Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 3456
Resultaten 51 t/m 58 van 58

Onderwerp: Nieuwe banden.... wat is er aan te bevelen?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917
    Paar video's die ik ervan in den tijd heb geupload.

Btw, met een helm camera zie je dit amper.
    Achterwiel slip zie je niet ... voorwiel slip door de spiegel die abrupt beweegt.
    Maar vergis je niet, het gevoel van de slip is veel harder dan wat er zichtbaar is.
    Ik wil je vooral tonen hoe snel de moto corrigeert.

Voorwiel slip.

Voor + achterwiel slip.

En niet toevallig juist aan een zijweg die naar een veld gaat ... ook niets zichtbaar van modder / stof.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

2. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Dries B (12-04-2020)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    402
    Fre, je zegt bij achterwiel slip gas lossen, zelf ben ik daar geen voorstander van, zelf couper ik, meestal bij achterwiel slip ben je op het gas aan het gaan, acceleratie uitkomen van een bocht.
    Dus gas opbouwend, indien je coupeet zal je band automatisch grip krijgen zo voorkom je instabiliteit van de motor die je wel kan krijgen als je de gas hoe zacht ook dicht draait..
    Mijn ondervinding bij een uitbreken achterwiel.. Maar Ik spreek nu bij al mijn uitbraken over 90% op circuit en maar 10% op de weg..
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Fre, je zegt bij achterwiel slip gas lossen, zelf ben ik daar geen voorstander van, zelf couper ik, meestal bij achterwiel slip ben je op het gas aan het gaan, acceleratie uitkomen van een bocht.
    Dus gas opbouwend, indien je coupeet zal je band automatisch grip krijgen zo voorkom je instabiliteit van de motor die je wel kan krijgen als je de gas hoe zacht ook dicht draait..
    Mijn ondervinding bij een uitbreken achterwiel.. Maar Ik spreek nu bij al mijn uitbraken over 90% op circuit en maar 10% op de weg..
    Ik denk dat we hetzelfde bedoelen.
    Als je juist 10% meer gas gaf en je wiel breekt uit, ga je geleidelijk terug naar 5%.
    Hoeveel het juist is is moeilijk te bepalen en gebeurd te snel, je stopt gewoon met lossen als de grip terugkomt.
    Ik bedoel dus geleidelijk aan minderen, en alles geleidelijk aan en niets abrupt, juist om te voorkomen dat je opeens terug de volledige grip hebt.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    169
    Bedankt voor de heldere uitleg!

Ik zal maar eerst rustig wat verder ervaring opbouwen. Het vervelende met een glijdend wiel is dat het moeilijk is om mee te oefenen.

Neem nu bv 2j terug had ik weinig vertrouwen in afdalingen, zeker wanneer het wegdek nat was. Veel over opgezocht en key was vaak leren de rem te gebruiken en leren hoe hard/vlot je wel kan remmen. Op vakantie vorig jaar probeerde ik elke dag 1 thema om te oefenen (Bv trail braking, remmen in afdalingen, ...) Dat is iets wat je bewust kan oproepen en je zo gewoon kan maken zodat je niet verkrampt als je een keer iets harder dan verwacht moet remmen. Door je er een dag op te concentreren kan je al echt wat (beginners)stappen maken.

Bij een glijdend wiel ligt dat anders, dat kan je moeilijk bewust oproepen zonder de nodige risico's.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917
    Klopt en daar wil je ook niet express op oefenen.
    Maar hoe meer je het ervaart, hoe meer je snapt dat het geen ramp is.
    Al krijgt het vertrouwen nog steeds even een deuk.

In de regen gaat het wel allemaal wat sneller, en heb je ook iets minder feedback.
    Maar 90% ofzo van mijn schuivers is op het droge, en daar durf ik vrij snel weer pushen.
    Als ik een schuiver heb in't nat, is het gedaan met met de gas te spelen voor een lange tijd.

Braaaaaaaap braaaaaaap

7. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Dries B (17-04-2020)

Registratie
    May 2008
    Thanks
    30
    Niet te vergelijken met jullie lichtgewichten maar ik heb prima ervaringen met de Bridgestone ook Avon kan mij bekoren.
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen
    Once you ride a Wing, you never want another thing.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    402
    Ik ben benieuwd, test van 5 sportbanden, waarvan 2 banden die me interesseren, de Michelin Power 5 en de Metzeler M9RR

Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

10. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

scari (19-04-2020)

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    ik heb nu al een 1500km de nieuwe metzeler roadtec 01 se op liggen .ik kom van de oude roadtec 01 en kan zeggen dat hij veel better instuurt en het gevoel van meer grip geeft en veel vertrouwen

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 3456

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Aan te bevelen rijscholen
    Door JeankeWL in forum Leren Rijden en Heropstappen
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 27-01-2020, 20:51
  2. nieuwe banden
    Door Christian in forum Banden
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 03-08-2018, 19:12
  3. nieuwe banden
    Door night devil in forum Banden