Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 15

Onderwerp: Lorenzo stopt met MotoGP

Registratie
    May 2006
    Thanks
    14

Lorenzo stopt met MotoGP

't Is gebeurd, hij hangt zijn helm aan de haak. (bericht : racesport.nl)

Jorge Lorenzo stopt als MotoGP-coureur

Jorge Lorenzo stopt na dit seizoen als MotoGP-coureur. Dit nieuws heeft de Repsol Honda Team coureur donderdagmiddag tijdens een speciaal belegde persconferentie in Valencia bekend gemaakt.

Het hing al een tijdje in de lucht, de geruchten waren er al enige tijd maar het is nu officieel; Jorge Lorenzo beëindigd na dit weekend zijn carrière, dit ondanks een nog tot het einde van 2020 doorlopend contract met zijn huidige werkgever Repsol Honda.

Tijdens een speciaal belegde persconferentie donderdagmiddag voorafgaand aan de negentiende en afsluitende Grand Prix van het seizoen op het Ricardo Tormo Circuit in Valencia, waar naast Dorna CEO Carmelo Ezpeleta ook Lorenzo’s huidige MotoGP collega coureurs aanwezig waren, kwam het hoge woord eruit………

“De tijd is gekomen, dit weekend wordt mijn laatste race”

De 32-jarige Spaanse coureur werd twee keer wereldkampioen in de 250cc-klasse (2006 en 2007) alvorens in 2008 de overstap te maken naar de koningsklasse, de klasse waarin hij driemaal kampioen werd (2012, 2013, en 2015).

Zijn afscheid is een zwaar besluit voor de immer competitieve Lorenzo waarvoor de problemen begonnen nadat hij in 2017 de overstap maakte van Yamaha naar Ducati en voor het eerst een seizoen meemaakte zonder enige overwinning. In 2018 leek het tij echter te keren en zagen we de Spanjaard in Mugello voor het eerst weer winnen. De winst kwam echter te laat voor Ducati dat inmiddels al besloten had om afscheid te nemen van Lorenzo en Petrucci als vervanger contracteerde.

De toekomst van Lorenzo leek vervolgens eind 2018 al aan een zijden draadje te hangen, maar met een geheel onverwachte transfer naar het Repsol Honda Team zag de toekomst er voor de komende twee seizoenen ineens weer rooskleurig uit te zien.

Het pakte allemaal echter iets anders uit, nog in dienst van Ducati begon de ellende tijdens de Grand Prix in Aragon. In de eerste bocht van de race kwam Lorenzo met een flinke highsider ten val. Ondanks een voetblessure ging Lorenzo tijdens de eerstvolgende Grand Prix in Thailand toch van start maar dit keer zorgde een technisch probleem voor opnieuw een flinke highsider en een nieuwe blessure.

De eerste testen op de Honda RC213V na afloop van het seizoen in Valencia en Jerez boden perspectief en er werd zelfs al gesproken van het nieuwe Honda ‘Dreamteam’. Een ongeval tijdens een dirtracktraining tijdens de verplichte winterstop zorgde opnieuw voor tegenslag. Lorenzo miste hierdoor zelfs de eerste MotoGP test van 2019 in Sepang om vervolgens in Qatar de eerste meters te maken op de 2019 editie van de Honda RC213V.

Deze nieuwe 2019 RC213V en Lorenzo bleken echter niet de perfecte combinatie. De resultaten lieten te wensen over – mede ook nog een gevolg van de nog steeds niet helemaal fitte Spanjaard – en de crashes volgden elkaar dan ook in snel tempo op.

Met name de crash tijdens de MotoGP test na afloop van de Catalaanse Grand Prix en de daaropvolgende stevige crash tijdens de Dutch TT in Assen zorgden, zo bleek later, niet alleen voor fysiek ongemak waren tevens mentaal gezien een dreun voor de Repsol Honda Team coureur.

Naast de MotoGP race in Assen nog drie Grand Prix weekenden te hebben gemist (Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk) bleven ook de afgelopen weekenden de resultaten uit. Ondanks de geruchten over het eventueel vroegtijdig stoppen of zelfs een eventuele terugkeer naar Ducati hielden zowel Honda als ook Lorenzo zelf vol nog steeds vertrouwen te hebben in een wederopstanding maar donderdag voorafgaand aan de laatste Grand Prix van het seizoen in Valencia werd bekend dat de Spanjaard er zelf ook geen vertrouwen meer in heeft dat hij weer op zijn oude niveau terug zal keren met het gevolg dat hij besloten heeft dat zondag 17 november 2019 in Valencia zijn laatste wedstrijd zal worden als MotoGP coureur.

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    88
    Zeer verstaanbaar. Ik denk dat iedere normaal functionerende mens wel effe 2 keer nadenkt als ge zo een paar wervels gebroken hebt.

Had hem graag zien doorzetten bij honda, maar so be it. Alleen spijtig dat ze pedrosa voor hem hebben opzij gezet ... die heeft, als ik het mij goed herinner, toch meestal in de top 10 gefinished
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    248
    Groot verlies voor de motorsport, of je nu een Lorenzo liefhebber of een hater was..
    Ik vind het in elk geval 😢
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

4. The Following 2 Users Say Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

@Bart (16-11-2019),Claus (16-11-2019)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    229
    Ik ben benieuwd wie zijn opvolger wordt,want dit was natuurlijk niet voorzien.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    672
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Groot verlies voor de motorsport, of je nu een Lorenzo liefhebber of een hater was..
    Wat die liet zien op de Yamaha en bij vlagen op de Ducati was geweldig.
    ik ben helemaal geen fan, maar hij verdiende dit niet als afscheidsseizoen.
    Ik hoop dat hij nog 1 keer kan laten zien wat hij waard is, maar ik vrees dat het een anonieme afscheidsrace zal worden
    Bike history:
    Honda Cbr600F Sport (2008 -> 2014)
    Ducati Streetfighter 848 (2014 -> ...)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    248
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd wie zijn opvolger wordt,want dit was natuurlijk niet voorzien.
    Met alle sponsors en belangen die er in de moto GP gelden is Zarco de grootste kanshebber.
    Maar voor het zover is nog 1 keer genieten van mijn idool
    Screenshot_20191116_115841_com.android.gallery3d.jpg

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

8. The Following 2 Users Say Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

@Bart (16-11-2019),Tam-Ara (16-11-2019)

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    625
    Life's a Journey not a Destination..

10. The Following User Says Thank You to @Bart For This Useful Post:

Chr-Re-ie (16-11-2019)

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Met alle sponsors en belangen die er in de moto GP gelden is Zarco de grootste kanshebber.
    ...
    Ik weet niet waarom je dat beweert, mis ik iets ? Of denk je dat eventueel omdat ie bij KTM vertrekt ?

Ikzelf zou er alvast niets van zeggen moesten ze Cruthlow "promoveren". Rijdt al Honda, en ook : zalige kerel met voetjes lekker op de grond.
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Ik weet niet waarom je dat beweert, mis ik iets ? Of denk je dat eventueel omdat ie bij KTM vertrekt ?

Ikzelf zou er alvast niets van zeggen moesten ze Cruthlow "promoveren". Rijdt al Honda, en ook : zalige kerel met voetjes lekker op de grond.
    in hoeverre volg je de MotoGP ? Hij is al weken definitief weg bij KTM en heeft al 2 grote prijzen voor LCR-Honda gereden als vervanger voor Nakagami. dit WE ook nog trouwens. en hij doet dat behoorlijk goed.
    Crutchlow heeft al een kontrakt en Cechinello/LCR zal hem niet kwijt willen vanwege sponsordeals + dat het misschien ook Cal's laatste jaar wordt.

Zarco maakt veel kans, maar David Emmet zei vandaag op eurosport dat hij (Zarco) meer dan waarschijnlijk de plaats van Abraham inneemt voor 1 jaar bij Avintia, en de kans groot is dat Alex Marquez naar HRC gaat. Maar dat zou dan weer slecht vallen bij Marc VDS en de relatie tussen hem en Alzamora/Estrella Galicia om zeep kunnen helpen.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    248
    Laatste nieuws uit de paddock is dat idd Alex de plek van Lorenzo gaat innemen.
    Zarco wordt momenteel verbonden aan Ducati niet in de plaats van Abraham maar van Tito Rabat die naar alle waardchijnlijkheid terug keert naar de moto.
    Waarom Crutslow niet, lijkt me logisch, valt teveel, gaat nog 1j door en stopt dan waarschijnlijk, persoonlijke sponsor is monster grote sponsor van Hrc is Red Bull, neemt dikwijls geen blad voor de mond wat niet in goede banen valt bij de Hrc bronzen..

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten