Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: BMW Motorrad Connected App

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1253

BMW Motorrad Connected App

Mijn ervaringen met BMW Motorrad app na 2 dagen intensief gebruik...

Beetje dubbel, maar ik moet zeggen, mits een paar aanpassingen ga ik die vaak gebruiken.

Met in het achterhoofd:
    - dit is eigenlijk een automatische bolletje pijltje zonder rol
    - ik moet mijn gsm en headset hieraan koppelen

Wat werkt niet goed:
    - 1 !!! (voor mij prio) muziek loopt niet goed, vaak te snel, soms te traag, ik word daar zot van, en dit is de grootste reden dat ik de app van mijn gsm heb afgegooid
    - daarbij komt dat als je muziek wil pauzeren je eerst naar het submenu moet gaan (minstens 2 drukken van de knop), daarna nog eens naar beneden moet drukken, en dan pas op pauze kan zetten (sena: druk 2s op een knop en gedaan)
    - gpx import, heel leuk, maar als je verkeerd rijdt dan gaat hij herberekenen, dat zou niet mogen.
    - Geen kaart!!! dit is meestal doenbaar, maar bij richtingsveranderingen die heel kort opeen liggen is het scherm te traag om te laten weten waar je naartoe moet (en kom ik terug op punt 2)
    - een alternatief voor punt 3 is de volgende 2-3 veranderingen al laten zien aan de zijkant (bij bolletje pijltje zag je toch al iets meer)
    - met de gsm in de topkoffer lijk ik af en toe de verbinding te verliezen, ik zie heil in een tankzak, maar bluetooth zou deze afstand toch mogen hebben.

Wat kan beter:
    - Ik heb nog niet gelijk gevonden hoe ik snel favorieten kan toevoegen

Wat werkt wel goed:
    - gpx import loopt gesmeerd, ik hou ervan hoe de route afgebeeld wordt in het keuzemenu, je kan jezelf eentje mailen en hij staat al klaar, super!
    - die "winding roads" is superplezant, paar pareltjes van wegen ontdekt, maar soms heb je gewoon niets
    - tenzij je de "unpaved roads" bij aanzet, dan heb je altijd wat, daar heb ik er toch een paar van links laten liggen gezien het niet bestaan van mijn ervaring op onverhad
    - koppeling is snel en eenvoudig
    - het feit dat je een gsm veilig weg kunt steken en er niet op hoeft te zien doet veel
    - ik ben gewoon fan, het werkt en doet het redelijk op dit moment.

Mijn oplossing momenteel:
    Ik heb mijn dagdagelijkse gsm terug afgekoppeld van de motor en enkel aan de headset verbonden.
    Daarna heb ik de motor enkel nog met een oude gsm gekoppeld die nu de app draait.
    Dit stelt mij in staat om van de muziek te genieten zoals het bedoeld is, maar ook om snel de muziek te pauzeren (zie boven).
    Ik heb toch de app opties die ik graag heb, al is het op een "extra" gsm, op de dagdagelijkse gsm zet ik de hotspot aan en krijgt de extra ook internet.
    Verre van ideaal, ik mis ook de spraakgestuurde aanwijzingen van de app nu, maar ik zie het niet zitten om keer op keer te wisselen voor goede muziek (wat bij mij primeert).

Het zou wellicht beter zijn als de motor bluetooth connectie enkel de app, gps & contacten zou gebruiken in plaats van media. dan zou de gsm het meeste werk blijven doen, en kan je de koppeling met de headset door de gsm laten gaan, wat dan weer de voordelen van de headset manipulatie met zich meebrengt.

2. The Following 2 Users Say Thank You to dirjax For This Useful Post:

lukkep (29-07-2019),msxx (29-07-2019)

Registratie
    Mar 2014
    Thanks
    2
    Bedankt voor je review.
    Heb zelf nog maar mijn BMW sinds afgelopen zaterdag en heb er dus nog niet super veel mee gereden en dus ook nog niet veel ervaring met die connected app (nog niet gebruikt eigenlijk, staat wel geconfigureerd).

Wat betreft volgende opmerking:
    - daarbij komt dat als je muziek wil pauzeren je eerst naar het submenu moet gaan (minstens 2 drukken van de knop), daarna nog eens naar beneden moet drukken, en dan pas op pauze kan zetten (sena: druk 2s op een knop en gedaan)

In de garage hebben ze laten zien dat als je de menu down ingedrukt houdt, je teruggaat naar het laatste submenu waar je geweest bent. Dus gewoon ingedrukt houden en dan kom je in je muziek menu (als dat u laatste navigatie was), wat toch al iets vlottere navigatie is.

Menu up ingedrukt houden brengt je ook weer in 1 beweging naar het standaard scherm.

Verder ga ik komende weken hier ook wel nog wat mee prutsen, aangezien mijn GPS pas geinstalleerd wordt bij het rodage onderhoud waardoor ik da bmw navigatie wel ga kunnen gebruiken
    2009-2014: BMW F800R
    2014-2019: Kawa Z1000SX - 2014-2019: Yamaha XJ6 Diversion
    2019-...: BMW F850GSA - 2019-...: BMW F850GSA

4. The Following User Says Thank You to Physixius For This Useful Post:

dirjax (30-07-2019)

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Heb die app eens gaan testen vandaag, werkt perfect, juist de stad van de thuis bestemming, hier vond die app geen route voor, ik diende er een straat bij in te geven,
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1253
    mja, ik heb intussen wat updates ten opzichte van mijn originele post:

1) Tempo muziek
    Testen zijn gedaan met Spotify op een Nokia 7 Plus, De GS connectivity en dan naar de Sena SMH10.
    Overstap naar sena 10S gedaan, nog steeds hetzelfde probleem. Zonder de GS ertussen had ik geen problemen.
    Voor het werk nu een Galaxy S10e en daar heb ik het probleem niet mee, tempo van de muziek blijft mooi zoals ik het verwacht, geen rare wendingen meer (Spotify > S10e > GS > sena 10S)
    Maar ... puntje 2 speelt nog:

2) Bluetooth Connectie:
    Vanuit de topkoffer werkt het "half" regelmatig verliest de gsm connectie en wordt die connectie wel opnieuw gemaakt, maar dat is verre van ideaal. In het boekjes staat wel dat de gsm boven de tank moet zitten.
    Ik heb vandaag dan een givi tanktas bijgekocht om wat verder te testen, gezien ik het niet zie zitten om de gsm op mijn persoon te houden.

Wat is nog niet ok:
    - Nummer wisselen kan ik nog steeds niet via mijn sena
    - Als ik tank (motor uit) verlies ik mijn muziek
    - Ondanks de tip van Physixius blijft het omslachtig om van nummer te wisselen als je in een ander submenu liever zit (trip2/navigation)
    - Enkel het pijltje voor de volgende afslag op het scherm zien is echt niet genoeg, als de afslagen te kort op elkaar volgen zie je ze te laat.

Maar met de zaken die ik zelf heb veranderd kan ik tenminste met 1 gsm op stap, en als ik die in een x-grip steek heb ik ook een kaart te zien onder mijn connectivity scherm.

7. The Following User Says Thank You to dirjax For This Useful Post:

lukkep (04-10-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    539
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten

1) Tempo muziek
    Testen zijn gedaan met Spotify op een Nokia 7 Plus, De GS connectivity en dan naar de Sena SMH10.
    Overstap naar sena 10S gedaan, nog steeds hetzelfde probleem.

Sorry, weinig te maken met de originele post maar....

Past een Sena 10S in de houder van de SMH10? Of stel ik nu echt een domme vraag?
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3162
    gezien ik het niet zie zitten om de gsm op mijn persoon te houden.
    Waarom niet eigenlijk
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1253
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Past een Sena 10S in de houder van de SMH10?
    Ja (en vice versa ook dus)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Waarom niet eigenlijk
    Bij een ongeluk ooit is op de gsm in de borstzak gevallen, dat heeft nog een goeie week geduurd eer dat het geen zeer deed.

11. The Following User Says Thank You to dirjax For This Useful Post:

Cowboy (05-10-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    539
    Ja (en vice versa ook dus)
    Da's goei nieuws... thx.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Bladwijzers

Bladwijzers