Resultaten 1 t/m 2 van 2

Onderwerp: TrailAttack 3 vs RoadAttack 3

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    77

TrailAttack 3 vs RoadAttack 3

Ik was al een tijdje van plan om een RoadAttack3 op de ktm te leggen, maar nu is er ook een TrailAttack3 ... op basis van de fotos die ik in google vind lijkt er heel weinig verschil te zitten op beide banden: op het eerste zicht hebben ze hetzelfde profiel. De fitment guide op de continental website geeft voor beide modellen ook exact dezelfde maten (dus geen andere ronding ofzo)

110/80R19 M/C 59V TL
    150/70R17 M/C 69V TL

Iemand enig idee of er effectief, buiten marketing, enige fysieke verschillen zijn?

edit: nevermind, ik heb teveel vertrouwd op google images, ze hebben wel degelijk andere groeven
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    0
    Hoi,

Ik heb net de contiroadattack 3 versleten op mijn super tenere. Ik was er heel tevreden over. Ik heb wel de V variant genomen in 150 maat... Specifiek voor allroads. Die zijn iets stijver en hebben mogelijks iets dieper profiel. Ik vond ze wel duur! Ik vermoed dat de trail 3 duidelijk goedkoper is. Het verschil? Ik denk amper voelbaar. De trail 3 komt in motoplus er als beste band uit de laatste vergelijkingstest, zowel qua grip als slijtage. Het enige mogelijke verschil is dat er minder of minder grote groeven zijn in de Road 3 dan de trail 3. Het enige wat je kan concluderen is dat de Road net iets meer rubber dan heeft op het asfalt wat ten goede komt aan grip en stabiliteit. Maar of dat te merken is... Dat betwijfel ik. Ik heb nooit grip tekort gehad met de Road 3.... En ik heb hem stevig getest. Achterband ging 11000km me, voorband nog langer. Het enige wat ik opmerkte is dat de Road 3 toch enige tijd nodig heeft om warm te worden in koude en natte omstandigheden. Eenmaal warm is het heerlijk lijm.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten