Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 35

Onderwerp: B236 tussen Winterberg & Smallenberg (Sauerland) verboden voor moto's

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3486

B236 tussen Winterberg & Smallenberg (Sauerland) verboden voor moto's

https://www1.wdr.de/nachrichten/west...rasse-100.html

weer eentje die toegaat, in't weekend en op feestdagen

Hou er rekening mee als je de routes van onze Sauerland weekends wilt rijden, deze zit er soms in.

Google Maps
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

2. The Following 2 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

laagvlieger (08-06-2019),spraz (05-06-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    272
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    https://www1.wdr.de/nachrichten/west...rasse-100.html

weer eentje die toegaat, in't weekend en op feestdagen

Hou er rekening mee als je de routes van onze Sauerland weekends wilt rijden, deze zit er soms in.

Google Maps
    wat ik niet goed begrijp is dat de belastingbetalende (wegenbelasting) motorrijder hier niet harder tegen protesteert.
    we zien het op meerdere plaatsen in Duitsland, ook Nederland heeft zo zijn wegen die reeds gesloten zijn en ik verwacht dat Luxemburg en België de volgende zijn.
    Is er dan geen organisatie die dit aanklaagt bij de schending van de mensenrechten of bij een instantie wegens discriminatie??
    Een motorrijder betaald toch belasting om de wegen te kunnen gebruiken mijn gedacht, maar ze worden er geweerd
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

4. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

laagvlieger (08-06-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3486
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    wat ik niet goed begrijp is dat de belastingbetalende (wegenbelasting) motorrijder hier niet harder tegen protesteert.
    we zien het op meerdere plaatsen in Duitsland, ook Nederland heeft zo zijn wegen die reeds gesloten zijn en ik verwacht dat Luxemburg en België de volgende zijn.
    Is er dan geen organisatie die dit aanklaagt bij de schending van de mensenrechten of bij een instantie wegens discriminatie??
    Een motorrijder betaald toch belasting om de wegen te kunnen gebruiken mijn gedacht, maar ze worden er geweerd
    We gaan in eigen boezem moeten kijken vrees ik.
    Het is een feit dat het percentage van veel te luide chapmenten vele male hoger ligt bij de moto's dan bij de wagens.
    Geluidsoverlast is hetgeen de lokale bevolking stoort, en waardoor de politiek de publieke support krijgt om zulke regels door te duwen.

Ik zou zelfs durven beweren dat de geluidsoverlast de impressie van overdreven snelheid veel hoger legt dan de realiteit.
    Je hebt er steeds een paar racers tussen zitten, maar de lokals rijden vaak dagelijks even snel met hun wagen op deze banen. Ik steek genoeg motards voorbij, en de meesten rijden niet overdreven snel.
    Als ik s'ochtends VIelsalm Trois Ponts met de wagen tegen 140 zou gedaan hebben, mag ik er zeker van zijn dat er een auto in mijn gat plakt, en tegen die snelheid wordt je amper door moto's voorbijgestoken, het tegenovergesteld is eerder waar.
    Maar met een te luide chapment lijkt het alvast dat ze dubbel zo snel rijden als de realiteit.
    Perceptie doet veel vrees ik.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    We gaan in eigen boezem moeten kijken vrees ik.
    Het is een feit dat het percentage van veel te luide chapmenten vele male hoger ligt bij de moto's dan bij de wagens.
    Geluidsoverlast is hetgeen de lokale bevolking stoort, en waardoor de politiek de publieke support krijgt om zulke regels door te duwen.

Volgens mij mogen we de oorzaak ook zoeken bij de combinatie van motorrijders die nog steeds "loud pipes saves lives" roepen en een minder verdraagzame medemens.

7. The Following 3 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Chr-Re-ie (05-06-2019),Claus (05-06-2019),keke1983 (05-06-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3486
    PS: de Braaaaaaap Braaaaap in mijn signature is met een stille pijp

Braaaaaaaap braaaaaaap

9. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

keke1983 (05-06-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    272
    Idd wat die open uitlaten betreft zijn gewoon asociale klootzakken die ze voor mijn part niet hard genoeg kunnen straffen. Proces mi 4 cijfers, tzal rap afgelopen zijn mi der onnozeligheid, kan er mij ook druk in maken in die kiekens..
    Wat die minder verdraagzame medemens bertreft kan ik best inkomen, en het zal zo wel zijn.
    Maar als er elk weekend en feestdagen ol nog te zwijgen over doordeweekse dagen pannekoeken met een open pijp passeren, tja ik had er al lang 1ne tegen zijnen bol geslagen als ik erbij zou kunnen waarschijnlijk..
    Maar het neemt nie weg dat je nog altijd evenveel wegen belasting tax betaald niettegenstaand er een aantal wegen zijn die je niet meer mag gebruiken.
    Moeten ze de belastingen en tax ook maar naar beneden halen..

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Wat die minder verdraagzame medemens bertreft kan ik best inkomen, en het zal zo wel zijn.

Ik ook hoor...

Maar desondanks dat er een hoop asociale klootzakken op hun metluideuitlatenuitgeruste motorfiets blijven rijden moeten we ook toegeven dat de gemiddelde medemens toch ook wat minder verdraagzaam aan het worden is... soms terecht, soms minder tot zelfs on-terecht…

12. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Chr-Re-ie (05-06-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3486
    Maar het neemt nie weg dat je nog altijd evenveel wegen belasting tax betaald niettegenstaand er een aantal wegen zijn die je niet meer mag gebruiken.
    Is dat zo ?
    Ik betaal die voor België alleen, niet Duitsland.
    En de taxen zijn voor mij lager op de moto dan vd otto, al weet ik niet hoe klein het aandeel is dat ervan na de wegen gaat. (nie veel zo te zien).

Hetgeen me nog meer stoort zijn die bordjes van 50 vo moto's, en den otto mag 100 rijden.
    Dat vind ik pas pure discriminatie.

Ik weet dat motards die voor het plezier gaan rijden voor overlast zorgen (door hun grote getallen), meer dan wagens die gewoon van A naar B rijden, maar toch ...

Dit is btw ook een vd redenen waarom ik liever de kleine K baantjes opzoek, weg van de drukte, controles en ongevallen. Ik rij graag in Duitsland, maar ik word niet graag aanzien als overlast

Braaaaaaaap braaaaaaap

14. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

msxx (05-06-2019)

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    452
    Is dat zo ?
    En de taxen zijn voor mij lager op de moto dan vd otto, al weet ik niet hoe klein het aandeel is dat ervan na de wegen gaat. (nie veel zo te zien).

Hetgeen me nog meer stoort zijn die bordjes van 50 vo moto's, en den otto mag 100 rijden.

Ik weet dat motards die voor het plezier gaan rijden voor overlast zorgen (door hun grote getallen), meer dan wagens die gewoon van A naar B rijden, maar toch ...

Dit is btw ook een vd redenen waarom ik liever de kleine K baantjes opzoek, weg van de drukte, controles en ongevallen. Ik rij graag in Duitsland, maar ik word niet graag aanzien als overlast

Natuurlijk zal de overlast voor de minder verdraagzame mensen groter zijn bij mooi weer door dat er meer motorrijders op de baan komen en in sommige gevallen is dat de begrijpen, want wegen die in de periodes van minder goed weer ook minder druk zijn, worden ineens heel druk en dat zijn die mensen niet gewoon. Toch denk ik dat een grote groep van die mensen gewoon graag klagen (of zou het misschien jaloezie kunnen zijn?)
    In ieder geval kom ik regelmatig groepen fietsers tegen die in mijn ogen meer overlast veroorzaken (door zich niet aan de regels te houden) dan de gemiddelde groep motorrijders.
    Zij “mogen” dit dan weer wel doen zonder wegentaks te betalen.
    “Be yourself; everyone else is already taken.”

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    272
    Is dat zo ?

Met wegentax belasting bedoel ik uiteraard iedereen in zijn eigen land..
    Uiteraard ligt die voor de auto hoger dan voor de moto.
    Wat ik specifiek bedoel is dat je nu niet minder gaat betalen ( voor de moto) niettegenstaande ze verbieden van wegen in het weekend en op feestdagen te gebruiken.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Overnachting avond voor Sauerland 12 sept
    Door Mister_Ace in forum Meet en Greet
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 31-08-2017, 22:38
  2. Route naar Sauerland (Winterberg)
    Door stgro in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 06-06-2017, 12:32
  3. Verboden banen voor de moto in Duitsland (Google maps overzicht)
    Door E.M. in forum Wegcode en Wetgeving in het Buitenland
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 15-11-2016, 12:59
  4. Wat is het verschil tussen een moto en ne scooter?
    Door the riding man in forum Motorscooters en Scooters
    Reacties: 60
    Laatste bericht: 14-08-2014, 09:08
  5. Vogezen binnenkort verboden voor motorijders in het weekend?
    Door guido in forum Nieuws uit de Motorwereld
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 05-03-2013, 17:10

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten