Pagina 1 van 5 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 43

Onderwerp: Ook wie zijn autorijbewijs B voor 1989 haalde, moet sinds 1 mei 2011 over een specifi

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0

Ook wie zijn autorijbewijs B voor 1989 haalde, moet sinds 1 mei 2011 over een specifi

Ook wie zijn autorijbewijs B voor 1989 haalde, moet sinds 1 mei 2011 over een specifiek motorrijbewijs beschikken
    70 procent meer Belgen halen motorrijbewijs om files te omzeilen
    In onderstaand artikel vandaag bij HLN staat er in de reacties deze zinnen!

https://www.hln.be/de-krant/70-proce...6e13/#comments

james vroman
    “Ook wie zijn autorijbewijs B voor 1989 haalde, moet sinds 1 mei 2011 over een specifiek motorrijbewijs beschikken”, aldus nog Vancuyck...die mogen rijden met een motor niet hoger dan 400 cc ..

André Van Laethem
    Lees ik hier dat iemand met een A en B en CE rijbewiijs afgegeven in 1982 niet meer met de motor mag rijden ????? Volgens een nieuwe wet van 2011 ????? Plots zou dat rijbewijs niet meer geldig zijn ?

Mijn vraag aan de lezers of moderator van dit forum,
    ik heb mijn rijbewijs al van 1981, en rijd al vanaf 1987 met motoren en heb verschillende rijvaardigheids cursussen gevolgd, had dus ook mijn A B C rijbewijs in 1 keer; Wordt ons rijbewijs binnenkort ineens nietig verklaard?

ik vind hier persoonlijk niets van terug maar misschien zijn er hier wel leden die dit kunnen achterhalen, ik ben ook lid bij MAG dus daar ga ik deze vraag ook eens stellen
    Laatst gewijzigd door thecyberkid; 11-07-2019 om 20:32. Reden: foutieve zinnen aangepast

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    31
    Voor dat zoiets gebeurd in ons apenland mogen we nog zeker 10 jaar bijtellen.

Nu ik ben er persoonlijk wel voorstander van, want er zijn altijd mensen die dan zeggen ja ik heb een motorijbewijs nog van vroeger maar dan nooit met de moto gereden.
    Uiteraard snap ik dan wel het standpunt van de "ouderen" die wel vaardig genoeg zijn met de moto die hier dan ook weer eens hun duur verdiende centen moeten aan uitgeven.
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    Ik heb mijn rijbewijs ce al vanaf 1970 en meer dan 300000km met de moto gereden .en dan zou ik nu nog moeten bewijzen dat ik motor kan rijden.kafka op zijn best

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3

Ook wie zijn autorijbewijs B voor 1989 haalde, moet sinds 1 mei 2011 over een specifi

Awel , ik heb m’n rijbewijs van 1988. En 25 jaar geleden was daar ook al sprake van! En toen hebben wij allemaal , in het gezin , ons roze papieren rijbewijs laten omwisselen voor een Europees.

Daar staan alle categorieën apart aangevinkt , ook de moto. Ik zie dus niet in hoe ze nu nog gaan kunnen terugdraaien.

Ik heb wel motorrijschool gedaan toen ik begon met motorrijden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Registratie
    May 2008
    Thanks
    32
    Het is HLN hee...
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    520
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thecyberkid Bekijk Berichten
    Ook wie zijn autorijbewijs B voor 1989 haalde, moet sinds 1 mei 2011 over een specifiek motorrijbewijs beschikken

In onderstaand artikel vandaag bij HLN staat er in de reacties deze zinnen!

james vroman
    “Ook wie zijn autorijbewijs B voor 1989 haalde, moet sinds 1 mei 2011 over een specifiek motorrijbewijs beschikken”, aldus nog Vancuyck...die mogen rijden met een motor niet hoger dan 400 cc ..

André Van Laethem
    Lees ik hier dat iemand met een A en B en CE rijbewiijs afgegeven in 1982 niet meer met de motor mag rijden ????? Volgens een nieuwe wet van 2011 ????? Plots zou dat rijbewijs niet meer geldig zijn ?

Wat een onzin, nooit zomaar geloven wat al die internethelden komen posten op HLN en andere nieuwssites... Zelfs de artikels zelf staan dikwijls vol fouten.

Er is wel iets veranderd sinds 1 mei 2011, maar wat diene James Vroman daar uit z'n botten slaat mag joost weten... .

Als je je rijbewijs B haalde voor 1 mei 2011 mag je hier in België met een motorfiets klasse A1 rijden.

Haalde je je rijbewijs B na die datum moet je 4u rijles volgen om code 372 op je rijbewijs te verkrijgen, je mag dan met een motorfiets klasse A1, max 125cc en max 11kw/15pk in België rijden. Je hoeft geen examens af te leggen.

Wil je een volwaardig rijbewijs A1, dus ook geldig buiten België, dan moest je voor 2011 en na 2011 zowieso bij de rijschool passeren en examens gaan afleggen.

En misschien het belangrijkste hier...

Haalde je je rijbewijs B voor 1989 dan mag je onbeperkt met de motor blijven rijden.

No worries.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    520
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smolders luc Bekijk Berichten
    Ik heb mijn rijbewijs ce al vanaf 1970 en meer dan 300000km met de moto gereden

300 000km is dan nog niet zo gek veel op bijna 50 jaar he.

Vroeger was vroeger, goed dat er nu wel een verplichte opleiding voorzien is voor motorrijders...
    Er zullen zeker bekwame motorrijders zijn die hun motorrijbewijs destijds gekregen hebben, maar eerlijk is eerlijk, er zitten er ook een hoop tussen die voor hun eigen goed toch maar eerst wat extra opleiding gaan volgen.

Registratie
    Apr 2019
    Thanks
    10
    't is ook echt wel dubbel hé.

Eigenlijk is het onverantwoord dat bijvoorbeeld mijn moeder bij de dealer binnenstapt en met de zwaarste moto van de winkel mag buiten rijden ...

Ik vind de verplichte opleiding + examens van tegenwoordig een must om nog maar op een degelijke manier je moto meester te kunnen. De 12u les die ik volgde vond ik een juist aantal uren om de beginselen van het rijden te leren (lees = normaliter kan je relatief veilig de weg op zonder dat je omvalt aan de rode lichten).
    En dan nog is het foefeling, want de motoren van de rijschool zijn aangepast om de manoeuvres vlotter te kunnen doen ...

Vandeweek zag ik een oudere man rijden op de ring van Brugge aan 30 waar je 50 mag met zijn rechtervoet op enkele centimeter van de grond om gelijk z'n voet te kunnen zetten moest 'ie kantelen. Da's onverantwoord.
    Dit terwijl de "newbie's" aan 2,5km per uur die 10 meter moeten doen om nog maar de baan op te mogen, da's dan ook weer overdreven vind ik.

Natuurlijk is het verkeer ook veel drukker geworden in die 40 jaar en moet de wetgever hier op inspelen.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    520
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plattelandsrijder Bekijk Berichten
    En dan nog is het foefeling, want de motoren van de rijschool zijn aangepast om de manoeuvres vlotter te kunnen doen ...

Nu maak je me benieuwd...

En wat betreft het "gekregen" motorrijbewijs... tja.. het is zo, niets aan te doen.
    Nog vroeger kreeg men ook het autorijbewijs zonder enige vorm van examen of kennis.

Tijden veranderen, het wordt steeds drukker, en alles evolueert mee.

Gelukkig zijn er ook late "opstappers", die ondanks het verkregen motorrijbewijs toch eerst eens bij een rijschool passeren alvorens op een nieuwe motor te stappen.

Registratie
    May 2004
    Thanks
    3
    Klopt dit?
    Als je een rijbewijs( van voor 1989) laat vernieuwen ,
    wel uitdrukkelijk moet vermelden dat je motor rijdt en dit onderdeel op je rijbewijs wil behouden ..
    want dit wordt blijkbaar niet automatisch overgenomen op het nieuwe ...
    Grtzzz , nelly
    gij zijt gij ....zij zijn zij ....ikke ben ik...
    ...maar wie zijn wij ?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten