Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 13 van 13

Onderwerp: LED projectoren op 2011 street triple

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    1
    Klopt. Ik heb ze net zoals zovelen gekocht via Aliexpress en ik ben echt niet dom, dus ik weet ook wel dat deze projectoren op zich niet toegelaten zijn. Voor mij is het vooral belangrijk hoe ze functioneren en dan is het niet per definitie zo dat alles wat daar gemaakt wordt slecht is. In dit geval is evenwel het afstraalpatroon niet juist en na mijn aanpassing zit dat wel snor, dus ze mogen blijven.

Maar eigenlijk gaat het hele aftermarketverhaal over LED lampen veel verder. Ook philips verkoopt H7 en H4 LEDbulbs als vervanging van de reguliere halogeen H7 en H4 lampen. Die passen in auto en motor lichten en geven een pak meer licht met een zeer behoorlijk afstraalpatroon. Ook deze zijn echter niet toegelaten op de openbare weg .
    En zo is er voorbeeld ook een nederlandse verdeler Hilox Lighting. Zij hebben setjes halogeenlamen H4 en H7, die door velen als zeer goed worden omschreven en daarmee wordt bedoeld dat het lichtpatroon , de lumenuitgang en kwaliteit goed tot zeer goed zijn .Idem dito, Eigenlijk niet toegelaten. Ik heb vernomen dat die Hiloxprodukten wel degelijk chinees fabrikaat zijn, die ingevoerd en rebranded en verkocht worden voor 200€. Kwestie van de moeite te doen om het kaf van het koren te scheiden en de correcte produkten te detecteren en in te voeren.
    Je kan ongetwijfeld een gelijkaardige lampset rechtstreeks op aliexpress vinden voor ongeveer 30 a 50€, maar daar gaat het niet eenvoudig zijn om zonder voorkennis tussen de massas produkten in één keer de goeie te vinden.
    Hoewel ik denk dat door informatie te verzamelen en te weten met welke led een lamp is opgebouwd je al een goeie kans maakt.
    Anyway, finaal mag je ze (Philips,Hilox,Aliexpress) sowieso niet inbouwen in een OEM spiegellens voor halogeen op je auto of motor. Die keuze moet je dus voor jezelf maken.
    Maar met de goede lamp heb je gegarandeerd een pak meer en beter licht. (met een verkeerde krijg je nooit een goed lichtbeeld en veel strooilicht of gewoon te weinig licht, of problemen met canbus van het voertuig,of problemen /korte levensduur door verkeerde koeling etc.)
    Laatst gewijzigd door gvy; 03-08-2019 om 01:20.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3303
    De keur van de lampen heeft meestal ook betrekking tot de behuizing.
    Sommige lampen zijn gekeurd voor een bepaalde reflector, en mogen niet gebruikt worden in een andere.

Ik denk dat een lichtunit keuring zeer duur is !
    Heel veel volledig custom projecten, gaan steeds voor een standaard licht set. Zelfs de duurste vd duurste. (bv de Ariel Ace etc ...)
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Zondag 4 augustus 2019: 2fast4u Ardennenrit

3. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

gvy (03-08-2019)

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bin Bekijk Berichten
    En ik die dacht dat CE voor 'China Export' stond
    het zit hem in de details...