Resultaten 1 t/m 4 van 4

Onderwerp: Nieuw hier maar zonder gevatte titel

Registratie
    Nov 2019
    Thanks
    0

Nieuw hier maar zonder gevatte titel

Hallo iedereen! Ik rij nu ongeveer een jaar rond op mijn Mash Black Seven 125cc. Mijn keuze voor een 125 komt vooral door het feit dat ik nog niet in het bezit ben van een motorrijbewijs, maar dus wel één van die gelukkigen die met zijn autorijbewijs op zo'n ding mag kruipen.
    Het is ook altijd een fascinatie van me geweest, op twee wielen vliegen. En toch voor één of andere reden is dat er nooit echt van gekomen. Tot dus ongeveer een jaar geleden ik die overstap maar gemaakt heb. Het rijbewijs was niet de enige reden waarom ik toch 'maar voor een 125' heb gekozen. De initiële kost en ook vooral dat vertrouwen vinden. Dat laatste wordt misschien wel wat als een onnodig iets bevonden, maar ik wilde mezelf niet meteen op een 600 of 1000cc "monster" storten. En om dan toch voor de klassen daartussen te gaan zag ik niet meteen als optie in samenhang met het rijbewijs.

Ervaring opdoen en rijvaardigheid ontwikkelen, zoveel mogelijk leren over de werking van een motor en daarna wanneer het financieel ook mede interessant is voor het zwaarder materiaal gaan. En dat begint natuurlijk toch wel dichterbij te komen, ondanks dat ik erg tevreden ben van die (kleine) moto merk ik toch al wel dat meer acceleratie en een hogere algemene snelheid van pas komt. Snelweg rijden zit er al niet echt in maar de 'rustieke' natuur van de Vlaamse binnenwegen maken al wel wat goed.

Ik hoop hier op dit forum vooral veel bij te leren qua techniek en mechaniek, maar natuurlijk ook om iedereen hun ervaring en verhalen te lezen.
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen

2. The Following 2 Users Say Thank You to VinceD For This Useful Post:

coohhooc (Gisteren),dirjax (07-11-2019)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3171
    Welkom hier
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jun 2015
    Thanks
    17
    welkom!
    heeeele mooie motor trouwens!
    Ride like everyone is out to kill you, they are.

Honda Deauville 650

Registratie
    May 2004
    Thanks
    1
    Welkom @ 2fast.
    Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.
    Current motorbike Yamaha R1

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten