Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Verschil tussen Garmin 300 en Garmin 600 series

Registratie
    Nov 2010
    Thanks
    1

Verschil tussen Garmin 300serie en Garmin 600 series

Ik zou een 2dehands Garmin willen kopen maar twijfel erg tussen een Garmin 300 serie en een 660. Kan iemand mij het verschil uitleggen of tips geven welke beter is ?
    Bedankt
    Laatst gewijzigd door jokke88; 14-11-2019 om 16:57.

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Een garmin 660 zou ik niet aanbevelen. Daar zijn de bugs nooit uit geraakt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    De 660 is nog van een vorig tijdperk...

34*, 39*, 59*, zijn de toestellen van de laatste generatie.
    Misschien wat moelijker in gebruik dan de oude 220/550/660, maar goed... je moet er wat voor over hebben ook natuurlijk.

Wil je een plug and play GPS zonder dat je jezelf moet verdiepen in de mogelijkheden... , koop uzelf een TomTom Rider 550....

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3373
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jokke88 Bekijk Berichten
    Ik zou een 2dehands Garmin willen kopen .......
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Wil je een plug and play GPS zonder dat je jezelf moet verdiepen in de mogelijkheden... , koop uzelf een TomTom Rider 550....
    Of een 2dehands 400
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    232

660 oldtimer .. Route apps ????

660 hier
    nooit problemen gehad
    nu een jaar of 10 in mijn bezit
    maar ( te wijten aan zijn leeftijd ) geen SNEL toestel
    en één van de te vermijden isues , is ......... als ge er muziek op zet moet ge die erop zetten in kleinere mappen ( max 100 liedjes per map )
    anders stopt uw lidje en hebde een zwart scherm

Maar geen GEDOE als ge bvb een GPX file importeerd dan maakt de 660 daar feilloos een eigen route van waar ge op en af kunt gaan ZONDER enig probleem , da is andere koek bij the " NEW generation " ;(

Persoonlijk moest ik nu geen GPS hebben zou ik me focussen op een goede route APP ( Genre Osmand die OOK GPX files Lust en gratis is , tenzij ge heel europa erop wilt hebben dan moet ge enkele euro's neertellen )
    V4 for ever and 4 days

6. The Following User Says Thank You to lukkep For This Useful Post:

oiram (14-11-2019)

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lukkep Bekijk Berichten
    660 hier
    nooit problemen gehad
    nu een jaar of 10 in mijn bezit
    maar ( te wijten aan zijn leeftijd ) geen SNEL toestel
    ...
    Maar geen GEDOE als ge bvb een GPX file importeerd dan maakt de 660 daar feilloos een eigen route van waar ge op en af kunt gaan ZONDER enig probleem , da is andere koek bij the " NEW generation " ;(
    ...
    Ik kom van een 660 en kocht mij een 595. Met de 660 nooit geen last gehad, en die heb ik aan mijn zoon doorgegeven (waar hij nog altijd dienst doet). Het was wel pas na een videocursus van MrGPS dat ik 'm volledig onder de knie had en sommige vreemde fenomenen kon verklaren...

De 595 heeft het voordeel dat hij sneller is, en dan heb je het grootste voordeel zowat opgenoemd : zoals lukkep inderdaad zegt kun je niet meer "zonder meer" van een route afrijden, en de route naderhand terug activeren als je niét óp die route staat. Want als je niet langer op de oorspronkelijke route bent, en je activeert die route terug, dan rijdt hij met een beetje pech rechtstreeks naar het eindpunt van jouw route. En zelfs als je óp de route bent, dan nog moet je oppassen of je gaat helemaal de mist in. Maar daar zijn "workarounds" voor. Alleen jammer dat Garmin op die manier een stap teruggezet heeft in vergelijking met vroeger. Als je de 660 gewoon bent, denk ik dat een 5xx wel zal wennen. Maar anders kan ik mij vinden in de suggestie dat je misschien beter een TomTom koopt, Garmin maakte hier in mijn ogen géén goede beurt en hoe graag ik ook werk met BaseCamp, ik zal dit toch indachtig zijn bij mijn volgende GPS...
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lukkep Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    zoals lukkep inderdaad zegt kun je niet meer "zonder meer" van een route afrijden, en de route naderhand terug activeren als je niét óp die route staat. Want als je niet langer op de oorspronkelijke route bent, en je activeert die route terug, dan rijdt hij met een beetje pech rechtstreeks naar het eindpunt van jouw route. En zelfs als je óp de route bent, dan nog moet je oppassen of je gaat helemaal de mist in. Maar daar zijn "workarounds" voor. Alleen jammer dat Garmin op die manier een stap teruggezet heeft in vergelijking met vroeger.

Ik rij met een 395, en heb met bovenstaande, steeds terugkomende kritieken totaal geen probleem....
    Sterker nog... mijn 395 werkt, mits een paar simpele handelingen, op een identieke manier dan de vorige generatie.

Naar mijn mening heeft Garmin absoluut geen stap terug gezet in vergelijking met vroeger, integendeel.

Het grote probleem is dat er velen blind tips en tricks gaan opvolgen zonder dat ze hun toestel begrijpen. En ja, als je een track naar je Garmin stuurt, en het toestel er een route van laat maken... dan wordt het idd spannend als je eens van die route afwijkt omwille van wegenwerken of andere hindernissen. Je hebt tenslotte maar 2 routepunten, het eerste en het laatste.
    Logisch dat je GPS bij het herberekenen je rechtstreeks naar het eindpunt gaat sturen...

Oplossing hiervoor is het herberekenen uitzetten... maar goed, da's van tijd ook een heel gedoe om terug op de route te geraken.

Een klein beetje extra voorbereiding tijdens het maken van je route voorkomt al die miserie. Ik zorg ervoor dat mijn viapunten "zacht" zijn, op die manier kan het geen kwaad als je ze niet kan bereiken en omdat ik het herberekenen gewoon aan laat staan gaat mijn GPS me wel terug op de route sturen.
    Achterliggend heb ik steeds de track zichtbaar op de kaart dus ik heb altijd een backup en zie altijd hoe ik de originele route had bedoelt thuis achter de PC. Ik kies in zo'n geval dan ook zelf of ik de aanwijzingen van mijn GPS volg of dat ik zelf via het scherm een weggetje ga volgen dat me terug naar de zichtbare track zal leiden.

Toegegeven, het is een beetje meer werk... maar anderzijds biedt het ook meer mogelijkheden.

De werkwijze die de meesten gebruiken, track inladen en de GPS er een route van laten maken + herberekenen uitzetten, werkt perfect wanneer je met een groep een vooraf gecontroleerde route gaat rijden. Dit is een manier waarop je de minste afwijkingen onderling gaat krijgen, ongeacht hoe de instellingen in je GPS staan.
    Maar zelf routes maken, en rijden... dan sta ik niet achter deze werkwijze...

Daarom, een Garmin is niet slechter, een TomTom is niet beter...

Een TomTom is gebruiksvriendelijker, en de kronkelroute-functie ervan is gewoon beter...
    Wil je niet teveel aan je hoofd, en gewoon goede routes rijden, inladen, dan kies je toch voor die TomTom.
    Snel even een .gpx downloaden om op zondag te gaan rijden zonder meer... dan lijkt mij de TomTom zowieso het aangewezen toestel.

Wil je zelf meer in de pap te brokken hebben en ben je niet vies van wat extra (voorbereidings-)werk, dan ga je naar Garmin.

Ideaal, beide toestellen op je motor. Mijn vrouw rijdt met een Rider 550 en ik met de Garmin, en op vakantie is dit een zalige combinatie.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 15-11-2019 om 07:46.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Wat is het verschil tussen een moto en ne scooter?
    Door the riding man in forum Motorscooters en Scooters
    Reacties: 62
    Laatste bericht: 02-07-2020, 07:58
  2. De betere gps: Garmin zumo 395 of Garmin Zumo 590LM
    Door Koeno in forum GPS, Communicatie, Intercom en Camera
    Reacties: 60
    Laatste bericht: 23-04-2018, 22:14
  3. TE KOOP GARMIN ZUMO 390 LM + 2X GARMIN TPMS VENTIELEN
    Door BROUCKIE in forum Te Koop: Andere
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 03-07-2016, 19:44
  4. Verschil tussen achterwielpk's en krukaspk's