Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 24

Onderwerp: Als ik mijn auto in 2 stukken zaag, heb ik iets op 2 wielen...

Registratie
    Sep 2019
    Thanks
    7

Als ik mijn auto in 2 stukken zaag, heb ik iets op 2 wielen...

Dag allemaal (niet het boekje )

Naar aanleiding van de welkomstmail die ontving wil ik me graag even voorstellen.
    Zoals de titel het al zegt bezit ik momenteel (nog) geen tweewieler.
    Theorie is al in orde, maar voor de rijlessen ben ik nog op zoek naar een oplossing.
    Niet zo simpel. Het lijkt wel of ik omgeving Maaseik-Bree nergens een geschikte school kan vinden.
    De aankoop van de motor staat gepland voor volgende zomer/volgend motorseizoen.
    Ik weet dat er veel 'dromers' zijn in de motorwereld, maar aangezien ik mijn veiligheidsuitrusting al voor een groot deel in orde heb plaats ik mezelf toch niet in die groep.

Anyway... Ik ben woonachtig te Maaseik en ik werk in het onderwijs. (Fijn toch, 2 maanden verlof om wat ritjes te maken )
    Op dit moment probeer ik vooral gebruik te maken van alle kennis (en flauwe zever) die op het forum terug te vinden is.
    Samen met een hele resem
    In de toekomst ben ik wel van plan om deel te nemen aan forumactiviteiten, in de hoop zo ook wat mensen te leren kennen van mijn provincie/gemeente/dorp/nederzetting/....

Clichémopjes over het onderwijs kan je hieronder plaatsen . Als ik hem nog nooit gehoord heb trakteer ik je (ooit) eens op een forumactiviteit.

Groetjes
    Camkar

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Camkar Bekijk Berichten
    Theorie is al in orde, maar voor de rijlessen ben ik nog op zoek naar een oplossing.
    Niet zo simpel. Het lijkt wel of ik omgeving Maaseik-Bree nergens een geschikte school kan vinden.

Ik kan alvast een paar rijscholen aanraden, misschien een beetje uit de buurt, maar kom... Zo groot is Limburg nu ook weer niet he.

Rijschool Hendriks in Overpelt. Pracht van een accommodatie, ze hebben er een heel groot oefenterrein met volledig examenparcours op uitgezet. Slaagkans voor het praktijkexamen parcours: 9.9/10

Motorrijschool Motart in Ham, geen eigen oefenterrein, qua prijs wel heel scherp.

Rijschool Midden Limburg in Houthalen, nieuw opgerichte rijschool met heel ervaren lesgever.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3403
    Welkom op 2fast4u. Van mij krijg je alvast een pintje (of ne Cola) op een clubavond wegens meest originele openingstopic titel!

Succes met de (moto) lessen.

4. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Schussboelie (11-09-2019)

Registratie
    May 2014
    Thanks
    24
    Wel opletten dat minstens 1 van de wielen aangedreven is, anders is het geen moto maar een loopfiets of step

Ik heb zelf geen idee waar ge in de buurt terecht kunt. Heb het zelf bij Rijschool het Maasland gehaald, maar die doen zelf geen opleidingen meer. Opleiding was bij de ondertussen ex-man van de eigenares.

Zij vermelden rijschool Hendriks in Genk, maar daar heb ik geen ervaring mee. Praktijkexamen voor moto is in Genk, dus dan kent ge ook ineens de omgeving van het examen.
    Resident Smartass

Registratie
    Sep 2019
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten

Rijschool Midden Limburg in Houthalen, nieuw opgerichte rijschool met heel ervaren lesgever.
    Heel erg bedankt voor de tips.
    Is dat per toeval die Edco, of is dat nog wat anders?

Registratie
    Sep 2019
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DustDriver Bekijk Berichten
    Wel opletten dat minstens 1 van de wielen aangedreven is, anders is het geen moto maar een loopfiets of step
    Ik heb zelf geen idee waar ge in de buurt terecht kunt. Heb het zelf bij Rijschool het Maasland gehaald, maar die doen zelf geen opleidingen meer. Opleiding was bij de ondertussen ex-man van de eigenares.
    Daarom stond er ook tweewieler... (aangedreven of niet)
    Ik woon praktisch tegenover rijschool Maasland. (Toch waar ze vroeger hun garage/stalling hadden)
    Maar doen inderdaad niets meer op het vlak van A-rijbewijzen.

Het dichtsbijzijnde dat ik geraak is Tessenderlo/Houthalen/Ham
    Nu, ik zit er niet echt mee in om een stukje te rijden daarvoor. (Kwaliteit boven afstand...)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546

Zij vermelden rijschool Hendriks in Genk, maar daar heb ik geen ervaring mee. Praktijkexamen voor moto is in Genk, dus dan kent ge ook ineens de omgeving van het examen.

Praktijkexamen voor degene die via Hendriks in Genk les gaan volgen is toch al jaren in Alken hoor... In Genk zijn bij mijn weten nooit examens gereden.
    Met die rijschool heb ik geen ervaring, Hendriks van Overpelt is echt TOP, zij gaan wel naar Geel voor de examens...

9. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Schussboelie (11-09-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Camkar Bekijk Berichten
    Heel erg bedankt voor de tips.
    Is dat per toeval die Edco, of is dat nog wat anders?

Is pas een maand of twee geleden opgericht door Snyders Kurt, komende van "Car and truck" opleidingen in Genk/Hasselt.

Registratie
    May 2014
    Thanks
    24
    Is ook al weer een hele tijd geleden dat ik het gehaald heb, maar heb inderdaad mijn examen afgelegd in de regio Genk-Diepenbeek.
    Resident Smartass

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Is ook al weer een hele tijd geleden dat ik het gehaald heb, maar heb inderdaad mijn examen afgelegd in de regio Genk-Diepenbeek.

Het lijkt mij heel straf dat je tijdens je examen zo ver van Alken bent geraakt. In Genk is nooit een examencentrum geweest.
    Verwissel je je lessen niet met je examen?

Examencentra in Limburg en iets daarbuiten zijn Alken, Bree en Geel.... (https://www.gocavlaanderen.be/nl/p/examencentra)

In Bree weet ik niet of ooit examens motorfiets geweest zijn, nu alvast zeker niet meer...
    Toen ik ergens begin jaren 90 mijn auto- en motorrijbewijs haalde ben ik in Alken geweest en aangezien zo'n ritje meestal niet langer dan 30 minuten in beslag neemt ga je niet zo heel ver van het examencentrum weg geraken.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten