Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: Husqvarna Svartpilen 401

Registratie
    May 2018
    Thanks
    1

Husqvarna Svartpilen 401

Een paar weken geleden een testritje gedaan met de Husqvarna Svartpilen 401. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was! De bandenkeuze kan misschien wat beter, maar viel al bij al nog wel mee. Zijn er hier Svartpilen 401 eigenaars? En zo ja, zijn er zaken waar ik op langere termijn rekening mee zou moeten houden? Zijn er gekende problemen met deze motor die je niet te weten komt door een uurtje te testen?

Groeten,

Niels

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielsNH Bekijk Berichten
    Een paar weken geleden een testritje gedaan met de Husqvarna Svartpilen 401. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was! De bandenkeuze kan misschien wat beter, maar viel al bij al nog wel mee. Zijn er hier Svartpilen 401 eigenaars? En zo ja, zijn er zaken waar ik op langere termijn rekening mee zou moeten houden? Zijn er gekende problemen met deze motor die je niet te weten komt door een uurtje te testen?
    Hoe lang bestaan ze nu? Zes maand? Een jaar? Nog niet lang alleszins. Dus "op langere termijn" is in deze een beetje raar gekozen.

Wat ikzelf verwacht, van al die nieuwe merken trouwens : 1) moeilijkheid om een dealer te vinden voor 't onderhoud 2) het (on)gemak waarmee je aan onderdelen geraakt en 3) de levensverwachting van zo'n exotisch merk.

Zelf had ik bvb wel veel zin in een SWM SuperDual. Oud merk weer nieuw leven ingeblazen door Chinees geld en Italiaans designtalent. Ziet er cool uit. Maar dan bezoek je zo'n dealer en die blijkt dan vooral in sportvelgen (voor auto's...) te doen, en die heeft dat merk erbij gepakt - waarom niet, als je een ondernemer bent met genoeg ruimte in je magazijn. Een testrit bleek niet mogelijk omdat hij er geen op overschot had. Tja, dan heb ik het wel begrepen....

Verder zou ik eens surfen naar motor-forum.nl. Nét iets groter dan hier. ;-)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4542
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk Berichten
    Wat ikzelf verwacht, van al die nieuwe merken trouwens : 1) moeilijkheid om een dealer te vinden voor 't onderhoud 2) het (on)gemak waarmee je aan onderdelen geraakt en 3) de levensverwachting van zo'n exotisch merk.
    Exotisch? Valt mee hoor.
    Husqvarna is jaren van BMW geweest en nu alweer wat jaren 100% eigendom van KTM, niet te vergelijken met SWM of AJP dus.
    De meeste KTM dealers doen trouwens ook Husqvarna en ze kunnen in ieder geval aan onderdelen geraken.
    Veel van die onderdelen delen de Husky's trouwens met hun KTM broertjes.
    Als ik me niet vergis id het Husqvarna 401 blok nogenoeg hetzelfde als de KTM 390.
    Qua leverbaarheid en vindbaarheid van onderdelen zal dat dus nogal meevallen denk ik.
    Net als de betrouwbaarheid.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3401
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Exotisch? Valt mee hoor.
    Husqvarna is jaren van BMW geweest en nu alweer wat jaren 100% eigendom van KTM, niet te vergelijken met SWM of AJP dus.
    De meeste KTM dealers doen trouwens ook Husqvarna en ze kunnen in ieder geval aan onderdelen geraken.
    Veel van die onderdelen delen de Husky's trouwens met hun KTM broertjes.
    Als ik me niet vergis id het Husqvarna 401 blok nogenoeg hetzelfde als de KTM 390.
    Qua leverbaarheid en vindbaarheid van onderdelen zal dat dus nogal meevallen denk ik.
    Net als de betrouwbaarheid.
    Idd.

KTM komt er trouwens openlijk voor uit dat Husqvarna hun tweede merk is.
    Ook door dezelfde design studio ontworpen.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2018
    Thanks
    41
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Idd.

KTM komt er trouwens openlijk voor uit dat Husqvarna hun tweede merk is.
    Ook door dezelfde design studio ontworpen.
    Is indd dezelfde motor als een Duke 390,( waarmee ik heb gereden).. 3000km mee gedaan en niks van reparaties en dergelijke waren nodig..

Registratie
    May 2018
    Thanks
    1
    Hoe lang gaat zo een monocilinder eigenlijk mee? Ik bedoel maar, indien ik een tweedehands zou kopen, wat zou het maximaal aantal km zijn dat er op mag staan, zodat ik er toch nog een paar jaar van zou hebben?

Registratie
    Apr 2018
    Thanks
    41
    Hoe lang gaat zo een monocilinder eigenlijk mee? Ik bedoel maar, indien ik een tweedehands zou kopen, wat zou het maximaal aantal km zijn dat er op mag staan, zodat ik er toch nog een paar jaar van zou hebben?
    In mijn zoektocht overlaatst naar een Duke 690 (ook monocilinder) kwam ik er tegen met 30.000km of meer.. waar er zelf nog een jaar garantie wordt op gegeven Dus moest je het geluk hebben, zoals ik, om eentje te vinden met bvb 4000km en heeft tijd zn eerste en eventueel tweede onderhoud gehad; dan zou ik toch niet twijfelen

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    16
    ik heb een monocilinder van 125cc staan van bijna 40j oud, en die gaat toch nog steeds vlot
    Laatst gewijzigd door nethus; 24-07-2019 om 22:51. Reden: een beetje verduidelijkt

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten