Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Kuisproducten review

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    35

Kuisproducten review

Omdat ik niet direct specifiek hier een topic over vond dacht ik er ééntje te starten als het goed.

Nou heb ik net de moto nog eens deftig gekuist voor we morgen op reis vertrekken en ik zat helaas zonder "zeep" dus efkes naar de winkel gereden en daar zag ik iets nieuw van muc off namelijk "muc off waterless wash", nu als ik zoiets lees heb ik al direct een dubbel gevoel maar bon we gaan het kopen op goed gevoel en als het goed werkt hebben we een wondermiddeltje in handen.
    Nu nog iets nodig voor de ketting en om zoveel mogelijk vet vanonder de moto te spuiten, dacht ik we gaan de oude vertrouwde wd-40 bus halen en tot men grote verbazing stonden daar in de hubo ineens 10 tallen soorten wd-40 bussen, dus even is alles doornemen en ze hebben speciale bussen voor remschijven te kuisen en zelfs nu ook smeerolie voor de ketting en zoveel meer maar mijn oog was gevallen op de wd40 kettingvet verwijderaar 12 euro voor 400ml valt wel mee dus meegenomen.

De review :

Muc off waterless wash : ik zou zeggen als je het gebruikt smeer je armen maar goed in want je gaat hard mogen wrijven voor de vlieg die al 1 maand plat op je moto is opengespleten er af te krijgen, zelfs met licht vuil moet je er enkele keren overgaan.
    Nu heb ik altijd al muc off gebruikt voor mijn motors te kuisen ( maar dan het gene dat je moet gebruiken met water) en hier was ik heel tevreden over maar dit waterless gedoe nee dikke troep, geldverspilling. - Conclusie : 2/10

De WD40 kettingvet verwijderaar : Nou durf ik het zeggen? Beste product dat ik ooit al heb gebruikt voor de ketting te verwijderen!
    Even opspuiten alles laten afdruppen , nog eens water over spuiten en letterlijk alles van mijn ketting was er af en zelfs de bouten die ze vasthouden blonken zo hard dat mijn achteruit spiegels overbodig zouden zijn moesten ze een beetje tactischer geplaatst zijn .
    Voor het hardnekkig vet onder de moto deed die het ook redelijk goed niet alles is er af maar het meeste en een paar dikke vlokken zijn toch gesneuveld , hier zou ik nog iets voor moeten vinden ( iemand tips?); - Conclusie 9/10
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3337
    Voor vliegen gebruikte ik steeds dit:
    Procycle Gel insect remover
    https://www.louis.de/artikel/procycl...bcdad73749c791

Voor de velgen:
    Procycle wheel cleaner:
    https://www.louis.de/artikel/procycl...bcdad73749c791

En voor te kuisen total cleaner.
    Daar was ik toch wel tevreden over, maar vrij duur, en tbh echt blinken deed het nooit.

Ben vorig jaar overgeschakelt op :
    MEGUIARS GOLD CLASS CAR WASH SHAMPOO & CONDITIONER
    https://www.meguiarsstore.be/meguiar...ditioner-g7164
    Riekt goed (bizar hoeveel dat dat in de kop uitmaakt), en ik krijg tbh mijn fairings even rap proper als met total cleaner.
    Enkel na dit product blinkt het degelijk, en ik moet er een pak minder van gebruiken.

En ik wax ook:
    MEGUIARS GOLD CLASS CARNAUBA PLUS PREMIUM LIQUID WAX
    https://www.meguiarsstore.be/meguiar...quid-wax-g7016
    Riekt nog beter zelfs

Reden: Als ik wax (10 min meer werk dan kuisen, en dit doe ik maar 1 of 2x per jaar), en hem derna gewoon kuis met de Meguilar shampoo, dan heb ik heel die insectenkuis gedoe niet meer nodig.
    Het is 1x meer werk ... maar nadien wast em 10 maal dubbel zo snel.
    Je moet wel opletten dat je geen kuisproduct gebruikt dat de wax eraf haalt (daarom gebruik ik de meguilar shampoo).

Met de wax + shampoo flow die ik nu doe, is kuisen niet meer het horror verhaal van voordien.
    't gaat nu snel en ik heb meteen een degelijk resultaat ... wel voor de eerste 17km. Eer ik aan Huldange sta zit de moto terug vol met vliegentroep ... maar de zijkant blinkt wel mooi

Ik heb de laatse 7 jaar zowat elk product in de Louis shop geprobeerd om te kuisen.
    Hopende op een magisch middel dat je er gewoon moet opspuiten zonder te schrobben.
    Met de Meguilar producten heb ik van alles het minste werk met het beste resultaat.
    Enkel de velgen doe ik nog steeds met Procycle wheel cleaner, alsook de stukken rond de ketting.

Als ontvetter is er wel zulk wondermiddel.
    Drip (dacht dat het zo noemde).
    Wel oppassen waar je het gebruikt, want het pakt je verf etc ook mee ... (cfr frustratie map een paar jaar terug wegens verf vd velg tijdens mij "fairings in het bad laten weken" experiment wegens geen zin om te schrobben).

Wel nog nooit zulke goede ontvetter gehad, na een second is elk hardnekkig kettingvet ding eraf. De verf zou blijven zitten als je de instructies leest (50x verdunnen ... (oops )).
    Gebruik drip enkel om uw garage op te kuisen. veel te zwaar voor op de moto.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    118
    Voor het schoonmaken van aluminium/stalen delen is WD-40 ook wel een wondermiddel.
    Spot mij en win niets! | Mijn YT kanaal: CDA441 | Mijn Blog: CDA441
    1998 Suzuki XF650 Freewind (2014 - 2017)
    2013 Honda NC700XA (2017- 2018)

2004 Honda VFR 800 VTEC ABS (2018-/)

4. The Following User Says Thank You to CDA441 For This Useful Post:

dirjax (20-07-2019)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3835
    Ik ben ne grote fan van Vulcanet.

Ik ken echt niks anders dan die doekskes om uwe motor heel rap heel proper te krijgen. Nie normaal hoe goed dat alles ermee af gaan van vuiligheid. Zowel vliegskes als kettingvet op de velgen
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    May 2008
    Ergens rond Antwerpen. Maar afkomstig van Everberg (midden Brabant!)
    Thanks
    100

Kuisproducten review

Ik gebruik traditioneel petroleum om de ketting te kuisen. Als dat nodig is. En de rest van het rondgevlogen kettingvet op motor en velg. Duurt wel even maar gaat zeer goed. En geen risico voor o-ringen ed.

Motul insect remover. Werkt goed.
    Overal dan eens overgaan met klassieke kuisdoekjes. Veel goedkoper dan Vulcanet en even goed.

Daarna met Dreft in warm water om te wassen met spons. De plastieken delen dan.

En eens snel overgaan met zeemvel.

Maarreuh, maximum 3 keer per jaar zenne
    Laatst gewijzigd door Cisse; 21-07-2019 om 09:25.
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Apr 2018
    Thanks
    41
    Ik heb rijk verleden als het op auto's aankomt (lees maniakaal ) en dus ook het kuisen ervan...

Ik gebruik al tien jaar producten van op www.detailed.be

Zijn een pak goedkoper dan Meguiars maar minstens even goed, zo niet zelfs beter..

Ze hebben ook een speciale productlijn voor moto's. Daar gebruik ik de helm cleaner van.
    Om gewoon te kuisen: een halve emmer water, een klein dopje van dit --> https://shop.detailed.be/product/che...-pink-shampoo/

in combinatie met hun was-handschoen maakt geen krassen en mijnen Duke blinkt erna als een spiegel

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    501
    Ich, schuursponskes van wibra, anders blinkt die teveel op die matte stukken, en natuurlijk dreft, en WD-40 op men cardan, die moet blinken.

Het licht aan het einde van de tunnel, was de koplamp van den trein!
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten