Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 27 van 27

Onderwerp: GS info

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4514
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    De herverkoopwaarde heeft voor mij nog nooit, en dan bedoel ik letterlijk nog nooit (van heel mijn leven niet) ook maar enige rol gespeeld bij de keuze of koop van een voertuig.
    Niet voor mijn moto's, noch voor mijn auto's of mijn fietsen.
    Nog ter uitbreiding, bovenstaande geldt in mijn geval ongeacht of het om een nieuw dan wel een tweedehands voertuig betreft.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    532
    Idem hier... maar het is omdat de TS, of toch zijne maat, er belang aan hechtte...
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3143
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Toen ik mijn wagen verkocht, werd me verteld dat dat met regelmaat gebeurd in de auto aankoop. hoge km's = de vrachtwagen op naar Oost Europa.
    Dat is inderdaad ook met moto's het geval. Bij mijn Triumph dealer vertrekken er zo ook regelmatig een hoop overgenomen modellen van allerlei merken en pluimage richting Oosten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Of je bedoelt dat je zo geen tweedehands gaat vinden? Dat kan... maar een Tiger met die kmstand vind je (nu) ook niet (meer)
    Hier ging het mij inderdaad om
    Ik beweer nergens dat ik de absolute kilometervreter ben op jaarbasis. Integendeel, ik ken er best een aantal die een pak meer kilometers maken op jaarbasis dan ik. Maar die verkopen hun motor niet na 2 jaar waardoor het erg moeilijk is om een vergelijkbaar model te vinden met zowel jonge leeftijd als veel kilometers die op de tweedehandsmarkt komt. Omgekeerd ga je erg veel vinden, namelijk iets oudere (niet stokoud of zo maar 5 à 8 jaar oud) met erg lager kilometerstanden.

Wat dat vergelijken betreft...

Zelfs een oudere GS met +50000km op de teller is duurder dan wat jij gevraagd/gekregen hebt voor jouw Tiger.
    Dat heb ik ook nooit anders beweerd .
    Maar weet wel dat die GS er bij aankoop ook pakweg 3 à 4000 meer gekost zal hebben met de optiepaketten die op mijn Tiger stonden dus lijkt het me niet meer dan normaal dat hij duurder is tweedehands

Mijn punt was dan gewoon... Een GS houdt zowieso het beste z'n waarde, en als je toch tweedehands wil kopen... koop dan een motor die z'n waarde sneller verliest.

Daarom dat ik een GS eigenlijk enkel nieuw zou kopen, tweedehands zijn die dingen zowieso te duur als je gaat vergelijken...
    De GS zal inderdaad tweedehands altijd iets meer opbrengen al blijf ik er bij dat hij bij aankoop ook iets meer zal kosten. Kijk maar eens naar het prijsverschil van een full option GS tegenover de Explorer XCa die hier tegen wil en dank overigens gekozen werd als voorbeeld.

Verder sluit ik me aan bij Schuss want ook ik heb me nog nooit laten leiden door een mogelijke herverkoopwaarde van een auto of motor in de beslissing om die al dan niet aan te kopen.
    Maar goed, dat is een persoonlijke zaak. Ik koop bijvoorbeeld ook nooit een nieuwe auto maar een jonge tweedehands met (niet al te veel) weinig kilometers indien mogelijk. De beide Explorers die ik kocht heb ik, net als de Tiger 800 XCx wel nieuw gekocht maar dat was eerder uit fiscaal oogpunt.

Anyway, ik vermoed dat de TS (allé zijne maat eigenlijk) eerder naar tips zocht van modellen die hij moest mijden omwille van gekende problemen dan de hele berekening die hier gemaakt werd in vergelijking met andere motoren waar hij eigenlijk toch niet in is geïnteresseerd
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

4. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

adventurer (07-08-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    532
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    De GS zal inderdaad tweedehands altijd iets meer opbrengen al blijf ik er bij dat hij bij aankoop ook iets meer zal kosten. Kijk maar eens naar het prijsverschil van een full option GS tegenover de Explorer XCa die hier tegen wil en dank overigens gekozen werd als voorbeeld.

Ik weet niet met hoeveel korting zo'n Triumph de deur uit gaat, maar als ik een GS (a) configureer kom ik toch ongeveer aan dezelfde prijs dan een Tiger XCa, die dan wellicht iets meer (voor mij onnodige) opties zal hebben..

Verder sluit ik me aan bij Schuss want ook ik heb me nog nooit laten leiden door een mogelijke herverkoopwaarde van een auto of motor in de beslissing om die al dan niet aan te kopen.

Ik ook niet hoor, maar dieje maat van de TS houdt er blijkbaar wel rekening mee.

Anyway, ik vermoed dat de TS (allé zijne maat eigenlijk) eerder naar tips zocht van modellen die hij moest mijden omwille van gekende problemen dan de hele berekening die hier gemaakt werd in vergelijking met andere motoren waar hij eigenlijk toch niet in is geïnteresseerd

Da's mijn fout... ik wilde hem er gewoon even op wijzen dat je met een budget van +/- 10 000€ meestal een veel jongere concurrent van de GS kan scoren. Ik vroeg me gewoon af hoe belangrijk de keuze voor een GS zou zijn...

.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    May 2015
    Thanks
    930
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten

Klopt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    192
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    ...zou het me niet verbazen dat de hoge km BMWs naar Oost Europa gebracht worden. Zo kunnen ze de verkoop prijs artificieel hoger houden, door het aanbod (gedeeltelijk) te controleren.
    (dit is een assumptie).
    Toen ik mijn wagen verkocht, werd me verteld dat dat met regelmaat gebeurd in de auto aankoop. hoge km's = de vrachtwagen op naar Oost Europa.

Ik kan dat bevestigen.
    Toen ik mijn wagen binnenbracht bij de lease maatschappij kreeg ik een factuur voor schade die ik betwiste.
    Ik vroeg om een 2nd opinion van een andere expert maar toen hebben ze moeten toegeven dat dat onmogelijk was omdat de wagen reeds verscheept was naar Oost-Europa.

Registratie
    May 2015
    Thanks
    930
    Efkes terug over de modellen en hun pro/contra’s?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

9. The Following User Says Thank You to kazzz For This Useful Post:

B (10-08-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten