Beste lezers,
Als ik rijd met de helm opengeklapt hoor ik een ratelend geluid, ergens vanuit het dashboard, net alsof het uit de teller unit komt zo vanaf 60km/u.

Een los onderdeel een schroef oid. is uitgesloten daar ik het blijf horen bij ingetrokken koppeling en stationair
toerental aan een snelheid zoevend vanaf 60 per uur dus.
Op dat moment geeft de motor geen enkele trilling door.

Het is dus volgens mij een gevolg van een roterende beweging zoals het geluid van een snelheidsmeter kabel in een gaine wat mijn 2012 ZZR niet heeft neem ik aan daar het boeltje elektronisch is.
Misschien is het een sensor omtrent een dynamische beweging of een defecte lager, hoewel ik lagers niet verdenk met slechts 22000km op de teller.

Nogmaals op stationair toerental zoevend vanaf 60 per uur hoor ik het, wel met open helm, anders niet.
Die ganse moto vibreert dan niks wat uitsluit dat het een typische resonantie is van losse onderdelen.
Ik neem het waar in alle versnellingen, en het komt ook niet uit vanuit mijn helm.

Zitten er in teller units dynamisch bewegende delen? Het zou me verbazen bij moderne motoren, zo ja, dan kan het daaruit komen...

Hartelijk dank van een ZZR - rijder.