Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 26 van 26

Onderwerp: Verval rijbewijs alle categorieŽn

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1320
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    In principe zouden deze uit je dossier moeten verdwijnen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Voor je naar de rechtbank gaat kan je wel vragen om je dossier in te kijken of om de vervallen materie te verwijderen. (toch iets in die aard, zei mijn advocaat).
    Zover ik begrepen heb is dit inderdaad iets dat je zelf zou moeten aanvragen, misschien toch is werk van beginnen maken om op te zoeken wat de verjaringstermijn is van dergelijke zaken.

Maar ik ben ook van het principe: als je niet wil verliezen moet je niet meespelen

2. The Following User Says Thank You to dirjax For This Useful Post:

268 (04-10-2019)

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    404
    Ik heb je post even opgesplitst om eens advocaat van de duivel te spelen.
    (zonder oordeel trouwens, hoewel wie dat per sť wil het natuurlijk anders kan interpreteren...)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 268 Bekijk Berichten
    Neen, het gaat effectief om een gemiddelde van 1 rijverbod per 5 tot 6 jaar. Ik heb bij quasi elke overtreding ook telkens een voorwaardelijke boete van 3 jaar gekregen, en deze ook altijd nageleefd.
    Tijdens die 3j heb je je dus consequent aan de snelheidslimieten gehouden?

Maw, nooit een tweede overtreding gehad tijdens de 3jaar voorwaardelijk.
    Of ben je in die periodes nooit opnieuw betrapt geweest?

Ik heb aan de rechter dit ook verteld (verjaringstermijn), maar daar had ie geen oren naar...
    Misschien oordeelt hij wel, gezien de bijna stipte consequentheid van de vaststellingen, dat de kans aanzienlijk is dat je tussendoor ook zo rondrijdt?

Ik ben evenmin zonder zonde trouwens.
    Al zorg ik ervoor dat de mijne iets minder zwaar doorwegen

Registratie
    Oct 2006
    Thanks
    88
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nightwing Bekijk Berichten
    Ik heb je post even opgesplitst om eens advocaat van de duivel te spelen.
    (zonder oordeel trouwens, hoewel wie dat per sť wil het natuurlijk anders kan interpreteren...)

Tijdens die 3j heb je je dus consequent aan de snelheidslimieten gehouden?

Of ben je in die periodes nooit opnieuw betrapt geweest?

Misschien oordeelt hij wel, gezien de bijna stipte consequentheid van de vaststellingen, dat de kans aanzienlijk is dat je tussendoor ook zo rondrijdt?

Ik ben evenmin zonder zonde trouwens.
    Al zorg ik ervoor dat de mijne iets minder zwaar doorwegen
    Ik ben in de "tussenperiodes" nooit betrapt geweest, omdat ik me gehouden heb aan die limieten die je toelaten om je rijbewijs niet te verliezen.. ;-)
    Het zou idd kunnen dat hij zo gedacht heeft, al zijn die boete-vrije tussenperiodes geen bewijs voor wel- of niet te snel rijden, en de politierechtbank oordeelt in zulke gevallen toch meestal met bewijslast.

5. The Following User Says Thank You to 268 For This Useful Post:

Nightwing (22-10-2019)

Registratie
    Oct 2006
    Thanks
    88
    Voor de geÔnteresseerden:

Heb ondertussen mn theoretisch examen (klasse B) afgelegd, en met de hakken over de sloot 42/50 geslaagd.

* Moet dus niet opnieuw het motorfiets examen afleggen. Alles onder klasse B wordt zodoende automatisch in ere hersteld. Ook de klasse BE krijg ik dan terug. Heb destijds mn rijbewijs in 1986 behaald.

* Volgende week dinsdag moet ik nog het pratkijkexamen afleggen, met de wagen. Ook hier geldt dan ook ineens de geldigheid voor het motorijbewijs (indien ik erdoor ben ).
    Ik mag ook het rijbewijs afleggen met een automaat (ipv handgeschakeld), en krijg dan toch het oorspronkelijke rijbewijs terug. Ook hoef ik niet voor een begeleider of instructeur te zorgen, wegens het herstel-karakter van de proef.

Daarna volgen dan nog de 15 dagen rijverbod. De geldboete was net voor kerstmis al toegekomen (Dank u, kerstman )

7. The Following 6 Users Say Thank You to 268 For This Useful Post:

Antropos (12-02-2020),Cowboy (11-02-2020),dirjax (12-02-2020),JeankeWL (12-02-2020),SuperDuke08 (11-02-2020),Tam-Ara (12-02-2020)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3999
    Voor de geÔnteresseerden:

Heb ondertussen mn theoretisch examen (klasse B) afgelegd, en met de hakken over de sloot 42/50 geslaagd.

* Moet dus niet opnieuw het motorfiets examen afleggen. Alles onder klasse B wordt zodoende automatisch in ere hersteld. Ook de klasse BE krijg ik dan terug. Heb destijds mn rijbewijs in 1986 behaald.

* Volgende week dinsdag moet ik nog het pratkijkexamen afleggen, met de wagen. Ook hier geldt dan ook ineens de geldigheid voor het motorijbewijs (indien ik erdoor ben ).
    Ik mag ook het rijbewijs afleggen met een automaat (ipv handgeschakeld), en krijg dan toch het oorspronkelijke rijbewijs terug. Ook hoef ik niet voor een begeleider of instructeur te zorgen, wegens het herstel-karakter van de proef.

Daarna volgen dan nog de 15 dagen rijverbod. De geldboete was net voor kerstmis al toegekomen (Dank u, kerstman )
    Dat ging precies wel vlot dan om een datum te vinden voor het afleggen van theorie en praktijkexamen. Ik heb al gehoord dat dat soms langs kan duren eer je ergens terecht kan. Of was dat voor psychologische testen? misschien haal ik de twee wel door mekaar.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Oct 2006
    Thanks
    88
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Dat ging precies wel vlot dan om een datum te vinden voor het afleggen van theorie en praktijkexamen. Ik heb al gehoord dat dat soms langs kan duren eer je ergens terecht kan. Of was dat voor psychologische testen? misschien haal ik de twee wel door mekaar.
    Voor het theorie-examen dien je geen afspraak te maken, en na mn uitslag gaven ze me een afspraak voor het praktijk examen binnen de daaropvolgende week.

Gelukkig hoef ik die psycho testen niet te doen

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Gelijkaardige Onderwerpen

1. moto 55kw(A rijbewijs) afstellen naar 35kw (a2 rijbewijs)
    Door dylangrimaud in forum 125cc en 35kW motoren
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 06-07-2018, 15:44
  2. Vraagje over 25kw rijbewijs naar volledig rijbewijs
    Door Klalera in forum Leren Rijden en Heropstappen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 27-09-2011, 20:45
  3. Voorlopig rijbewijs laten vervallen - rijbewijs info
    Door Denis in forum Leren Rijden en Heropstappen
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 13-05-2009, 07:34
  4. hoi alle ;) ff me voorstellen