Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 14

Onderwerp: Reisbijstand

Registratie
    Mar 2019
    Thanks
    2

Reisbijstand

Ik vertrek over een maand naar Albanië met een motor die ik deel met mijn vader. De motor is ingeschreven en verzekerd op mijn vaders naam - ik sta in de verzekeringspolis als tweede bestuurder.

Voor mijn gemoedsrust wil ik graag reisbijstand. Aangezien ADAC me liet me weten dat hun beleid is veranderd, en dat ze enkel nog Duitsers verzekeren, zoek ik naar een alternatief. De motorverzekering biedt enkel reisbijstand tot 20km buiten België.

De motor is een 20 jaar oude Transalp. Ik hoef dus niet zozeer een reisbijstand om zo veel mogelijk geld terug te trekken in geval van een total loss. De reisbijstand moet eerder dienen voor pechverhelping/slepen in't buitenland (EU + non-EU), en desnoods repatriëring van mezelf (en liefst ook de motor). In Montenegro en Albanië ga ik de meer afgelegen gebieden opzoeken (slechte wegen en weinig mensen/verkeer die kunnen helpen in geval van nood/panne).

Ik heb al hel wat afgelezen op het forum, maar geraak er niet veel wijzer uit. Ik ben ook niet zo thuis in die materie (waardoor interpretatie en inschatting van de gevonden informatie niet zo eenvoudig is).

Zijn er mensen met meer ervaring of inzicht die tips kunnen geven? Bedankt!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3486
    Ik gebruik al jaren Europ Assistance en zeer tevreden van.
    Momenteel met de plus option, die dus vanaf mijn deur geld.

Al vaak ben ik gedepaneerd door hun, meestal (ok altijd) wegens zonder naft vallen
    Zeer snelle service !

1 x met de wagen een accident gehad op de Stelvio, en toen was 1 tel ok om alles door hun te laten regelen.
    Depannage, hotelovernachting, auto terug naar België krijgen, ons vliegtuig ticket terug (vanuit Kroatië zodat we onze road trip konden verder zetten).
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    201

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    58
    bij vtb-vab kunt ge een tijdelijke verzekering nemen, voor de duur van uw vakantie. Ik heb dat vorig jaar nog gedaan, en kwam op 45 euro voor 2,5 weken.

Registratie
    Jun 2011
    Thanks
    1165
    Vrees hier alleen een beetje voor de leeftijd van de motor, zelf heb ik ook europ assistance, maar dacht dat die geen voertuigen boven de 16 jaar verzekerde voor depanage en dergelijke
    ​Just because it's a bad idea, does't mean it won't be a good time

Nu in de garage: 1290 Super Duke GT '19

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cberreke Bekijk Berichten
    bij vtb-vab kunt ge een tijdelijke verzekering nemen, voor de duur van uw vakantie. Ik heb dat vorig jaar nog gedaan, en kwam op 45 euro voor 2,5 weken.
    dat kan bij Europ Assistance ook, heb ik al een paar keer genomen toen ik in Spanje ging circuitrijden
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

7. The Following User Says Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

Cberreke (08-07-2019)

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    106
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jef__vb Bekijk Berichten
    Ik heb al hel wat afgelezen op het forum, maar geraak er niet veel wijzer uit. Ik ben ook niet zo thuis in die materie (waardoor interpretatie en inschatting van de gevonden informatie niet zo eenvoudig is).
    Het aantal operatoren dat reisbijstand aanbiedt is relatief beperkt. Het "wijste" zal je worden als je die één voor één opzoekt en dan telkens hun algemene voorwaarden aandachtig leest. Vooral dat laatste is belangrijk. Aangezien het echt is voor een buitenlandse tocht zou ik opteren voor een "reisbijstand" en geen "wegbijstand". Als je dan in het buitenland pech kijgt is de hulp die je krijgt meer gericht op het kunnen voortzetten van je reis. Neem je een wegstand en je krijgt panne is de hulp die je krijgt er meer op gericht om je terug thuis te krijgen.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3486
    Voor de mensen die BMW assistance hebben ...
    Een paar weken terug hadden we hier een minder leuke ervaring mee.

De eerste keer dat we belden hadden we antwoord, een depannage zou gestuurd worden binnen 90 minuten.
    Nadien, aangezien em ferm te laat was, wouden we een status update, en belden we +10x ... na 20 minuten wachtmuziek werd de lijn verbroken. Ik vind dit NOT DONE voor een primair assitance nummer !

Bij Europ Assistance krijg ik reguliere updates van waar de takelwagen zich bevind en hoelang het duurt tot die bij mij is.
    Je aangifte doen met de app, is ook zeer simpel en snel !
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1319
    Niet vergeten dat het niet BMW zelf is die deze dienst levert, ik denk dat indertijd BMW met Touring samenwerkte, weet nu niet of dat nog steeds dezelfde partner is.

Niet leuk uiteraard, maar meer dan waarschijnlijk een menselijke fout geweest, dat je je op dat moment daarover opwind is verstaanbaar.

Ik heb deze zelf ook 1x nodig gehad, en toen duidelijk gezegd dat de motor niet meer gestart kon worden. Na een uur wachten kwam er een servicevoertuig dat is kwam zien of ik toch niet verder kon.
    Nog eens een uur later werd hij dan opgetakeld door een ander voertuig, ook niet leuk op dat moment (want je hebt dan al 2u vertraging), maar dit is hoe de kleine lettertjes wel aanduiden dat het hoort te lopen bij panne.

Registratie
    Nov 2012
    Thanks
    19
    Europ Assistance is precies wel enkel voor BE + buurlanden als ik zo op de site kijk?

Ik heb sinds kort deppanage-direct, kost 100e voor heel eruopa en is inclusief vervang auto/moto.
    Nog niet nodig gehad dus geen idee van service. Zijn gwn een verkoper van allianz verzekeringen dus moet wel ok zijn denk ik.
    Mt-09 Sport tracker '15

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reisbijstand voor de moto
    Door Physixius in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 54
    Laatste bericht: 26-05-2016, 19:25
  2. slechte ervaring V.A.B reisbijstand
    Door gebrokenlucske in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 18-05-2011, 12:39
  3. Reisbijstand