Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 24

Onderwerp: Als ik mijn auto in 2 stukken zaag, heb ik iets op 2 wielen...

Registratie
    May 2014
    Thanks
    24
    Was niet aan een examencentrum. Examenterrein was op een afgesloten parking van een bedrijf op industrieterrein wat hiervoor afgehuurd werd door examencentrum. Les was op de parking van een voetbalterrein in dezelfde buurt.
    Resident Smartass

2. The Following User Says Thank You to DustDriver For This Useful Post:

adventurer (11-09-2019)

Registratie
    Sep 2019
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    In Bree weet ik niet of ooit examens motorfiets geweest zijn, nu alvast zeker niet meer...
    Vreemd.... deze link zegt wat anders.
    https://www.autoveiligheid.be/rijbew...encentrum-bree

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    539
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Camkar Bekijk Berichten
    Vreemd.... deze link zegt wat anders.
    https://www.autoveiligheid.be/rijbew...encentrum-bree

Site is dus niet up to date...

Plein in Bree is te klein om motorexamens af te leggen. Enkel bromfiets kan er nog gebeuren.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    539
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DustDriver Bekijk Berichten
    Was niet aan een examencentrum. Examenterrein was op een afgesloten parking van een bedrijf op industrieterrein wat hiervoor afgehuurd werd door examencentrum. Les was op de parking van een voetbalterrein in dezelfde buurt.
    Wist niet dat het op die manier ook kon.

Los daarvan... hou er tegenwoordig toch maar rekening mee dat je als Limburger of in Alken (Hasselt) of in Geel terecht komt om examens af te leggen.
    (heel misschien komt er in Noord Limburg nog een locatie bij, maar dat is nog niet bevestigd)

Registratie
    May 2019
    Thanks
    0
    De examens voor motorrijbewijs gaan door op een andere locatie dan de examens voor auto's, vrachtwagens, bromfietsen en bussen.

Sinds 4 jaar gaan deze examens voor Limburg door in Kortessem. Voordien was dat op een terrein in Genk.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    76
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Camkar Bekijk Berichten
    ...

Anyway... Ik ben woonachtig te Maaseik en ik werk in het onderwijs. (Fijn toch, 2 maanden verlof om wat ritjes te maken )
    ...
    Clichémopjes over het onderwijs kan je hieronder plaatsen . Als ik hem nog nooit gehoord heb trakteer ik je (ooit) eens op een forumactiviteit.
    ...
    Nu heb je voortaan een reden om geen herexamens meer te geven, anders worden die 2 maanden enigszins ingekort

Hoe plan je jouw auto in tweeën te zagen ? Langs de dwarsas, of langs de langsas ? Horizontaal kan niet, kwestie dat je dan alsnog met 4 wielen achterblijft (als je de onderste helft overhoudt)....

Best vooruitziend dat je jouw kledij al op orde hebt voordat jouw moto aangekocht is : we hebben een leraar met een plan in ons midden !!!

Even ernstiger : welkom
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    539
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrT Bekijk Berichten
    De examens voor motorrijbewijs gaan door op een andere locatie dan de examens voor auto's, vrachtwagens, bromfietsen en bussen.

Sinds 4 jaar gaan deze examens voor Limburg door in Kortessem. Voordien was dat op een terrein in Genk.

Sinds 4 jaar? Ik heb mijn motorrijbewijs al in 1993 gehaald in Alken.
    Gewoon waar ze nu nog steeds doorgaan, samen met de bromfietsen, auto's, vrachtwagens en bussen...

Dat terrein in Genk is het eerste wat ik ervan hoor, denk niet dat dit nog gebruikt wordt om examens af te nemen...

Los daarvan, er zijn genoeg rijscholen in Limburg die naar Geel rijden voor examens af te leggen. Ook een plaats waar ze auto's, vrachtwagens, bussen en bromfietsen doen.
    Enkel Bree lukt niet omdat hun terrein te klein is om de proeven voor de motorfiets af te nemen.

Registratie
    May 2019
    Thanks
    0
    Sinds 4 jaar? Ik heb mijn motorrijbewijs al in 1993 gehaald in Alken.
    Gewoon waar ze nu nog steeds doorgaan, samen met de bromfietsen, auto's, vrachtwagens en bussen...

Dat terrein in Genk is het eerste wat ik ervan hoor, denk niet dat dit nog gebruikt wordt om examens af te nemen...

Los daarvan, er zijn genoeg rijscholen in Limburg die naar Geel rijden voor examens af te leggen. Ook een plaats waar ze auto's, vrachtwagens, bussen en bromfietsen doen.
    Enkel Bree lukt niet omdat hun terrein te klein is om de proeven voor de motorfiets af te nemen.
    In 1993 was dit inderdaad nog in Alken mogelijk.
    Voor de huidige examens zijn de terreinen in Alken en Bree inderdaad niet geschikt.

Van de Limburgse rijscholen gaat enkel Hendriks in Overpelt naar Geel voor het examen. Omwille van de afstand tov Kortessem maar ook omdat het examenterrein daar "gespiegeld" ligt, uitwijken naar rechts ipv links.

Het examencentrum in Genk lag op de Slingerweg, aan de achterzijde van de vroegere Ford fabrieken. Dit terrein is nu een parkeerterrein voor vrachtwagens van een lokaal bedrijf, vandaar de verhuis enkele jaren geleden naar Kortessem.

Aan de topicstarter: veel succes en vooral plezier tijdens je opleiding!

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    539
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrT Bekijk Berichten
    In 1993 was dit inderdaad nog in Alken mogelijk.
    Voor de huidige examens zijn de terreinen in Alken en Bree inderdaad niet geschikt.

Van de Limburgse rijscholen gaat enkel Hendriks in Overpelt naar Geel voor het examen. Omwille van de afstand tov Kortessem maar ook omdat het examenterrein daar "gespiegeld" ligt, uitwijken naar rechts ipv links.

Het examencentrum in Genk lag op de Slingerweg, aan de achterzijde van de vroegere Ford fabrieken. Dit terrein is nu een parkeerterrein voor vrachtwagens van een lokaal bedrijf, vandaar de verhuis enkele jaren geleden naar Kortessem.

Aan de topicstarter: veel succes en vooral plezier tijdens je opleiding!

En ik maar denken dat ze het altijd over Alken hebben als ze Kortessem in de mond nemen...
    In Alken zijn dus net als in Bree ook geen praktijkexamens A mogelijk...
    Weet je dat terrein ook liggen? Ik kom nooit aan die kanten....

Er zijn nog wel rijscholen buiten Hendriks die naar Geel gaan hoor. Mot-art, Defensief, …
    Dat Hendriks van Overpelt naar Geel rijdt heeft vooral met de verbinding te maken. Het uitwijken naar rechts niet zozeer. Op het terrein van Hendriks kan je beide richtingen oefenen.

En idd, veel succes aan de TS. Zijn er al afspraken gemaakt?
    Laatst gewijzigd door adventurer; 15-09-2019 om 09:51.

Registratie
    May 2019
    Thanks
    0
    En ik maar denken dat ze het altijd over Alken hebben als ze Kortessem in de mond nemen...
    In Alken zijn dus net als in Bree ook geen praktijkexamens A mogelijk...
    Weet je dat terrein ook liggen? Ik kom nooit aan die kanten....

Er zijn nog wel rijscholen buiten Hendriks die naar Geel gaan hoor. Mot-art, Defensief, …
    Dat Hendriks van Overpelt naar Geel rijdt heeft vooral met de verbinding te maken. Het uitwijken naar rechts niet zozeer. Op het terrein van Hendriks kan je beide richtingen oefenen.

En idd, veel succes aan de TS. Zijn er al afspraken gemaakt?
    Het examenterrein in Kortessem ligt op een klein industrieterrein, zijweg van de Tongersesteenweg.
    Vroeger was dat Gielen containers. Tegenwoordig zit er een transportbedrijf en dan op bepaalde dagen
    het examencentrum.

12. The Following User Says Thank You to MrT For This Useful Post:

adventurer (15-09-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten