Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 12

Onderwerp: Nieuwe Triumph Speed triple 1160

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    236

Nieuwe Triumph Speed triple 1160

Bij Triumph zitten ze de laatste tijd serieus aan de Red Bull, na de Rocket 3 en Tiger 900, nu ook nog meer testosteron in hun kanon!

https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...xFg4lMUpQYXtRs

2. The Following 2 Users Say Thank You to Mig1 For This Useful Post:

ESR (14-08-2019),GDS (12-08-2019)

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig1 Bekijk Berichten
    Bij Triumph zitten ze de laatste tijd serieus aan de Red Bull, na de Rocket 3 en Tiger 900, nu ook nog meer testosteron in hun kanon!

https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...xFg4lMUpQYXtRs
    Dit is klaarstomen voor de euro 5 normen, alsook de motor qua vermogen tussen de MT10's, S1000R's en evt. Tuono's te laten evolueren. Helemaal geen slecht idee van hun. En een compleet herzien motorblok en chassis zo te lezen.

4. The Following User Says Thank You to ESR For This Useful Post:

Mig1 (15-08-2019)

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    1
    Zelf heb ik weinig boodschap aan de pk wedloop, die de huidige generatie ubernakeds zijn aangegaan. Maar het is niet anders , dus is het vrij logisch dat ook triumphs speed triple mee moet, wil hij serieus genomen worden door het kopers publiek ( dat voor het grootste deel overigens niet in staat is deze vermogens echt te gaan controleren of kunnen gebruiken op de straat, vandaar al de electronica op de huidige bikes en ik spreek ook voor mezelf )

Maar dit gezegd zijnde. De triumph speed triple blijft een fantastisch mooie en leuke machine. De driecilinders van triumph zijn overigens zeer plezante krachtbronnen met een mooie sound.
    Stiekem vind ik dat ze een "retro" speed triple variant zouden moeten in de markt zetten, met als enige wijziging : monteer die twee ronde ledkoplampen van de nieuwe rocket 3 . Back to the origal look. Het zou me niet verwonderen mocht een zeker koperspubliek met plezier, die versie kiezen....
    Laatst gewijzigd door gvy; 16-08-2019 om 10:50.

6. The Following 2 Users Say Thank You to gvy For This Useful Post:

E.M. (16-08-2019),ESR (18-08-2019)

Registratie
    Feb 2014
    Thanks
    72
    Ziet er niet lelijk uit. Maar we moeten ons de vraag stellen hebben we zoveel power wel nodig... zoals hier eerder gemeld worden de meeste op de baan gehouden door de elec die er op zit ... is het wel nodig zo een wedloop .. waar gaat deze eindigen ...
    2013 : aprilia rs 125 '08 (Sold)
    2014 : CBR600RR '06 (Road) ('Nika') (Sold)
    2016 : CBR600F '98 (Track)(Sold) ( 'Dirty Diana') (Sold)
    2017 : CBR1000RR '08 (Road) ('Liz') (Sold) CBR600RR'04 (Lies)(Sold)
    2018 : KTM Superduke 1290R '15 (Road) (Eli)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3145
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scari Bekijk Berichten
    Ziet er niet lelijk uit. Maar we moeten ons de vraag stellen hebben we zoveel power wel nodig...
    Schreef de man met een SuperDuke 1290R in zijn garage
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

9. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

scari (18-08-2019)

Registratie
    Feb 2014
    Thanks
    72
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Schreef de man met een SuperDuke 1290R in zijn garage

Cowboy slaat nog eens toe :

ma ik stel mij die vraag eigenlijk wel rijd allemaal plezant enzo maar denk dat 95 percent van de rijders niet hun volledig vermogen gebruiken. zelfs ik met men Duke gebruik niet het volle potentieel.
    2013 : aprilia rs 125 '08 (Sold)
    2014 : CBR600RR '06 (Road) ('Nika') (Sold)
    2016 : CBR600F '98 (Track)(Sold) ( 'Dirty Diana') (Sold)
    2017 : CBR1000RR '08 (Road) ('Liz') (Sold) CBR600RR'04 (Lies)(Sold)
    2018 : KTM Superduke 1290R '15 (Road) (Eli)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3145
    Die discussie is even oud als het motorrijden zelf denk ik

Veel motorrijders gebruiken die pk's voornamelijk aan de toog (allé, ik deed dat toch met mijn ZZR vroeger ).

Er zijn er uiteraard altijd een aantal die prima overweg kunnen met al dat vermogen en dat ook regelmatig eens allemaal aanspreken en dat is prima zolang we het allemaal kunnen navertellen

Zelf ben ik bijvoorbeeld blij dat mijn Vlamionette een redelijk vermogen heeft omdat het makkelijk is om eens een zware last te trekken en vlotter gaat bij inhaalmanoeuvres.

Ik ben zelf ook meer en meer fan geworden van een hoog koppel bij laag toerental dan een hoog vermogen bij hoog toerental, maar dat zal te maken hebben met de gebruiksvriendelijkheid in het dagelijks verkeer en zal anders liggen wanneer je een Lux-Eifel-ritje aan het rijden bent

Wat de wedloop tussen de merken betreft denk ik dat het ook te maken heeft met "prestige".
    Jaren geleden was elk merk op zoek naar de eerste 600cc racer die meer dan 100pk had. Eens ze dat met zijn allen hadden verwezenlijkt is de boel gestabiliseerd. Het zijn natuurlijk ook "maar" getallen" en zoals bij alles in onze maatschappij probeert de mens die te verbeteren/verhogen.
    De zin of onzin van die wedloop wordt eigenlijk gewoon niet besproken (en dat hoeft eigenlijk ook niet vind ik )
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jun 2006
    Thanks
    37
    Veel mensen kijken naar de cijfertjes bij de aankoop van een moto. En 165 Pk bekt nu eenmaal beter dan 150 Pk. Vooral aan de toog.
    2012 Triumph Speed Triple

Registratie
    Sep 2004
    Thanks
    0
    Veel van deze prestatiewedloop wordt ons door de commercie in onze hersenen geprogrammeerd zodat we uiteindelijk met zijn allen denken dat we het nodig hebben. Zo werkt dat met alles en zal ook altijd zo blijven in een kapitalistische wereld.
    * * * P r o u d m e m b e r o f t h e o n e m a n g a n g * * *

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    508
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Die discussie is even oud als het motorrijden zelf denk ik

Veel motorrijders gebruiken die pk's voornamelijk aan de toog (allé, ik deed dat toch met mijn ZZR vroeger ).

Er zijn er uiteraard altijd een aantal die prima overweg kunnen met al dat vermogen en dat ook regelmatig eens allemaal aanspreken en dat is prima zolang we het allemaal kunnen navertellen

Zelf ben ik bijvoorbeeld blij dat mijn Vlamionette een redelijk vermogen heeft omdat het makkelijk is om eens een zware last te trekken en vlotter gaat bij inhaalmanoeuvres.

Ik ben zelf ook meer en meer fan geworden van een hoog koppel bij laag toerental dan een hoog vermogen bij hoog toerental, maar dat zal te maken hebben met de gebruiksvriendelijkheid in het dagelijks verkeer en zal anders liggen wanneer je een Lux-Eifel-ritje aan het rijden bent

Wat de wedloop tussen de merken betreft denk ik dat het ook te maken heeft met "prestige".
    Jaren geleden was elk merk op zoek naar de eerste 600cc racer die meer dan 100pk had. Eens ze dat met zijn allen hadden verwezenlijkt is de boel gestabiliseerd. Het zijn natuurlijk ook "maar" getallen" en zoals bij alles in onze maatschappij probeert de mens die te verbeteren/verhogen.
    De zin of onzin van die wedloop wordt eigenlijk gewoon niet besproken (en dat hoeft eigenlijk ook niet vind ik )
    Zolang de motor zelf niet te zwaar is en je niet met duo+bagage onderweg bent dan volstaat 120-130pk in combinatie met 100nm koppel ruimschoots voor elke Lux-Eifelrit met de snelsten mee te kunnen. Er is simpelweg niet de ruimte om meer pk's aan te spreken gedurende meer dan een paar seconden, spijtig genoeg

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten