Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 33

Onderwerp: GS info

Registratie
    May 2015
    Thanks
    936

GS info

Hey all,

Mijn maar is aan het zoeken naar een goede 2e hands GS.
    Hij vraagt zich af wat de specifieke zaken zijn per bouwjaar waar hij moet op letten ( plus/ en minpunten, mankementjes,...) om zo zijn beslissing te kunnen nemen.

Ik ken niets van een GS dus gooi ik de vraag hier eens op tafel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    487
    Aan welk budget wordt er gedacht? In 2010 en 2014 zijn de modellen veranderd geweest ('10 DOHC en '14 de LC-vloeistofgekoelde). BMW heeft gemakkelijk issues met nieuwe afleveringen maar worden altijd opgelost tijdens de garantieperiode. Bij voorkeur dus eentje met bmw onderhoudshistoriek.
    Mocht ik moeten kiezen ging ik voor een 2015 met weinig kilometers Alleen hebt ge voor die prijs een nieuwe Moto Guzzi v85tt

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1278
    Er is een evolutie in de gs blokken en deze heeft inderdaad een aantal karaktereigenschappen veranderd.
    Ik heb vorige week een maat gesproken, die ging vooral voor de 1150, omdat deze nog heel veel motorrem had (wat hij graag heeft).

Als ik nu eentje 2dehands zou zoeken zou het eerder de F800GS zijn, deze is ideaal om offroad te spelen, heeft genoeg in huis om op straat ook eens te spelen (komt echter te kort bij duo ritten). De nieuwe 850 wordt precies door de meesten nog afzijdig gehouden.

Veel hangt ook af van het gebruik van de motor, wat wil hij er eigenlijk mee doen (en hoe komt het dat hij specifiek achter een GS gaat?)

ps. Ik ben tot op dit moment heel content van de nieuwe GS, maar deze vindt je nog maar heel weinig tweedehands

Registratie
    May 2015
    Thanks
    936
    Merci al voor de feedback.

Zijn reply:

Zou in eerste plaats voor mij, maar binnen paar jaar ook voor duo ritten zijn. Niet voor offroad, gewoon wat touren.
    Waarom Gs: comfort, ziet er goed uit (smaak verschilt...), hoor er veel goede feedback van en houdt goed zijn waarde in vgl met andere tourings.

Budget ligt rond de 10k maar kan mits heel goed koopje mss iets hoger.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kazzz Bekijk Berichten

…. en houdt goed zijn waarde in vgl met andere tourings.

Budget ligt rond de 10k maar kan mits heel goed koopje mss iets hoger.

Net omwille van dat goed behouden van de restwaarde zorgt er voor dat je voor dat budget misschien net aan een LC uitvoering kan beginnen denken. (vanaf 2013)

Persoonlijk zou ik voor dat budget eerder zoeken naar een goed verzorgde van de generatie net ervoor.
    Eentje met weinig kilometers en onderhoudshistoriek.
    Je moet dan wel kunnen leven met het fantastische "pinkersysteem" van BMW, maar los daarvan zijn dat echt wel goede motoren.
    Volgens mij meer betrouwbaar dan de eerste LC jaargangen.

Langs de andere kant... Moet het een GS zijn?
    Heb je gezien dat Cowboy's Triumph 1200 voor minder dan 10 000€ verkocht werd?? Die was van 2017 en moet zeker niet onderdoen voor een GS.

Toch iets om over na te denken, zeker als je tweedehands koopt. Nieuw kosten die dingen quasi evenveel...

Een GS kopen omwille van die restwaarde lijkt mij in eerste plaats interessant als je nieuw koopt.
    Wanneer je tweedehands koopt zou je net moeten profiteren van een lagere restwaarde lijkt me....
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

6. The Following 4 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Cowboy (06-08-2019),dirjax (06-08-2019),JeankeWL (06-08-2019),Schussboelie (06-08-2019)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3177
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Net omwille van dat goed behouden van de restwaarde zorgt er voor dat je voor dat budget misschien net aan een LC uitvoering kan beginnen denken. (vanaf 2013)............

Heb je gezien dat Cowboy's Triumph 1200 voor minder dan 10 000€ verkocht werd?? Die was van 2017 en moet zeker niet onderdoen voor een GS.
    Het klopt uiteraard wat je zegt, maar je moet er wel bij vermelden dat er vermoedelijk een serieus aantal GS'en rond rijden van de generaties 2013 - 2017 die slechts de helft van de kilometers gaan hebben die op mijn Triumph stonden dus wordt moeilijk vergelijken
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Het klopt uiteraard wat je zegt, maar je moet er wel bij vermelden dat er vermoedelijk een serieus aantal GS'en rond rijden van de generaties 2013 - 2017 die slechts de helft van de kilometers gaan hebben die op mijn Triumph stonden dus wordt moeilijk vergelijken

Zoek mij één GS van 2017 met < 60 000km op de teller EN een vraagprijs die in de buurt komt met wat jij hebt gevraagd/gekregen voor die van u …. Mission impossible

Ik kan mis zijn, maar ik denk dat je minstens 13000-14000€ kwijt zal zijn... en dan ben ik nog voorzichtig.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3177
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Zoek mij één GS van 2017 met < 60 000km op de teller EN een vraagprijs die in de buurt komt met wat jij hebt gevraagd/gekregen voor die van u …. Mission impossible
    Mijn punt was eigenlijk dat er quasi geen enkele GS (en bij uitbreiding veel andere modellen trouwens) zal zijn die op 2 jaar bijna 60.000km op de teller heeft. Vandaar dat je niet zal kunnnen vergelijken.

Mijn Explorer stond tegelijk te koop met een exacte kopie, ook hier in het dorp, ook van 2017, maar met 6.750km op de teller.
    Dat de vraagprijs van die motorfiets een stuk hoger lag leek me maar normaal, die was juist uit rodage
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3401
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Mijn punt was eigenlijk dat er quasi geen enkele GS (en bij uitbreiding veel andere modellen trouwens) zal zijn die op 2 jaar bijna 60.000km op de teller heeft. Vandaar dat je niet zal kunnnen vergelijken.

Mijn Explorer stond tegelijk te koop met een exacte kopie, ook hier in het dorp, ook van 2017, maar met 6.750km op de teller.
    Dat de vraagprijs van die motorfiets een stuk hoger lag leek me maar normaal, die was juist uit rodage
    't zal moeilijk zijn, maar daarom niet onmogelijk.
    Ik ken toch toevallig 2 motards, die niet op het forum zitten, en elk jaar +30K woon-werk km's doen en daar bovenop nog een hele hoop fun km's. (wel met een andere BMW)

Het zou me trouwens niet verwonderen moest BMW bij het overkopen van je oude BMW (bij aankoop nieuwe) deze "slim" een andere bestemming zou geven. Met een groot aanbod van 2dehands met weinig kim, zou het me niet verbazen dat de hoge km BMWs naar Oost Europa gebracht worden. Zo kunnen ze de verkoop prijs artificieel hoger houden, door het aanbod (gedeeltelijk) te controleren.
    (dit is een assumptie).

Toen ik mijn wagen verkocht, werd me verteld dat dat met regelmaat gebeurd in de auto aankoop. hoge km's = de vrachtwagen op naar Oost Europa.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    157
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Het zou me trouwens niet verwonderen moest BMW bij het overkopen van je oude BMW (bij aankoop nieuwe) deze "slim" een andere bestemming zou geven.
    In mijn ervaring hebben ze daar (boven de 30kkm of zo) zelfs geen interesse in (en ik heb relatief gezien dan nog maar half zoveel km als cowboy).

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten