Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 28

Onderwerp: Winterstalling

Registratie
    May 2018
    Thanks
    1

Winterstalling

Hallo iedereen,

sinds een paar weken ben ik dus de trotse eigenaar van een Husqvarna Svartpilen 401. Leuke motor en dat wil ik liefst ook zo houden. Daarom had ik een paar vragen over de aankomende winterstalling. Ik heb een tuinhuis en ben van plan om de motor daar in onder te brengen. Hier is echter geen verwarming aanwezig. Nu vroeg ik mij af of het voldoende is om hem daar in te zetten en de batterij af te koppelen? Zijn er nog andere zaken die ik kan doen? Moet er best nog een motorhoes over of is dat overkill? En is het een probleem indien ik hem eventueel in de winter bij goed weer nog eens buitenhaal, een keertje rijd en hem dan terugzet?

Groeten,

Niels

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    161
    Als het tuinhuis goed verlucht is, dan zou ik zeker geen hoes gebruiken.
    hangt vooral af hoe het met vocht zit in het tuinhuis zelf...

Als je in de winter gaat rijden, en de motor moet proper blijven, spuit hem dan na de rit af met koud water om pekel weg te krijgen.
    batterij loskoppelen en meenemen in huis kan beter zijn voor de levensduur... en anders in het tuinhuis aan de druppellader hangen..
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

3. The Following 3 Users Say Thank You to Koeno For This Useful Post:

Camkar (02-10-2019),moto-karel (30-09-2019),Schussboelie (30-09-2019)

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    8
    Durf bij mooi en droog weer er in de winter wel eens een ritje mee te doen en dan opnieuw zoals hieronder wegzetten. Staat bij mij in een droge niet verwarde garage.
    -gewassen
    -vol getankt
    -wd 40 op niet geverfde onderdelen
    -druppellader
    -ketting gereinigd en gesmeerd
    -op Paddocks
    -brandstof stabilisator
    -(Optioneel een onderhoud) zo kun je het nieuwe seizoen direct goed starten en moet je niet meer gaan wanneer iedereen op onderhoud moet
    Laatst gewijzigd door moto-karel; 30-09-2019 om 22:04.
    Straat: KTM Superduke 1290R (2019)
    Circuit: Honda CBR600 F4i (2005)
    Sold: Yamaha MT-07 (2017)
    Sold: Honda CBR125R (2011)

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1283

6. The Following 2 Users Say Thank You to dirjax For This Useful Post:

@Bart (01-10-2019),Cowboy (30-09-2019)

Registratie
    Sep 2019
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Als het tuinhuis goed verlucht is, dan zou ik zeker geen hoes gebruiken.
    hangt vooral af hoe het met vocht zit in het tuinhuis zelf...
    Hier ook een tuinhuis. Dat staat echter op klinkers.
    Verluchting is relatief ok. Er zijn voldoende verluchtingsgaten voorzien, en het hout blijft nooit lang vochtig/nat.
    Ik maak me alleen wat zorgen over het vocht vanuit de grond dat via die klinkers omhoog komt.
    Als je daar dan een hoes over gooit, dan gaat die hoes dat toch opvangen met druppelvorming ad binnenkant, of zie ik dat fout?

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4544
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Camkar Bekijk Berichten
    Hier ook een tuinhuis. Dat staat echter op klinkers.
    Verluchting is relatief ok. Er zijn voldoende verluchtingsgaten voorzien, en het hout blijft nooit lang vochtig/nat.
    Ik maak me alleen wat zorgen over het vocht vanuit de grond dat via die klinkers omhoog komt.
    Als je daar dan een hoes over gooit, dan gaat die hoes dat toch opvangen met druppelvorming ad binnenkant, of zie ik dat fout?
    Ik denk dat je dat juist ziet, vandaar dat Koeno ook aanraadt om geen hoes te gebruiken.
    In mijn ogen is een hoes enkel zinvol tegen stof.

9. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

Camkar (02-10-2019)

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moto-karel Bekijk Berichten
    ...
    -vol getankt
    ...
    Naar het schijnt dan ook best ineens met euro 98, niet met Euro95/E10: in die laatste zit 10% ethanol, dat vocht aantrekt (roest in de tank) en een nefaste invloed heeft op allerhande kunststoffen en rubbers in het brandstofcircuit. Een moderne motor zou hier wel niet zo veel last van mogen hebben als een classic / oldtimer.
    Laatst gewijzigd door nethus; 07-10-2019 om 01:53. Reden: correcter gequoot

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    kent of gebruikt er iemand marvel mystery oil dit product zou de slechte effecten van de bio ethanol tegen gaan .dat zou ook de aanslag op de kleppen en injectoren verwijderen als ook het vast komen van de zuigerveren verhinderen en het hele injectie systeem van smering voorzien .komt van de usa en is de verkrijgen bij de olie concurrent.nl
    https://www.deolieconcurrent.nl/prod...3,8-Liter.html

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    229
    Ik vraag me af hoe een product in je benzine gaat voorkomen dat je zuigerveren gaan vastzitten?
    Daar zit olie op,dus als je die geen jaren wegzet in een vochtige omgeving gaat er niets vastzitten.
    Ik geloof helemaal niets van al peperdure die "wonderproducten" die allerlei beloftes doen waar niets van klopt.
    Er is tot nu toe geen enkele fabrikant die zoiets aanraadt,ze raden allemaal af om olie en benzinetoevoegingen te gebruiken.

Vul je tank volledig met 98 (als het een stalen exemplaar is) en je zal geen problemen hebben.
    Eventueel aspen benzine voor grasmaaiers en kettingzagen,die heeft een andere samenstelling omdat die toestellen altijd lang stilstaan.
    Bij een moto met carburateurs de vlotterkamers laten leeglopen,niet gewoon laten draaien tot hij stil valt.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    102
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik vraag me af hoe een product in je benzine gaat voorkomen dat je zuigerveren gaan vastzitten?
    Daar zit olie op,dus als je die geen jaren wegzet in een vochtige omgeving gaat er niets vastzitten.

Als ik sommige dingen in dit topic en het topic dat Dirjax heeft gelinkt lees vraag ik me af hoelang de winter in sommige delen van het land duurt. Ik denk dat het in veel gevallen te ver gezocht wordt.

14. The Following User Says Thank You to Smiley For This Useful Post:

B (15-10-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten