Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Welk communicatiesysteem

Registratie
    Jul 2019
    Thanks
    0

Welk communicatiesysteem

Ik heb hier al een paar keer een vergelijking gezien voor communicatiesystemen maar zelf ben ik er een leek in dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Momenteel heb ik niet echt mensen waar ik veel mee rijd buiten de wederhelft maar die zit achterop vandaar de duo
    Zou graag een setje vinden dat ik mijn muziek kan afspelen / bellen / navigatie en zij dit van haar kan doen maar er is zoveel keuze dat je neit weet waar beginnen dus alle info en hulp is welkom.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Mooie samenvatting van Mr GPS.
    Toch voor Cardo dan.

https://www.mrgps.nl/bluetooth/

Wij zijn hier een aantal jaar geleden begonnen met Cardo en da spel heeft altijd goed gewerkt al begon de batterijduur wat tegen te steken na 4 jaar gebruik.

Vorig jaar een nieuwe helm gekocht en daarbij een passende Sena SRL. Pluspunt van Sena is dat ze voor bepaalde helmen setjes hebben die perfect ingebouwd kunnen worden.

Na het lezen van de vele problemen wat waterdichtheid betreft denk ik dat de volgende duoset hier terug een Cardo gaat worden.

En niet enkel voor die reden, ook omdat het "opbouwsets" zijn en geen inbouw meer. Toen mijn SRL na twee maanden besliste om niet meer te werken kon ik met m'n hele helm terug naar RAD. Gelukkig ter plaatse een nieuwe set gekregen.

Als zo'n set opgestuurd zou moeten worden zou ik een hele tijd zonder zitten.

Als ik een Cardo duo set zou hebben zou ik me kunnen verder helpen met de tweede set die gewoon op dezelfde mount past.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4544
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    En niet enkel voor die reden, ook omdat het "opbouwsets" zijn en geen inbouw meer. Toen mijn SRL na twee maanden besliste om niet meer te werken kon ik met m'n hele helm terug naar RAD. Gelukkig ter plaatse een nieuwe set gekregen.
    Dat snap ik niet.
    De nieuwe Sena's voor Schuberth kan je er ook gewoon uithalen en los meenemen zonder de helm hoor.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Dat snap ik niet.
    De nieuwe Sena's voor Schuberth kan je er ook gewoon uithalen en los meenemen zonder de helm hoor.

Klopt. Ik verwoordde het misschien wat verkeerd.

Vond het gewoon vervelend dat zo'n SRL, ondanks dat het perfect en mooi weggewerkt zit in de helm, niet uitwisselbaar is zoals onze oude Cardo G9.

Ik koop hier toch een extra helm en als we nu voor een nieuwe duoset gaan kies ik dus een "opbouw". Moest ik dan met mijn set in panne vallen klik ik gewoon die van m'n vrouw op mijn helm en ik kan verder.
    Nu was 't gedaan met spelen en heb ik gewoon geluk gehad dat RAD zo'n goeie service gaf en ik meteen geholpen werd.
    We weten allemaal dat je minstens twee weken zonder zit eens ze zoiets opsturen...

Elk systeem heeft naar mijn mening dus voor- en nadelen.

5. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Schussboelie (19-07-2019)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4544
    Dat snap ik.
    Ik had dat met mijn opbouw Sena op mijn C3.
    Toen ik achteraf een Nexx XD.1 helm bijkocht om te offroaden moest ik gewoon een basis bijkopen en kon ik de Sena zelf van de ene op de andere helm klikken.
    Mét behoud van de Bluetooth connecties naar GPS en GSM en eventuele andere pairings.

7. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

adventurer (19-07-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Dat snap ik.
    Ik had dat met mijn opbouw Sena op mijn C3.
    Toen ik achteraf een Nexx XD.1 helm bijkocht om te offroaden moest ik gewoon een basis bijkopen en kon ik de Sena zelf van de ene op de andere helm klikken.
    Mét behoud van de Bluetooth connecties naar GPS en GSM en eventuele andere pairings.

Nog een reden dus... En zo kan je met 2-3 verschillende helmen rijden met één commset.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten