Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 27

Onderwerp: GS info

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    533
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Mijn punt was eigenlijk dat er quasi geen enkele GS (en bij uitbreiding veel andere modellen trouwens) zal zijn die op 2 jaar bijna 60.000km op de teller heeft.

Hoe kom je daarbij?

GS'sen worden ook deftig gebruikt hoor... er zullen er genoeg te vinden zijn die 60k op twee jaar draaien. Zo uitzonderlijk is die kmstand nu toch ook weer niet?
    Of je bedoelt dat je zo geen tweedehands gaat vinden? Dat kan... maar een Tiger met die kmstand vind je (nu) ook niet (meer)

Wat dat vergelijken betreft...

Zelfs een oudere GS met +50000km op de teller is duurder dan wat jij gevraagd/gekregen hebt voor jouw Tiger.

Een voorbeeldje: +50000km, bwjr 2015, 13500€ https://www.2dehands.be/a/motoren/mo...reviousPage=lr

Ene van 2017 gaat dus nog wat duurder zijn, ongeacht de kilometers.

Mijn punt was dan gewoon... Een GS houdt zowieso het beste z'n waarde, en als je toch tweedehands wil kopen... koop dan een motor die z'n waarde sneller verliest.

Daarom dat ik een GS eigenlijk enkel nieuw zou kopen, tweedehands zijn die dingen zowieso te duur als je gaat vergelijken...
    Laatst gewijzigd door adventurer; 06-08-2019 om 21:45.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3337
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Daarom dat ik een GS eigenlijk enkel nieuw zou kopen, tweedehands zijn die dingen zowieso te duur als je gaat vergelijken...
    Euh, beetje bizarre redenering IMO.
    Als een GS zijn waarde blijft behouden, moet je de verkoopprijs (nadien) ook in achting nemen
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3835
    Van nieuw naar tweedehands verliezen ze het meeste van hun waarde, maar tweedehands naar tweedehands denk ik niet dat je zoveel verliest eigenlijk
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

4. The Following User Says Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

adventurer (07-08-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    533
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Euh, beetje bizarre redenering IMO.
    Als een GS zijn waarde blijft behouden, moet je de verkoopprijs (nadien) ook in achting nemen

Het is een beetje zoals Tamara schrijft...

Als je tweedehands koopt wil je toch zoveel mogelijk profijt doen, niet? Dan kies je toch voor een motor die het meest van z'n waarde verliest?

En als je nieuw koopt en al weet dat je na x-aantal jaar gaat verkopen, dan kies je toch voor een motor die het minst van z'n waarde verliest?

Ik zou een GS nieuw kopen (of toch heel jong tweedehands) omdat ik deze op de tweedehandsmarkt te duur vind als je gaat vergelijken met z'n concurrenten.

Eenmaal tweedehands gekocht denk ik dat het minder uitmaakt... je betaalt in eerste instantie al meer of minder voor de motor terwijl diezelfde motoren nieuw op hetzelfde niveau zitten. Het verschil is al gemaakt....

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3835
    Langs den andere kant, zelfs al koop je em tweedehands, dan weet je dat je er wss niet al te veel op zult verliezen als je hem weer zou verkopen
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    533
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Langs den andere kant, zelfs al koop je em tweedehands, dan weet je dat je er wss niet al te veel op zult verliezen als je hem weer zou verkopen
    Da's waar, maar dat is dan ook weer afhankelijk van hoe oud/jong die tweedehands is...

En het gaat volgens mij nooit meer zo drastisch zijn als het verschil van nieuw naar tweedehands.

Om (toch maar weer) het voorbeeld van Cowboy z'n Tiger te nemen. (sorry Cowboy)

Nieuw +20 000€, twee jaar oud en bijna 60k en verkocht voor <10 000€

De GS van de link die ik postte, +20 000€, 4 jaar oud en +50k te koop voor >13 000€

Als ik moest kiezen tussen die twee zou ik voor de Tiger kiezen, die is puur gezien de vraagprijs de meest interessante.

Om het even welk van de twee je hier zo kopen en na 3 jaar terug zou willen verkopen gaat het verschil in verlies volgens mij lang zo groot niet meer zijn.... (de BMW zal nog steeds het meest opbrengen, maar die was in aankoop ook al een pak duurder)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3337
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Idd,ik weet niet hoe het met de GS zit (t'is misschien al licht opgevallen dat het niet mijn favoriete moto is).

Bij wagens is het alvast wel zo. De auto's die hun waarde goed blijven behouden (dus na eerste verkoop 2-4 jaar na aankoop) blijven deze ook meestal zeer lang houden.
    Je betaald eerst wat meer voor je tweedehands, maar doet zeer vaak een beter deal als je hem nadien terug verkoopt.
    Cfr een VW golf vs een BMW 3 serie met zelfde aantal km's en leeftijd. de BMW kost snel nieuw 10K meer, maar na xx aantal jaren is de VW Golf meer waard, deze houdt veel beter zijn prijs.

Uw kost plaatje =
    aankoop prijs - onderhoudskosten, verzekering etc ... - verkoop prijs.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    533
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Idd,ik weet niet hoe het met de GS zit (t'is misschien al licht opgevallen dat het niet mijn favoriete moto is).

Bij wagens is het alvast wel zo.

Het zal bij de GS ook wel zo zijn hoor... ik beweer hier nergens dat het niet zo is...

Het zal alleen niet meer zo'n groot verschil opleveren als je al start vanaf een tweedehands GS.
    Hoe jonger je zo'n GS als tweedehands koopt, hoe groter het voordeel achteraf gaat zijn..

Maar in dit topic hebben we het over +/- 10 000€ en dan wordt de belangrijkheid van die herverkoopwaarde volgens mij toch wel wat kleiner.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4514
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Maar in dit topic hebben we het over +/- 10 000€ en dan wordt de belangrijkheid van die herverkoopwaarde volgens mij toch wel wat kleiner.
    De herverkoopwaarde heeft voor mij nog nooit, en dan bedoel ik letterlijk nog nooit (van heel mijn leven niet) ook maar enige rol gespeeld bij de keuze of koop van een voertuig.
    Niet voor mijn moto's, noch voor mijn auto's of mijn fietsen.

Niet iedereen zal er zo weinig belang aan hechten als ik maar ik ben er vrij zeker zijn dat er heel veel zijn die dat minder belangrijk vinden dan bovenstaande discussie doet uitschijnen.

11. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

adventurer (07-08-2019)

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    616
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    De herverkoopwaarde heeft voor mij nog nooit, en dan bedoel ik letterlijk nog nooit (van heel mijn leven niet) ook maar enige rol gespeeld bij de keuze of koop van een voertuig.
    Niet voor mijn moto's, noch voor mijn auto's ...
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten