Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 51

Onderwerp: De 10 bestverkopende motorfietsen van de eerste jaarhelft (2019)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4496
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Hopelijk kopen de mensen alleen nog moto's bij merken die de moeite nog doen om een homologatie op lager vermogen te laten doen.
    Dan draait de rest wel bij of ze verkopen niets meer.

Dat heeft zeker ook de teloorgang van Japanse sportmotoren in België nog meer in de hand gewerkt...

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    520
    Precies of dat is een geheim.
    Zowat alle merken doen dit al meer dan 20 jaar,en nu doen de meeste dat opeens niet meer omdat ze geen Franse modellen meer kunnen inkopen.
    Hopelijk kopen de mensen alleen nog moto's bij merken die de moeite nog doen om een homologatie op lager vermogen te laten doen.
    Dan draait de rest wel bij of ze verkopen niets meer.

In Frankrijk is de 100pk limiet afgeschaft. Heeft op zich niets te maken dat ze geen Franse modellen meer kunnen kopen, er zijn er geen meer... beter gezegd, merken doen de moeite niet meer om verlaagde vermogens te leveren.

Homologatie op lager vermogen vind ik zeker een goede zaak... als ik een nieuwe GS of Tiger 1200 zou kopen zou ik ook voor een lager vermogen kiezen.
    Verschil is dat ik 'm dan ook op dat vermogen zou laten staan.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4496
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    In Frankrijk is de 100pk limiet afgeschaft. Heeft op zich niets te maken dat ze geen Franse modellen meer kunnen kopen, er zijn er geen meer... beter gezegd, merken doen de moeite niet meer om verlaagde vermogens te leveren.
    Ja en nee.
    Merken doen de moeite niet meer omdat het voor de grotere Franse markt niet meer nodig is en de Belgische is gewoon te klein om het alleen daarvoor te doen.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    520
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ja en nee.
    Merken doen de moeite niet meer omdat het voor de grotere Franse markt niet meer nodig is en de Belgische is gewoon te klein om het alleen daarvoor te doen.

Is toch wat ik bedoel...
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

5. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

dirjax (20-07-2019)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    499
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Homologatie op lager vermogen vind ik zeker een goede zaak... als ik een nieuwe GS of Tiger 1200 zou kopen zou ik ook voor een lager vermogen kiezen.
    Verschil is dat ik 'm dan ook op dat vermogen zou laten staan.
    Vermogensbelasting wordt via de oude wet effectief vermogen belasten. Beetje jammer en dient in mijn ogen geen doel. Overdreven overheidsbemoeienis, zoals wel vaker.

Met wat minder regelgeving (en vereenvoudigde belastingen) zou het leven een stuk aangenamer zijn.

7. The Following User Says Thank You to msxx For This Useful Post:

Tam-Ara (20-07-2019)

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    3
    Volgens mij verkoopt de duke 125 gewoon goed omdat het een veel gebruikt lesvoertuig is. Want is voor een 18 jarige best wel een dure motor qua nieuwprijs.
    Wat de verkeersbelasting op moto’s betreft, deze is echt wel aan vernieuwing toe. Het is ook de reden dat er praktisch geen nieuwe 1000cc motoren van de Japanners wordt verkocht. Bij de Europese merken doen ze het wel nog steeds. Weet natuurlijk niet of het mogelijk zal zijn volgend jaar met de euro 5 norm...

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    215
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ja en nee.
    De invoerder kan dat zelf altijd nog beslissen.
    In Duitsland worden er nog volop kits voor vermogenbeperking gemonteerd,voor verschillende vermogens,en goedgekeurd door de TUV.
    Een invoerder kan volgens mij zonder probleem zo'n kit monteren en vervolgens een homologatie laten doen.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    3
    De invoerder kan dat zelf altijd nog beslissen.
    In Duitsland worden er nog volop kits voor vermogenbeperking gemonteerd,voor verschillende vermogens,en goedgekeurd door de TUV.
    Een invoerder kan volgens mij zonder probleem zo'n kit monteren en vervolgens een homologatie laten doen.
    Zo werkt het jammer genoeg niet, dit lukt voor een moto die in Duitsland wordt ingeschreven. Maar België allezins niet. Dus de homologatie moet door de fabrikant gebeuren. Denk dat het voor de Japanse merken niet de moeite loont om enkel voor België een apparte homologatie te ondergaan.

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    587
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moto-karel Bekijk Berichten
    Zo werkt het jammer genoeg niet, dit lukt voor een moto die in Duitsland wordt ingeschreven. Maar België allezins niet. Dus de homologatie moet door de fabrikant gebeuren. Denk dat het voor de Japanse merken niet de moeite loont om enkel voor België een apparte homologatie te ondergaan.
    Fout, ook in België werkt dit zo:
    Het is "KTM Sportmotorcycles Belgium SA/NV", de officiële invoerder van de KTM motoren, die zelf de homologatie van de 1290 motoren voor de Belgische markt laat uitvoeren. Dit terwijl de fabrikant uit Matighofen, "KTM AG" het niet de moeite vindt om dit zelf te doen voor het kleine België.
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

12. The Following 2 Users Say Thank You to SuperDuke08 For This Useful Post:

Chr-Re-ie (21-07-2019),Schussboelie (22-07-2019)

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperDuke08 Bekijk Berichten
    Fout, ook in België werkt dit zo:
    Het is "KTM Sportmotorcycles Belgium SA/NV", de officiële invoerder van de KTM motoren, die zelf de homologatie van de 1290 motoren voor de Belgische markt laat uitvoeren. Dit terwijl de fabrikant uit Matighofen, "KTM AG" het niet de moeite vindt om dit zelf te doen voor het kleine België.
    Kostelijke grap als de invoerder dit opzich neemt, wist ik niet. Mijn fout

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten