Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Eerste motor A rijbewijs

Registratie
    Jun 2017
    Thanks
    2

Eerste motor A rijbewijs

Hey iedereen. Binnenkort ga ik voor mijn A rijbewijs en ben dus aan het kijken voor een eerste motor. Ik heb 2 jaar met een Ktm Rc 125 gereden ( wat best fun was) maar wil nu toch iets serieuzer( en harder kan dan 110 zonder de moto pijn te doen xD). Ik kijk nu al een tijdje rond maar ik blijf twijfelen. Een 600cc motor lijkt me fijn maar ik ben een fan van sportmodellenof de hypermotard van ducati (kwijl kwijl) en een R6/cbr600rr is niet bepaald een startmoto toch? R3 dan? Of is die net iets minder? Het is voor woon-werk maar ook korte en lange ritjes met kameraden.

Graag advies!😁

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    73
    alles kan, hangt puur van uw zelfbeheersing en rechterpols af.
    Een R3 gaat volgens mij snel tegenvallen op de snelweg en dergelijke.

Ik zou zelf kijken naar tracer 700 - versys 650 - Ktm 690 etc, maar als je echt een sportmodel wil, dan zou ik persoonlijk naar een 600 gaan.

Of het ideaal is weet ik niet, maar het kan wel. Ik ben zelf begonnen indertijd op een zx636r

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    113
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hennie Bekijk Berichten
    alles kan, hangt puur van uw zelfbeheersing en rechterpols af.
    maar als je echt een sportmodel wil, dan zou ik persoonlijk naar een 600 gaan.

Ik ben zelf begonnen indertijd op een zx636r
    Ikke Yamaha thundercat was leuk machientje.
    Triumph Street Twin
    Kymco S400 xciting

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    250
    Volgens mij moet een r6 of cbr600 best kunnen. Schakelen, remmen, vooruit kijken, vertrekken, bochten nemen … kan je al. In het begin wat rustig aan met de 600 en éénmaal de gewenning er is : gaan!
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

5. The Following User Says Thank You to coohhooc For This Useful Post:

Lord_Sauronius (26-08-2019)

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    70
    ik ben op een monster 796 begonnen, perfecte beginnersmoto in mijn ogen. Geen superbom maar toch snel genoeg en stuurt als een fiets. Was iets te klein voor mij, vandaar weggedaan
    ------------------------------------------------
    Kawasaki Z1000 ABS (2015) - SOLD
    Ducati Monster 796 ABS (2010) - SOLD
    ------------------------------------------------

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gokke Bekijk Berichten
    ik ben op een monster 796 begonnen, perfecte beginnersmoto in mijn ogen. Geen superbom maar toch snel genoeg en stuurt als een fiets. Was iets te klein voor mij, vandaar weggedaan
    Ik was begonnen op een 696 ook van 2010 en vond dit helemaal niet de perfecte begin moto ( had hem gekocht omdat een monster toen mijn "droom moto" was ) , voor de reden dat die generatie monstesr een heel kleine stuurslag heeft , nu als je al wat gewoon bent op de moto en wat ervaring hebt ga je u hier niets van aantrekken.
    Maar bon dat is mijn mening hierover.

Als je een sportmodel wilt kan ik je de cbr600rr aanraden , deze moto heeft serieus wat pit en zit ook nog redelijk comfortabel omdat het stuur hoger staat dan bv de r6 die je naar beneden "dwingt".

De hypermotard,zelf een gehad (939) ook voor de looks en het is een enorme fun moto maar die ventjes zijn niet ideaal voor woon werk verkeer en zekers als je hier wat bebouwde kommen met hebt, de motor is enorm bokkig onder de 6000 toeren ( ik weet niet met de andere versies, maar het schijnt dat het met de nieuwe 950 is weg gewerkt) .

Maar iedereen gaat hier zo zijn eigen mening kunnen geven, de beste tip is is dat je gewoon enkele moto's gaat test rijden.
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

8. The Following User Says Thank You to Fredjeuh For This Useful Post:

Lord_Sauronius (28-08-2019)

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    5
    KTM DUke 690
    Triumph Street Triple
    bestaan in 32 KW.

Honda cb500 (r)?
    Yamaha MT07

etc

Registratie
    Jun 2017
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ggfh666 Bekijk Berichten
    KTM DUke 690
    Triumph Street Triple
    bestaan in 32 KW.

Honda cb500 (r)?
    Yamaha MT07

etc
    Het is voor een A rijbewijs. Geen A2

Registratie
    Feb 2014
    Thanks
    73
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lord_Sauronius Bekijk Berichten
    Hey iedereen. Binnenkort ga ik voor mijn A rijbewijs en ben dus aan het kijken voor een eerste motor. Ik heb 2 jaar met een Ktm Rc 125 gereden ( wat best fun was) maar wil nu toch iets serieuzer( en harder kan dan 110 zonder de moto pijn te doen xD). Ik kijk nu al een tijdje rond maar ik blijf twijfelen. Een 600cc motor lijkt me fijn maar ik ben een fan van sportmodellenof de hypermotard van ducati (kwijl kwijl) en een R6/cbr600rr is niet bepaald een startmoto toch? R3 dan? Of is die net iets minder? Het is voor woon-werk maar ook korte en lange ritjes met kameraden.

Graag advies!��
    Ik ben toen ik begon van een Aprilia Rs 125 naar een CBR600RR gestapt is perfect mogelijk als beginners motor alleen hangt alles af van die gene die er opzit..... het is nu niet dat dit zo een brut is in lage toeren maar eens in hoge toeren is het een raket
    2013 : aprilia rs 125 '08 (Sold)
    2014 : CBR600RR '06 (Road) ('Nika') (Sold)
    2016 : CBR600F '98 (Track)(Sold) ( 'Dirty Diana') (Sold)
    2017 : CBR1000RR '08 (Road) ('Liz') (Sold) CBR600RR'04 (Lies)(Sold)
    2018 : KTM Superduke 1290R '15 (Road) (Eli)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten