Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 14 van 14

Onderwerp: Aan te bevelen rijscholen

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    0
    Ik ben niet zo tevreden van mercator en ook niet van hun moto's

Ik was meer tevreden van Minerva en hun honda motors voelden ook vertrouwen en soepeler aan dan die logge Bmw motor's

2. The Following User Says Thank You to boomheadshot For This Useful Post:

JeankeWL (28-06-2019)

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeankeWL Bekijk Berichten
    Vraagje aan Senshiri en nethus: moesten jullie zelf zorgen voor motokledij of kon je het daar krijgen?
    Standaard maten van helmen, jassen, broeken en handschoenen zijn aanwezig, en gebruik is dacht ik in de prijs inbegrepen. Met mijn extreem groot hoofd had ik natuurlijk geen helm in mijn maat en ben ik direct na de eerste les zelf een gaan kopen. En als ik dan toch in de winkel stond ineens de rest er ook maar bij.

4. The Following User Says Thank You to nethus For This Useful Post:

JeankeWL (03-07-2019)

Registratie
    May 2019
    Thanks
    45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nethus Bekijk Berichten
    Standaard maten van helmen, jassen, broeken en handschoenen zijn aanwezig, en gebruik is dacht ik in de prijs inbegrepen. Met mijn extreem groot hoofd had ik natuurlijk geen helm in mijn maat en ben ik direct na de eerste les zelf een gaan kopen. En als ik dan toch in de winkel stond ineens de rest er ook maar bij.
    Momenteel de rijlessen proberen ingepland te krijgen en volgende week profiteren van de solden in RAD zaventem voor de motokledij.

Registratie
    May 2019
    Thanks
    45

Red face Man man, waarom ben ik er niet eerder aan begonnen???

Vandaag eerste rijles gehad. Was fantastisch, ik moest er eerder aan begonnen zijn maarja wijsheid komt met de jaren zeker.
    Dus eerste rijles bij Mercator Rotselaar samen een andere persoon (doet rijbewijs A2) waarmee ik samen de ganse rijopleiding ga doen (staan samen gepland).
    De instructeur Bram was een toffe en kalme kerel. Hij heeft eerst alles uitgelegd van de BWM F750GS qua bedieningsorganen en zijn we begonnen met te rijden. Het aan leren van het opkomen van het koppel via de koppelingshendel en gasgeven en het remmen. Eénmaal dat onder de knie te hebben, beginnen leren opschakelen naar de 2 en terug schakelen naar 1. Eerst op trage snelheid en dan langzaam sneller en sneller met ondertussen de salom, bocht voor te oefenen voor de noodstop. Daar ook eerst traag en dan sneller en sneller voor de 50km/u limiet voor het examen. Eénmaal dat onder de knie beginnen oefenen voor het uitwijkmanoeuvre. Dat ging ook redelijk vlot na een korte tijd.
    Momentele werkpunten zijn vermijden pompend remmen waardoor één keer de moto moeten neerleggen wegens volledig in onbelans door het pompend remmen met de voorrem.
    Het ander werkpunt is houding rechterhand waardoor bij het remmen met de voorrem ik nog altijd een beetje gas geef.
    Besluit: het was een fantastische dag en het smaakt naar meer.

7. The Following 2 Users Say Thank You to JeankeWL For This Useful Post:

coohhooc (09-09-2019),Cowboy (06-09-2019)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten