dergelijke te plaatsen als je in Duitsland wilt rijden).

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    452
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Ik denk dat je soms niet beseft hoeveel motor geluid er is op de populaire plekken.
    Voor mij was het soms hatelijk om in Vielsalm te wonen.
    Ik moest werken, en van 7 tot 23 uur was het non stop motorlawaai, dat in een modern appartement met driedubbele beglazing, met alle ramen weg gericht van de straat, en alles dicht.
    Niet dat ik niet tegen motorlawaai kan, maar ik had daardoor geen goesting meer om te werken wegens motor kriebels.

Ga eens op de bank in Bourscheid zitten voor een uurtje op een mooie zomerdag.
    Daar heb je het geluid van 3 valleien, en hoor je elke motor van 5km afstand. Mensen kunnen daar niet op hun gemak op een zondag een BBQ doen zonder tegen elkaar te roepen. De meeste komen daar wonen om te genieten van de prachtige natuur (en betalen er extra voor - ik was op zoek naar een woonst in de streek, ik ken de prijzen zowat). Bourscheid is een dorp met 40-50 huizen en per uur komen er zeker +400 motors door op een zomerdag. Soms is het gewoon veel te veel.
    Ik sta soms verbaasd als ik een oude inwoner nog zie terug zwaaien als ik hem met de moto vriendelijk groet.

Als het een moto is met een open chapment, hoorden we die in Vielsalm 8 a 10 minuten op voorhand (vanuit Trois Ponts). (verhaaltje van de flikkencontrole aan het fritkot heb ik hier al meermaals neergepent).

Ik heb er gewoond en ik hou van motorlawaai, maar ik zou zelf de geluidsoverlast niet gaan minimaliseren door te zeggen dat deze mensen gewoon graag klagen. Zelfs ik vond het soms te veel als fervente motard op een minder populaire plek dan waar het verboden wordt voor motards.

't zijn trouwens vooral de mensen aan de dorpsrand die het meeste mogen klagen, en die deze locatie specifiek kiezen voor de extra rust. Mijn vader heeft ook zo'n huis gekocht voor de rust. Daar heb je de motors die nog op volle toeren tegen +100 de bebouwde kom in rasen alvorens te verminderen naar 50. (de wagens ook trouwens - we hebben zelfs 1 uit de tuin, 3 meter boven het straat, mogen takelen).

Die fietsers maken geen herrie als je in je tuin zit te genieten

IMO ik geloof best dat de meeste klachten zeer terrecht zijn.
    Ik heb er inderdaad nooit gewoond dus ik kan ook niet meespreken hoe het voor de bewoners daar is. Het is eigenlijk niet zo moeilijk om u daar iets bij voor te stellen.
    Zelf heb ik een huisje gebouwd in een zeer landelijk deel van Limburg en hier is het zalig vertoeven bijna het ganse jaar door. Behalve in de zomer (oogstseizoen), want dan rijden hier bijna dag en nacht landbouwvoertuigen vlak langs mijn tuin. Ik kan u verzekeren dat dit ook behoorlijk wat geluid kan produceren. Natuurlijk rijden die mannen ook door in de nacht als de oogst dringend binnen moet. Nu wil ik niemand met de vinger wijzen, iedereen heeft recht op rust en privacy. Maar ik wist dit vooraleer ik hier begon te bouwen, en vind dus dat ik hierover nu niet moet gaan klagen. Ik zou dit wel doen moest er inderdaad bewust overdadig en onnodig lawaai (zoals het voorbeeld met open uitlaten enzo) gemaakt worden. Dat bedoel ik eigenlijk met klagen om te klagen en minder verdraagzaam zijn.

Maar wees gerust, mijn motor is nog volledig origineel, en ik hoor zelfs meer de motor van mensen die met mij meerijden dan mijn eigen motor. Ik probeer dus zo weinig mogelijk overlast te bezorgen.

Maar nu puur hypothetisch, denk jij dat het verbod op die wegen opgeheven zou worden als we allemaal elektrisch zouden rijden en dus ook minder lawaai zouden maken? Of zou de politiek dan weer een andere reden vinden om de motorrijders in bepaalde gebieden te weren?
    “Be yourself; everyone else is already taken.”

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    265
    Die gerichte controles op alles wat niet TUV gekeurd is, dat gebeurd vaak in Duitsland, en vooral in de herrie stukken.

Bekijk dit kanaal maar (gezocht op motorrad).
    https://www.youtube.com/channel/UCnY...query=Motorrad

En wees verbaasd over de technische kennis van de Duitse Polizei mbt tot motoren !
    Ik denk dat je je ogen nog gaat opentrekken (en misschien gaat overwegen om geen chinese remhendels en dergelijke te plaatsen als je in Duitsland wilt rijden).
    Ze doen inderdaad wel hun best in Duitsland ivm het handhaven van de geluidsnormen en ze kennen er ook wel heel veel van. Maar helaas is dit niet genoeg voor de lokale bevolking. En ik begrijp ook wel dat men dan kiest voor het afsluiten van wegen voor motoren, maar het is toch een jammerlijke ontwikkeling.
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keke1983 Bekijk Berichten
    Maar nu puur hypothetisch, denk jij dat het verbod op die wegen opgeheven zou worden als we allemaal elektrisch zouden rijden en dus ook minder lawaai zouden maken? Of zou de politiek dan weer een andere reden vinden om de motorrijders in bepaalde gebieden te weren?
    Geen flauw idee

Wat ik wel zie is dat Luxemburg jaar na jaar populairder wordt, en Vielsalm ook.
    De eerste jaren dat ik er woonde was het belange zo populair niet, ik durf zelf te stellen dat dat verdubbeld is op een paar jaar tijd.
    Mijn eerste zomers toen ik mijn avondritje deed in mid zomer kwam ik misschien 3-10 moto's tegen tot Luxemburg, nu zijn er dat 30-40.

Ik moet misschien wat minder routes maken en online zwieren
    Al denk ik dat veel te maken heeft met de saaier wordende rijomgeving in Vlaanderen en de strengere regels.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    452
    Ik moet misschien wat minder routes maken en online zwieren
    Al denk ik dat veel te maken heeft met de saaier wordende rijomgeving in Vlaanderen en de strengere regels.
    Nee, doe dat alstublieft niet, het zijn stuk voor stuk pareltjes om te rijden!
    Maar nu ik er over nadenk is het wel mogelijk dat uw routes mee aan de basis liggen aan de overlast daar. (Het moest maar niet zo mooi en leuk zijn daar)
    Alle gekheid op een stokje, we kunnen er maar beter van genieten nu het nog kan.
    “Be yourself; everyone else is already taken.”

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    We rijden daar langs als we gaan tanken en wiskey en sigaretten kopen in Lux.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Registratie
    Apr 2019
    Thanks
    0
    heeft er eigenlijk wel iemand hier de moeite gedaan om dat nieuwsbericht te lezen?

Bij zulke verboden is de geluidsoverlast een secundaire gedachte.

Het belangrijkste is dat er op die wegen zeer vaak straatraces en sprints georganiseerd worden en andere kijk-eens-mama-wat-ik-kan-stunts
    Hebt ge die gasten ooit al eens bezig gezien?

Denkt ge dat uw paar euro wegentax volstaat voor de Notarzt helicopter als er weeral zo ne randdebiel verongelukt ?

Doch immer wieder kommt es auch zu Unfällen. Seit Jahresanfang waren es vier, an allen waren Motorradfahrer beteiligt, teilweise wurden sie schwer verletzt. "Wir wissen, dass dort immer wieder Rennen gefahren werden", sagte ein Sprecher der Stadt Schmallenberg.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Overnachting avond voor Sauerland 12 sept
    Door Mister_Ace in forum Meet en Greet
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 31-08-2017, 22:38
  2. Route naar Sauerland (Winterberg)
    Door stgro in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 06-06-2017, 12:32
  3. Verboden banen voor de moto in Duitsland (Google maps overzicht)
    Door E.M. in forum Wegcode en Wetgeving in het Buitenland
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 15-11-2016, 12:59
  4. Wat is het verschil tussen een moto en ne scooter?
    Door the riding man in forum Motorscooters en Scooters
    Reacties: 60
    Laatste bericht: 14-08-2014, 09:08
  5. Vogezen binnenkort verboden voor motorijders in het weekend?
    Door guido in forum Nieuws uit de Motorwereld
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 05-03-2013, 17:10

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten