Pagina 1 van 7 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 61

Onderwerp: 100% waterdichte Goretex motorkleding

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551

100% waterdichte Goretex motorkleding

Ondertussen ben ik nu 2 jaar aan het rijden met mijn Klim Latitude pak en ben daar best tevreden van.

Tot ik meer dan een uur door de (felle) regen moet rijden...

De jas ok, maar de broek, en dan vooral aan de "misano" (ik neem aan dat dit de juiste benaming is van dat stof) delen heb ik het gevoel dat deze toch niet 100% waterdicht is....

Dus... toch maar een regenbroek.. wat vrij belachelijk is wanneer je een 100% guaranteed waterproof Goretex broek draagt... of toch maar iets anders.. of heb ik gewoon pech?

Iemand ervaring met Goretex kleding die volledig waterdicht is en blijft?

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    33
    Ik en mijn maat hebben van het merk Dane een Gore-Tex "pro" motorpak, mijne maat heeft deze zelf al getest in een 2 uur durende rit met gietende regen en zelf was hij helemaal droog gebleven.
    Er is een verschil tussen gewone Gore-Tex en Gore-Tex pro, deze laatste zijn gelamineerd en bieden idd wel degelijk 100% waterdichtheid, daar waar dit niet het geval is bij de gewone Gore-Tex kledij in extreme omstandigheden

Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Op mijn Klim pak staat niet Goretex pro, maar is wel gelamineerd... het zou dus eigenlijk moeten voldoen.

Op het gelamineerde pak van mijn vrouw (Rukka) staat wel de vermelding Goretex pro... al heeft zij dit pak nog niet getest in langdurige regen...

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4576
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met Goretex kleding die volledig waterdicht is
    Ja

Iemand ervaring met Goretex kleding die volledig waterdicht is en blijft?
    Nee.

Mijn eerste Rukka pak is lang écht waterdicht gebleven.
    Eigenlijk is het dat nu nog, maar niet meer bij langere regenbuien.
    Eerste plekken die beginnen lekken zijn het kruis en de ellebogen.
    Mijn nieuwe ja is nu ook weer langdurig waterdicht maar ik ga ervan uit dat dit mettertijd ook zal minderen.

Allebei GoreTex Pro trouwens.
    Met vorige niet-Pro producten wel veel slechtere ervaringen.

5. The Following 2 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

adventurer (21-10-2019),Suzy SV (21-10-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Het is dus aan het kruis en onder m'n gat dat ik de indruk heb dat het niet heel waterdicht blijft allemaal.... Bij echte plensbuien en langer dan een half uur...

Jas is nog goed waterdicht.

Misschien volgende keer toch maar voor die Goretex Pro kiezen dan...

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    404
    Het is dus aan het kruis en onder m'n gat dat ik de indruk heb dat het niet heel waterdicht blijft allemaal.... Bij echte plensbuien en langer dan een half uur...
    Zo'n koud en klammig gevoel?
    En als je kan checken, blijkt je ondergoed toch droog te zijn?
    Ook al gehad. Komt vermoed ik doordat je daar eigenlijk in een plas water zit en 't membraan enigszins verzadigd raakt.

Vorig jaar heb ik m'n Rukka Merlin (leer + gelamineerd goretex) vervangen door de nieuwe Aramos (leer + gelamineerd vergelijkbaar maar niet-gedefinieerd membraan). Hierop geldt 5 jaar garantie.
    In 't 5de jaar is de Merlin broek een 3de keer binnengedaan voor een garantiegeval ivm de waterdichtingheid maar die kon naar verluidt niet meer gerepareerd worden. Ik heb de nieuwe generatie dan wel in garantie in de plaats gekregen.
    Die nieuwe broek heeft nu ook een lek thv 't kruis heb ik vorige week ontdekt... die ga ik dus weer enkele weken moeten missen...

Misschien is die combinatie leer + membraan te stijf? Of alleszins minder flexibel en dus gevoeliger voor frictie/torsie dan de textielcombo?
    Ik denk dat ik volgende keer toch weer richting textiel ga...
    Die pakken zijn ook makkelijker te wassen en onderhouden met bvb Nikwax producten.
    Zie https://www.nikwax.com/usblog/tag/gore-tex/ (lees ook eens de review "Waterproof? I prefer Water Prepared"...
    Het kan dus ook "gewoon" slijtage zijn...

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    100
    Op mijn Klim pak staat niet Goretex pro, maar is wel gelamineerd... het zou dus eigenlijk moeten voldoen. .
    Mildly offtopic: waar hebt ge u klim pak gekocht? (ik zou binnen enkele maanden een apex of kodiak willen kopen)
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten
    Mildly offtopic: waar hebt ge u klim pak gekocht? (ik zou binnen enkele maanden een apex of kodiak willen kopen)

Ik heb dat van mij bij FC moto gekocht, omwille van de prijs (grote kortingen omdat het een einde reeks betrof) en omdat mijn maat van broek bij motoadventurestore.be niet meer te krijgen was. Of toch niet meteen.... Philip was toen net met een verhuis bezig en het zou me wat te omslachtig worden om te passen en te bestellen...

Moest ik nu een nieuw Klim pak willen kopen, ik zou zowieso naar motoadventurestore gaan, alleen al voor de service naverkoop, waar ik nu niet veel aan ga hebben.

Persoonlijk kies ik niet meer voor Klim. Het ziet er mooi uit, het zit goed, maar de kwaliteit valt mij toch een beetje tegen.
    De ritssluiting tussen jas en broek heb ik al moeten vervangen, is naar mijn mening ook een veel te dunne rits om zo'n verbinding te maken.
    Verschillende ritssluitingen zijn hun plastic uiteinde al kwijt om de rits makkelijk op en en dicht te doen. Nu zit ik met een klein metalen stukje en dat is niet altijd even handig met handschoenen.

100% guaranteed waterproof is (in mijn geval) dus ook iets wat met een korrel zout genomen moet worden. De jas is perfect waterdicht, maar m'n broek dus niet bij lange regenbuien.

Misschien dat de duurdere uitvoeringen (ik heb een Latitude) beter zijn, of dat ik gewoon pech heb, of dat ik te ruw ben met m'n ritsen... dat kan ook.

10. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

dirjax (23-10-2019)

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    100
    Persoonlijk kies ik niet meer voor Klim. Het ziet er mooi uit, het zit goed, maar de kwaliteit valt mij toch een beetje tegen.
    De ritssluiting tussen jas en broek heb ik al moeten vervangen, is naar mijn mening ook een veel te dunne rits om zo'n verbinding te maken.
    Verschillende ritssluitingen zijn hun plastic uiteinde al kwijt om de rits makkelijk op en en dicht te doen. Nu zit ik met een klein metalen stukje en dat is niet altijd even handig met handschoenen.
    Klinkt niet zo goed. Mijn huidig pak is een IXS pak dat ik al 9 jaar draag en daar is eigenlijk nog niks aan stuk. Ik ga gewoon een ander kopen omdat het er niet meer uitziet

Er zijn echter niet zoveel merken die textiel pakken maken met gelamineerde goretex, EN voldoende ventilatie zodat je het ook nog in de zomer kan dragen. Bij Richa ben ik al gaan kijken, en daar ontbreekt bij de gelamineerde pakken altijd voldoende ventilatie. Bij revit is er de dominator, maar de kleinste maat waar ze dat pak in maken is een medium, en die was veel te groot voor mij (1m74, 67kg)

Als je nog tips hebt over andere merken/modellen ... shoot
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3486
    Dainese heeft ook een hele reeks gelamineerde goretex pakken.
    Bij mij zitten die protector en strakker, iets wat ik miste bij de andere merken die ik probeerde.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Pagina 1 van 7 1234 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 2
    Laatste bericht: 04-03-2019, 22:13
  2. TCX Goretex laarzen
    Door TimVFR in forum Te Koop: Andere
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 19-02-2015, 13:36
  3. Richa Goretex pak
    Door RPM_Performance in forum Te Koop: Andere
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12-11-2013, 14:41