Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 35

Onderwerp: B236 tussen Winterberg & Smallenberg (Sauerland) verboden voor moto's

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Ja zal wel. Maar DE vraag blijft natuurlijk waarom moet ik daarvoor boeten? Ik heb een originele uitlaat , doe geen straatraces of stunts ?

Zelfde met quadverbod in Antwerpen en Mechelen!

We verplichten Mercedessen toch ook niet op op de autostrade te blijven rijden , omdat er een paar de afrit nemen zonder de pinker te gebruiken....

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    452
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk Berichten
    Ja zal wel. Maar DE vraag blijft natuurlijk waarom moet ik daarvoor boeten? Ik heb een originele uitlaat , doe geen straatraces of stunts ?

Zelfde met quadverbod in Antwerpen en Mechelen!

als ze dit dan doen om de ongevallen en overdreven snelheid en dergelijke aan te pakken, dan denk ik dat ze beter gewoon snelheidscontroles gaan houden daar en zwaar bestraffen. Mensen denken sneller na als ze geraakt worden waar het het meeste pijn doet en dat is (voor de meesten) hun portemonnee.
    Door wegen af te sluiten verleg je volgens mij alleen maar het probleem. Dan gaan ze toch op zoek naar een andere plaats om te “racen” en dan zal het aantal ongevallen, gewonden en interventies waarschijnlijk niet eens dalen.
    “Be yourself; everyone else is already taken.”

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    268
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TuttoTerreno Bekijk Berichten
    heeft er eigenlijk wel iemand hier de moeite gedaan om dat nieuwsbericht te lezen?

Bij zulke verboden is de geluidsoverlast een secundaire gedachte.

Het belangrijkste is dat er op die wegen zeer vaak straatraces en sprints georganiseerd worden en andere kijk-eens-mama-wat-ik-kan-stunts
    Hebt ge die gasten ooit al eens bezig gezien?

Denkt ge dat uw paar euro wegentax volstaat voor de Notarzt helicopter als er weeral zo ne randdebiel verongelukt ?

Doch immer wieder kommt es auch zu Unfällen. Seit Jahresanfang waren es vier, an allen waren Motorradfahrer beteiligt, teilweise wurden sie schwer verletzt. "Wir wissen, dass dort immer wieder Rennen gefahren werden", sagte ein Sprecher der Stadt Schmallenberg.
    En op gewoon wegen verongelukken geen motards
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475
    Die helikopter mag je zelf betalen hoor, toch als dat hetzelfde systeem is als bij ons in de Ardennen.
    En de meeste verzekeringen coveren die niet
    Weet niet juist hoe het zit, maar dat wisten mijn buren me te vertellen toen die helikopter voor de 5de keer voor de deur stond.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475
    Ivm die races, ik vraag me af wat ze daarvan juist verstaan.

Als ze extreem hard rijden bedoelen, moeten de wagens niet onderdoen hoor.
    De eerste dag sneeuw van het jaar bv, zitten alle lokale johnys de baan op om te gaan driften op de bochtenbanen en dat tot stukken in de nacht. (mede door hun laweit is dat gemakkelijk te volgen vanuit het app in Vielsalm) + ik heb het een paar keer gezien toen ze mij voorbijstaken.

Echte moto races heb ik nog niet gezien op de baan, lokals die belachelijk hard gaan en zotte toeren en voorbijsteek maneuvers uithalen dat wel. Ik ga waarschijnlijk volgens sommigen ook te hard, maar ik hou mijn marges wel nog dik in toom. Zeker kwa voorbijsteken, blinde bochten, en steeds op mijn rijvak.

Auto races heb ik trouwens ook nog niet gezien, lokals die de bochten afsnijden, rally style, met het wiel in de gracht van het ander rijjvak ... dat al te veel. Of al driftend dwars over de twee rijvakken heen. (zo eens voorbijgestoken, het eerste besef dat die getunede wagens wel degelijk met skills bereden worden (hetgeen het nog niet goed praat)).

Als het over doden of zware ongevallen met meer dan toegelaten snelheid gaat ... zullen we wel een pak slechter scoren dan de wagens. Misschien bedoelen ze dat (ook de reden voor controles in Luxemburg die zwaar opgevoerd worden als het vorige dodenrecord verbroken is).
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3207
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Idd wat die open uitlaten betreft zijn gewoon asociale klootzakken die ze voor mijn part niet hard genoeg kunnen straffen. Proces mi 4 cijfers, tzal rap afgelopen zijn mi der onnozeligheid, kan er mij ook druk in maken in die kiekens..
    Daar zou ik kunnen mee leven .
    Maar dan gaan we de boetes (en hoger aantal controles) ook doorvoeren als het op de snelheid aankomt.
    Benieuwd of de gemiddelde Lux/Eifel-rijders hier op dit forum daar ook "geen probleem" mee zullen hebben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coohhooc Bekijk Berichten
    In plaats van alle motorrijders af te straffen, zou de politie veel beter meer gerichte controles doen tegen "loud pipes saves lives".
    Zelfde opmerking als hierboven: "waarom enkel de uitlaat en niet de snelheid" (eigen prio eerst neem ik aan )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Ik denk dat je soms niet beseft hoeveel motor geluid er is op de populaire plekken.
    Voor mij was het soms hatelijk om in Vielsalm te wonen..........
    .........Ga eens op de bank in Bourscheid zitten voor een uurtje op een mooie zomerdag.
    Daar heb je het geluid van 3 valleien, en hoor je elke motor van 5km afstand.

Vorige week een dagje of 4 in de regio La Roche-en-Ardenne op een camping gestaan en je kon ook aan het geluid op de naburige banen horen dat het erg goed weer was

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk Berichten
    We verplichten BMW's toch ook niet op op de autostrade te blijven rijden , omdat er een paar de afrit nemen zonder de pinker te gebruiken....
    Ik heb dat even voor jou gecorrigeerd
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

7. The Following 2 Users Say Thank You to Cowboy For This Useful Post:

adventurer (07-06-2019),Schussboelie (07-06-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    268
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Daar zou ik kunnen mee leven .
    Maar dan gaan we de boetes (en hoger aantal controles) ook doorvoeren als het op de snelheid aankomt.
    Benieuwd of de gemiddelde Lux/Eifel-rijders hier op dit forum daar ook "geen probleem" mee hebben denk
    Als ze procentueel gewijs banen gaan verbieden voor motorrijders zoals er tot op heden reeds snelheidscontroles worden uitgevoerd peins ik dat ze luxemburg beter kunnen dichdoen voor motorrinders dan zal de verhouding ongeveer gelijk zijn
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    343
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    "waarom enkel de uitlaat en niet de snelheid" (eigen prio eerst neem ik aan )
    :
    Met luide uitlaten vertrekken doe je met voorbedachte rade, te snel rijden is een impulsieve actie die overmacht of zinsverbijstering als verzachtende omstandigheid heeft

Alle gekheid op een stokje, veel heeft te maken met perceptie, zelfs motoren met stille uitlaten klinken voor de gewone sterveling snel omdat ze 2000 toeren gewend zijn van hun auto.
    En het is op populaire plekken zeker een probleem dat je telkens het mooi weer wordt naar binnen moet om niet gek te worden van motorlawaai (even uit hun standpunt bekeken).
    In het filmpje wordt ook gesproken van 4 doden dit jaar waarvan niet één uit de regio. Jammer dat ze niet zeggen uit welke regio wél.
    Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat het niet toevallig is dat verscherpte controles op uitlaten afsluiten van banen en belachelijke snelheidsborden stelselmatig gegroeid zijn vanaf de NL grenzen, waarbij het probleem zich dus steeds verder verplaatst.

Geniet voorlopig nog van Luxemburg, Mozel, het zal snel voorbij zijn. Volgende zijn Hunsruck en Taunus.
    Andere populaire bestemming voor een meerdaagse : Zwart woud en Vogezen en die gaan er ook moeten aan geloven.
    Hoorde net dat Vogezen voor motorrijders afgesloten wordt van begin juli tot eind augustus? Te verifiëren....
    S1000XR

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Die helikopter mag je zelf betalen hoor, toch als dat hetzelfde systeem is als bij ons in de Ardennen.
    En de meeste verzekeringen coveren die niet
    Weet niet juist hoe het zit, maar dat wisten mijn buren me te vertellen toen die helikopter voor de 5de keer voor de deur stond.

Als die buren van je een verzekeringskantoor hebben ok, maar anders zou ik daar toch niet teveel van geloven.

Als de hulpdiensten gebeld worden kies je zelf niet of ze met een ambulance of heli komen he....
    Ik ben vrij gerust dat mijn verzekering die kosten wel zal dekken moest dit nodig zijn.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antropos Bekijk Berichten
    Hoorde net dat Vogezen voor motorrijders afgesloten wordt van begin juli tot eind augustus? Te verifiëren....

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Overnachting avond voor Sauerland 12 sept
    Door Mister_Ace in forum Meet en Greet
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 31-08-2017, 22:38
  2. Route naar Sauerland (Winterberg)
    Door stgro in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 06-06-2017, 12:32
  3. Verboden banen voor de moto in Duitsland (Google maps overzicht)
    Door E.M. in forum Wegcode en Wetgeving in het Buitenland
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 15-11-2016, 12:59
  4. Wat is het verschil tussen een moto en ne scooter?
    Door the riding man in forum Motorscooters en Scooters
    Reacties: 60
    Laatste bericht: 14-08-2014, 09:08
  5. Vogezen binnenkort verboden voor motorijders in het weekend?
    Door guido in forum Nieuws uit de Motorwereld
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 05-03-2013, 17:10

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten