Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 31

Onderwerp: Kosten Ducati dagelijks gebruik

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3971
    als ik in de avondles motortechniek vorig jaar zag en hoorde hoeveel werk kleppen stellen bij een desmoblok is, dan lijken die prijzen mij toch niet zo overdreven duur navenant de uren werk die er schijnen in te steken.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3443
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Je kan uiteindelijk pas prijzen vergelijken als je ook effectief gaat kijken wat er allemaal werd gedaan...

Ik heb al een groot onderhoud van +900€ gehad, maar ook één van minder dan de helft van dat bedrag...
    Veel hangt ook af wat je zelf doet, vs wat je tijdens een onderhoud laat doen.

Vervang je zelf je remblokken, spaar je bv al een pak uit.
    Zelfde voor kettingsets, sprockets etc ...

Ik ben ermee begonnen niet uit kostenbelang, maar omdat ik aftermarket materiaal prefereerde vs OEM.
    En omdat mijn verbruik van remblokken sneller was dan de frequentie van onderhouden.
    Uiteindelijk steekt er beter materiaal op en kost het me minder.

Mijn Z1000SX grote onderhouden zitten tussen de 400 & 600€
    Occasioneel eens 2700€ ofzo, maar dat is omdat ik dan iets klein ben kwijtgespeeld dat veel vervanging vraagt

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    549
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Veel hangt ook af wat je zelf doet, vs wat je tijdens een onderhoud laat doen.

Vervang je zelf je remblokken, spaar je bv al een pak uit.
    Zelfde voor kettingsets, sprockets etc ...

Ik doe niets zelf, maar wilde gewoon aantonen dat je niet zomaar elk groot onderhoud kan vergelijken, laat staan dat je dit bij verschillende merken gaat doen.

Het ene groot onderhoud is het andere niet, en idd, de ene keer zitten er remblokken bij, de andere keer niet. Maar dan is het een nieuwe ketting of een keer de kleppen stellen...

ps, net nog aan tafel gezeten met een Ducatist… heeft onlangs +3000€ mogen betalen toen 'm z'n MS ging afhalen.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    237
    Het ene groot onderhoud is het andere niet, en idd, de ene keer zitten er remblokken bij, de andere keer niet. Maar dan is het een nieuwe ketting of een keer de kleppen stellen...
    Inderdaad,je kan sowieso al niet zomaar meer spreken over klein en groot onderhoud tegenwoordig.
    Voorbeeld van de meeste Yamaha's:
    Elke 10.000km : Olie verversen
    Elke 20.000km : Olie + oliefilter + bougies
    Elke 40.000km : Klepspeling controleren/stellen + luchtfilter vervangen
    Wat is dan groot of klein?
    Dat zijn kosten die je op voorhand kan inschatten en vergelijken tussen merken en/of types,alhoewel je nooit weet of de kleppen effectief moeten gesteld worden.
    Dat kan snel €100 of meer extra kosten tegenover alleen controleren.
    Banden,remblokken,kettingsets moet je apart zien van gewoon onderhoud,want het hangt heel veel van je rijstijl af hoe dikwijls je die moet vervangen.
    En als er door bepaalde constructies als het desmo systeem extra werkuren nodig zijn,dan weet je dat ook op voorhand,alhoewel daar ook nog grote verschillen zijn tussen verschillende type's.
    Blijkbaar zijn er zelfs waarbij ze het motorblok of de cilinderkoppen demonteren.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Aug 2019
    Thanks
    0
    Heb zelf een hypermotard 821.
    Onlangs onder andere de bougies vervangen. (15000 km onderhoud).
    Wat ik merk bij deze Ducati tov een Japanner en mijn vorige MV Agusta is dat er veel meer moet gedemonteerd worden om overal bij te kunnen.
    Bij groot onderhoud moeten niet alleen kleppen gesteld worden, maar ook de distributieriemen moeten vervangen worden. De meeste moto's hebben distributiekettingen, welke veel minder frequent moeten vervangen worden.
    Om deze redenen is het logisch dat je meer geld kwijt bent.

Ik doe alles zelf, dus ik spaar al heel wat uit.
    Baan moto: Ducati Hyperstrada 821
    Cross moto: Husqvarna FC 350

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3443
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Elke 10.000km : Olie verversen
    Elke 20.000km : Olie + oliefilter
    Ik sta wat verbaasd dat de oliefilter niet steeds vervangen wordt met de olie.
    Ik dacht dat dat bij elke motor samen vervangen moest worden. (en zit dus blijkbaar mis met deze assumptie).

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    549
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Ik sta wat verbaasd dat de oliefilter niet steeds vervangen wordt met de olie.
    Ik dacht dat dat bij elke motor samen vervangen moest worden. (en zit dus blijkbaar mis met deze assumptie).

Enkel bij de eerste beurt, daarna telkens één keer overslaan. (bij mijn motor toch)

Kleppen stellen staat bij Yamaha idd voorgeschreven op 40k, maar bij mij pas op 60k uitgevoerd. Volgens de dealer nog ruim op tijd...

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4562
    Kleppen stellen staat bij Yamaha idd voorgeschreven op 40k, maar bij mij pas op 60k uitgevoerd. Volgens de dealer nog ruim op tijd...
    Er is dan ook nog een verschil, als de klepspeling nog goed is en je dus niet echt moet "stellen" kan dat ook een pak tijd/werk en dus euri schelen.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3971
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Er is dan ook nog een verschil, als de klepspeling nog goed is en je dus niet echt moet "stellen" kan dat ook een pak tijd/werk en dus euri schelen.
    ja maar dat weet je dus niet tot je het gaat nameten he... en daar moet je bij een desmoblok vaak echt veel voor demonteren voor je dat kan nameten... dus veel uren werk die aangerekend zullen worden, zelfs als ze niet moeten gesteld worden
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

De kalender voor 2020 staat online. Blokkeer de data alvast in je agenda zodat je niks mist!

10. The Following User Says Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

B (29-11-2019)

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    324
    30.000km...... bij velen is dat dus......nooit of na 10 jaar..... dus niet van wakker liggen.
    diegenen die het meermaals moeten laten uitvoeren doen hoogstwaarschijnlijk woonwerk en brengen het in... dus niet van wakker liggen.

verder kan ik het niet begrijpen dat onderhoud duur is ( of beter gezegd duur gevonden wordt )
    maar dat men even veel of meer geld aangooit tegen een paar accessoires.

anders moet je een deauville kopen, lekker goedkoop in alles

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten