Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 30

Onderwerp: BMW R1250RS

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    243

BMW R1250RS

In opvolging van de R1200RS is er de nieuwe R1250RS
    vind hem uiterlijk mooier dan de vorige vooral de voorpartij.
    Het TFT dashbord is een enorme verbetering en een streling voor het oog, tov het vorige gedrocht.
    Aangezien de MT10 Tourer veel teveel verbruikt naar mijn goesting misschien is gaan kijken naar deze.
    Een testrit is geboekt in afwachting van een antwoord van een BMW dealer.

Laatst gewijzigd door Chr-Re-ie; 05-07-2019 om 20:12. Reden: 2 dezelfde filmpjes
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    May 2016
    Thanks
    1
    hmm, ik ga er mijne XR toch niet voor inruilen...

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    157
    Spijtig dat de gps opnieuw onder de teller staat, en niet erboven zoals bij GS/XR. Plaats genoeg nochtans.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    243
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B4-40 Bekijk Berichten
    Spijtig dat de gps opnieuw onder de teller staat, en niet erboven zoals bij GS/XR. Plaats genoeg nochtans.
    niemand zegt dat je de originele gps voorbereiding erbij moet nemen, doe ik ook niet als ik em zou nemen, te hard tevreden van de tomtom

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    243
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MVG Bekijk Berichten
    hmm, ik ga er mijne XR toch niet voor inruilen...
    ik zou het nog durven overwegen nu de MT10 tourer er zo goed als zeker afvalt.
    De XR is ondertussen ook al van 2015

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    @chris, ik kijk uit naar uw testverslag en meer bepaald naar het aspect van de motor en boîte gedeelte 😁😁
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    243
    Vandaag al is bij een BMW dealer geweest.
    Ze zijn wa laat met leveren, ze worden pas laatste week van juli verwacht, maar de wachttijd wordt al october november wegens de vele bestellingen
    Gehoord dat er nog heel wa nieuw materiaal komt.
    Zo zou er een geupdate XR komen met het nieuwe blok van de RR een nieuwe look vooraan a la RR en RS en hoogst waarschijnlijk het TFT dashbord.
    De F800GT gaat er uit en daar zou een 850of900cc lookalike XR voor in de plaats komen, ben benieuwd.
    komt een nieuwe 1600cc maar das niks voor mij

8. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

B4-40 (09-07-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    243
    de R1250RS laat op zich wachten, uitlevering blijkbaar begin september..

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    157
    Reviewke voor deze die hem nog niet zouden gezien hebben:

https://youtu.be/ZEatdSGC5E0

11. The Following User Says Thank You to B4-40 For This Useful Post:

JeankeWL (08-08-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    243
    Vandaag was het dan eindelijk zover, een testrit met duo gedaan van helaas maar 45min maar ik heb toch een eerste indruk van de motor.

de motor zelf ziet er solide en mooi afgewerkt uit, vooral het TFT scherm is een puik staaltje vakmanschap ten alle tijde zeer goed afleesbaar met zeer duidelijke onderverdelingen, en geen piepkleine, lettertjes cijfertjes waar je een vergrootglas voor nodig hebt om ze te zien.

ik heb hem in het zwart blauw en groen gezien, de bruine variant was niet aanwezig. mijn persoonlijke voorkeur en die van mijn vrouw gaan duidelijk uit naar de groene variant.
    Het mat groen, het witte buizenframe en de mat gespoten zilver achtige (als is het nie echt zilver) spoiler hebben wel iets.
    De monster uitlaat is, tja een monster en de aftermarket akra is al nie veel beter..

Van zodra ik mijn been over de motor wierp werd het me duidelijk dat deze motor veel lager is dan mijn XR voetjes mooi plat op de grond.
    Ik moet met mijn 1,76m wel naar het stuur rijken, dus een meer voorover (sportievere) gebogen houding dan op de XR beenruimte was er voor mij genoeg, de hoek is net iets krapper dan op de XR maar zeker nog comfortabel.
    Mijn vrouw kloeg dan weer dat ze niet zoals op mijn XR volledig over me heen kijkt maar links of recht langs mij moet kijken, dat was voor haar een minpunt, maar de ergonomie is achteraan dik oke.
    Ik had al iets met het zadel van de R1200RS en ik heb het nu met de R1250RS weer, het zadel vooraan drukt soms vervelend (onaangenaam) op plaatsen waar ik dat liever niet heb, ik kan het moeilijk omschrijven, misschien komt het wel omdat ik reeds 4j een rechtophouding heb en op de RS terug voorover gebogen zit ik weet het niet

het rijwielgedeelte heeft mij niet 100% kunnen overtuigen.
    Ik nam speciaal de afrit Zolder komenden van Antwerpen.. Deze afrit is een zeer lange doordraaiende bocht..
    Meermaals gevoeld dat op een bepaalde hellingshoek de motor plots verder naar binnenvalt, waardoor er meer gas moet gegeven worden, maar een eindje verder de motor weer naar binnen kantelt, raar fenomeen al kan het natuurlijk zijn dat de banden metzeler roadtec hier ook een rol inspelen.
    Een eind verder een rond punt dus weer even mijn aandacht daarop gevestigd en weer bevestiging gekregen, op een bepaalde hellings hoek wil de motor verder naar binnen vallen bij het opdraaien en afgaan van de rotonde..
    Vooraan stuurt de motor net iets zwaarder maar niet minder precies dan de XR maar nogmaals de XR staat op sportieve Dunlops en de RS op makke Roadtecs dus een echte vergelijking is mischien niet helemaal correct weer te geven, al voelt de XR in zijn geheel speelser aan.

het motorblok dan..
    Hier ben ik echt van verschoten hoe soepel kan een motor draaien, niks, nada, 0,0 on off karakter ook niet in 5 aan 35km p/u de motor pak zonder horten of stoten op 10/10
    50 p/u in 6de versnelling en nergens voel je de motor naar adem happen nergens geen horten en stoten maar gezapig wacht hij een reactie van je rechterpols af.
    Wanneer die reactie komt gaat de RS echt wel razendsnel vooruit,.
    Je hebt niet dat huilende van een 4 cyl waardoor de motor veeleer aan de trage kant lijkt, maar vergis je hier niet in met 136pk en 143nm kom je echt wel van je plaats.
    Ze vroegen me om tot in 3de versnelling het koppelingshendel te gebruiken omdat de up and down shift zonder koppeling wat stroef blijkt te gaan..
    Uiteraard geen test als we niks mogen proberen, zo heb ik dus meermaals het koppelingshendel NIET gebruikt doorheen alle versnellingen, laat me zeggen dat je bij het opschakelen de schok in 1ste 2de en 3de voelt maar niet om te zeggen dat het een ramps is, naar 4, 5 en 6 gaat wel smeuiger..
    Afschakelen van 6 naar 3 gaat zeer vloeiend, in de laagste 3 versnelling gaat het afschakelen gemoedelijker dan het opschakelen..
    Na al de reacties tot hiertoe gelezen te hebben viel het voor mij al bij al mee, ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat het alleen maar beter wordt naarmate het blok losser komt, stonde net geen 700km op..

Conclusie.

een fijne motor met een zeer mooie afwerking die je toelaat om snel van A naar B te rijden, maar waarop je ook makkelijk een ganse dag kan cruisen zoniet met duo..
    Of je uitnodigd voor een rit met de zalige zotten

Toch als ik heel eerlijk moet zijn heeft de motor mij niet 100% kunnen overtuigen, iets wat ik ook niet verwacht had omdat ik....
    1) ondertussen 4j met een bangelijke motor rijd die ik onderstussen wel ken en waarop snel van A naar B geen probleem is, waarop ik of
    wij kunnen cruisen en waarmee ik me amuseer op een rijt bij de zalige zotten..
    2) Omdat 45min echt veel te kort is om alles deftig te testen en te gebruiken dus dit pleit in het voordeel van de RS
    3) Omdat ik reeds 25j met 4 cyl rijd dus enige geweniing aan een boxer vraagt tijd..

eindconclusie: ik wacht af of er een nieuwe XR staat gepland voor 2020 om ook daar een testrit mee te doen alvorens een definitieve beslissing te nemen.
    voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar die laatste maar zeg nooit nooit, en hij is er nog niet..
    Rijders die echter besloten hebben om zich een RS aan te schaffen mogen er gerust vanuit gaan dat zij een solide, mooie, opvallende (goen) goeie motor reisgezel in de garage hebben..

13. The Following 4 Users Say Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

@Bart (04-09-2019),Cisse (14-09-2019),sokkernoot (05-09-2019),wImV (04-09-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten