Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 20 van 20

Onderwerp: Nieuwe banden.... wat is er aan te bevelen?

Registratie
    Mar 2008
    Thanks
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
    Je zit natuurlijk op glad ijs met je vraag. Bandentopics zijn zeeeeeer persoonlijk.
    Ik rij zelf met een Triumph street triple, ik doe nogal wat autostrade ( af en toe naar het werk met de moto), maar ik heb toch het zekere voor het onzekere genomen en opnieuw Pilot Power gemonteerd.
    Ze zullen opnieuw een stuk sneller slijten dan een pilot road of andere sporttourband, maar ik wou niet het risico nemen dat mijn lichtvoetige speelmachine plots minder plezant zou zijn in de bochten, dus toch maar weer een sportband ( Pilot Power ).

Er is bij Michelin al veel verandert en de Pilot Power en Pilot Power 2CT zijn inmiddels al redelijk oud qua design. Daarom kan je ze ook goedkoop aankopen. Of ze verouderd zijn, daar ben ik niet zeker van.
    Lees dit artikel eens : Ik vond het best interessant.

https://www.motoplus.nl/magazine/uit...generatietest/

Zelf heb ik deze week de achterband vervangen voor een Pilot Power ( geen 2CT) omdat ik geen circuit doe en op de weg met mijn ervaring (nog) niet bepaald zeer plat ga , waardoor ik mogelijks geen enkel voordeel haal uit de 2CT versie met zijn zachtere compound op 11% van de randen
    Thanks, interessante test.

Komt erop neer dat het in feite na al die jaren nog steeds een goede band is met toch al 15 jaar op zijn teller.
    It's better to burn out, than to fade away.....

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Senna Bekijk Berichten
    Aan die band was ik aan het denken moest ik een andere nemen. En in de regen ook betrouwbaar naar uw gevoel?
    Ik rij sedert 3 maanden met deze band, ook in de regen al een 600 tal km gedaan en probleemloos rechtuit en in de bochten bij regen.
    Laatst gewijzigd door ESR; 14-10-2019 om 21:36.

Registratie
    May 2004
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Senna Bekijk Berichten
    Aan die band was ik aan het denken moest ik een andere nemen. En in de regen ook betrouwbaar naar uw gevoel?
    Ik vind het de beste band wat ik tot nu toen onder al mijn racers heb gehad.
    De testen zeggen genoeg.

https://www.motornieuws.be/be/tests/...-in-jerez-5588
    Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.
    Current motorbike Yamaha R1

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    87
    In motoplus 16 stond een vergelijkende test van sportbanden, met ook hun score in de regen:

nat.jpg
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    246
    Ben helemaal geen bridgstones fan integendeel hebben mij nog niet kunnen overtuigen.
    Welke wel.
    Michelin Pilot road 5
    Dunlop Mk3
    Btw ik ben wel geen bochten maniak
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

6. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

DavyDavy (13-10-2019)

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    517
    2 stuks !
    Het licht aan het einde van de tunnel, was de koplamp van den trein!
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    246
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten
    In motoplus 16 stond een vergelijkende test van sportbanden, met ook hun score in de regen:

nat.jpg
    ferme vegelijkingstest...

de dunlop en de metzeler laat en voorlaatste verwondert mij niets, horen ook helemaal NIET thuis in dit rijtje..
    bij dunlop zou je de TT moeten nemen als het toch over echte sportbanden gaat..

Trouwens vergelijkingstest uit boekjes zijn zowiezo van de pot gerukt.
    Heb ooit ne circuittest over 1000cc sportmotoren gezien en meegemaakt op circuit zolder...
    die kerels werden langs alle kanten om hun oren gevlogen, nadien de test gelezen in het betreffende motorblad, man man man heb ik me daar ne breuk gelachen.. hoe hard moete kunnen verzinnen om zulke nonsens neer te schrijven..
    tot dusver mijn gedacht over testen uit een boekje en hun geloofwaardigheid...

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    246
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinluni Bekijk Berichten
    Ik vind het de beste band wat ik tot nu toen onder al mijn racers heb gehad.
    De testen zeggen genoeg.

https://www.motornieuws.be/be/tests/...-in-jerez-5588

hahaha Slabbynck had het nog nie gezien, tja over geloofwaardigheid gesproken.
    Ken hem persoonlijk, dieje geraakte vroeger toen em 10j jonger was al genne meter vooruit
    Kheb ooit paar van zijn motoren moeten afstellen, had toen een organisatie waar hij circuitdagen mee gaf, (kan niet meer op de naam komen)
    tja als ge die moet, moogt geloven dan geloof ik nog eer in sinterklaas

Registratie
    Oct 2006
    Thanks
    84
    rij momenteel ook met de S22 (op een s1000xr).
    toch een van de betere banden die ik al gehad heb op de straat en de occasionele circuitdag

de Angel GT en corsa 2 waren ook heel vertouwenwekkend, maar hun slijtage was toch een stuk sneller dan de S22ers
    Oude nickname : Houtentunnel

11. The Following User Says Thank You to 268 For This Useful Post:

E.M. (15-10-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    246
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 268 Bekijk Berichten
    rij momenteel ook met de S22 (op een s1000xr).
    toch een van de betere banden die ik al gehad heb op de straat en de occasionele circuitdag

de Angel GT en corsa 2 waren ook heel vertouwenwekkend, maar hun slijtage was toch een stuk sneller dan de S22ers
    ik heb zelf met de s22 nog niet gereden, wel met zijn voorganger waar ook met veel lof over gesproken werd.
    de grip (bij mij althans) toen nog op R1 ging naarmate de slijtage ziender ogen achteruit.
    dus eraf gesmeten, dan de nog sportievere versie RS10 opgelegd, pppffff was nog rampzaliger..
    Zolang ik banden vind waar ik tevreden over ben bij andere merken, komt er geen Bridgestone meer op..
    heb de pilot road 5 verleden jaar gereden op de XR in de regen nooit geen betere band gehad, droog heeft me nooit in de steek gelaten (lees grip zat) gereden van 15gr tot 40gr met en zonder duo en tussendoor paar ritten met de zalige zotten
    laatste 1000a1500km vooraan wel veel chatter.
    Dit jaar de Dunlop sportmax MK3 ook gereden van 15gr tot 40gr op droog nog meer grip dan de pilot road 5, gereden met en zonder duo paar zotte ritten met de zalige zotten
    In de regen nie echt kunnen testen aangezien ik geen regen van betekenis gehad heb.
    Wel sneller versleten dan de pilot road 5

Maar al wie kontent is van de S22 terug opnieuw leggen zou ik zeggen, voor mij hoeft het niet ander merken zat die even goede of zelfs betere banden produceren dan de S22

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten