Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 13

Onderwerp: Motor verzekering stilleggen

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    247

Motor verzekering stilleggen

Een vraag waar ik graag een duidelijk antwoord op zou hebben en niet van, ik denk of ik heb gehoord van ne vriend...

Ik ben verzekerd bij Argenta, waar ik jaren mijn motorverzekering liet stillegen in de winter voor een aantal maanden.
    Aangezien mijn halfjaarlijkse betaling voor de deur staat stapte ik mijn Argenta kantoor binnen om de verzekering terug te stoppen vanaf de datum dat ik mijn betaling zou moeten doen.

Ik kreeg als antwoord dat dit niet meer kan wegens een wetswijziging, en dit bij andere maatschappijen ook niet meer zou kunnen.

Dus mijn vraag is of er hier iemand is (eventueel verzekeringsmakelaar) die mij 100% uitsluitsel kan geven of dit uberhaupt klopt.

Alvast bedankt.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    159
    Ik weet 100% zeker dat dit bij KBC ook niet meer kan.
    Enige wat bij KBC mogelijk was is het terug sturen van de nummerplaat en dan in't voorjaar opnieuw verzekering aanvragen.
    Dat is informatie die ik deze zomer gekregen heb.

Ik weet niet of dit vroeger wel mogelijk was.
    (misschien had ik dus beter gezwegen )
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    102
    Blijkbaar zit er een verschil tussen de maatschappijen. Bij KBC had ik 10 jaar geleden ook een "nee, dat gaat niet" gekregen. Nu, als je 100% zekerheid wil heb je de keuze tussen;

De vraag stellen bij je rechtsbijstand. Als dat ook Argenta is kan je het antwoord al raden.

Zelf de wetgeving hierover uitpluizen. Kan wel een jobke zijn als je niet meteen weet waar te zoeken.

Effe intypen in Google. Je weet maar nooit

Registratie
    Jun 2011
    Thanks
    1148
    Vroeger was het idd zo dat ge die kon stilleggen, maar toen waren de motorverzekeringen ook een stuk duurder, nu hebben ze die jaren geleden lager gebracht ( meestal samen met auto) zodat ze niet meer stil te leggen valt, weet niet of ge hier over een gewone verzekering hebt of over omnium?
    ​Just because it's a bad idea, does't mean it won't be a good time

Nu in de garage: 1290 Super Duke GT '19

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3388
    Tijdens mijn burnout heb ik de mijne ook laten stilleggen (nog voor de wetgeving verandering).
    Maar dan deden ze moeilijk nadien omdat ik mijn nummerplaat niet had ingeleverd.

Blijkbaar moet je je nummerplaat ook inleveren bij het (tijdelijk) stopzetten vd verzekering.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    227
    Zeker weet ik het niet,maar het zou wel eens kunnen dat het niet meer mag.
    Zo is het namelijk heel gemakkelijk om onverzekerd rond te rijden,en dat willen ze uiteraard vermijden.
    Als je geen plaat hebt is het al moeilijker om dat te doen zonder op te vallen.
    Ik ken zelf mensen die dat vroeger deden,en die moesten hun plaat dan bij de verzekering in bewaring geven omdat ze niet zouden kunnen rijden.
    Een andere vriend moest ook zijn plaat terug binnen sturen en in het voorjaar een nieuwe aanvragen.
    Sinds mijn verzekering auto-moto samen zitten,kan ik ze sowieso niet meer stopzetten omdat ik al aan een hele lage prijs ziet.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    81
    Als je de nummerplaat terugbrengt, én de verzekeraar stuurt die in, dan moet je het voorjaar nadien toch terug de moto inschrijven. Wel, dan moet je toch ook opnieuw de BIV betalen ? Reken dat je daarvoor al snel aan 125 euro zit. Waar zal dan de winst (van het stopzetten van de verzekering) nog zitten ? En des te meer als de BIV nog hoger is !
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    227
    Neen,je moet niet opnieuw BIV betalen als dezelfde persoon een auto of moto opnieuw inschrijft.
    En je moet sinds kort ook niet meer betalen om je oude plaat binnen te brengen,wel voor de nieuwe plaat..
    BOCHTJES PIKKEN

9. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

B (08-10-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    247
    ik heb jaren bij Argenta mijn verzekering stil laten zetten ZONDER dat mijn plaat moest ingeleverd worden.
    Dat moet enkel bij verkoop of als het voertuig uit het verkeer wordt gehaald, er waren wel maatschappijen waar je je plaat moest binnen brengen voor bewaring tot je terug starte.

Volgens argenta is er een aanpassing in de wet om overwinteraars in het buitenland af te straffen.
    Zij zouden hun auto verekering laten stillegen omdat ze een paar maanden in het buitenland verkeren, uiteraard is dan het voertuig niet verzekerd waardoor er bij eventuele stormschade, diefstal of zelfs aanrijding als het voertuig langs de weg staat geparkeerd geen tussenkomst kan gebeuren.
    Met deze wets aanpassing wil men dat uitsluiten.
    dat is de uitleg die ik meegekregen heb.

trouwen je verzekering opzeggen is heel iets anders als ze laten stil leggen, onmiddelijke stopzetting kan volgens mij enkel als de verzekering is opgeslagen of anders meer dan een maand voor de vervaldatum.

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    247
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Neen,je moet niet opnieuw BIV betalen als dezelfde persoon een auto of moto opnieuw inschrijft.
    En je moet sinds kort ook niet meer betalen om je oude plaat binnen te brengen,wel voor de nieuwe plaat..
    met andere woorden, wil dit zeggen dat je zelfs een deel van je verkeersbelasting terug krijgt of is dat teveel gevraagd..

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten