Resultaten 1 t/m 3 van 3

Onderwerp: JanBros 2-takt Excel voor porting/cyl kop/uitlaten

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0

JanBros 2-takt Excel voor porting/cyl kop/uitlaten

Mijn excel is klaar (wel, voor zover zoiets ooit klaar kan zijn want er zijn wel altijd bijkomende ideeen/verbeteringen/...), dus smijt ik het op het internet zodat iedereen er gebruik kan van maken

Het bevat pagina's voor de poorten (uitlaat en spoeling) waarop de Specifieke Time.Area's berekend worden en waarop je de poorten kan aanpassen zodat hun STA's overeenkomen met de target-STA's bepaald door de gekozen BMEP.

Er is ook een pagina om de cylinderkop te ontwerpen waar ook de MSV (Mean Squish Velocity) berekend wordt, en 100% correct/overeen komt met die van prof Blair. en zo zijn er niet veel !

en dan is er nog een pagina waar je FOS-uitlaten (expansies volgens de laatste formules van Frits Overmars) kan berekenen, en eventueel een "Wobbly-duct" kan toevoegen (lees de manual) en eventueel de header/diffuser/baffle's onderverdelen in meerdere secties.

Iedereen is vrij om hiermee te doen wat hij wil, zolang het niet voor commercieel gebruik is. Als iemand ideen heeft voor extra features of verbeteringen, laat het aub weten zodat iedereen er kan van genieten.

als je vragen hebt, gelieve eerst de manual te lezen.

excel : http://users.telenet.be/jannemie/Jan...oke%201.0.xlsm

manual : http://users.telenet.be/jannemie/Jan...oke%201.0.docx

Indien iemand weet hoe je een portmap (links onder , 2de van links) op ware grootte zou kunnen afdrukken, had ik dat graag geweten. zelf heb ik geen flauw idee

2. The Following 3 Users Say Thank You to janbros For This Useful Post:

black-bandit (19-11-2019),E.M. (19-11-2019),nethus (22-11-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3403
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    Indien iemand weet hoe je een portmap (links onder , 2de van links) op ware grootte zou kunnen afdrukken, had ik dat graag geweten. zelf heb ik geen flauw idee
    Vanuit de Excel ... no idea.
    Anders in photoshop. Als je je afdruk formaat weet en je printer margins, kan je perfect op de mm precies de echte grootte afdrukken. Export in pdf.

Met excel is dat gecompliceerder.

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    heb geen photoshop, ik bewerk mijn foto's nog met MS-paint

bij de weg : ik blijf blijkbaar dezelfde fout maken en vergeet dat bij de FOS uitlaten niet de uitlaatgas temp de variabele is, maar de snelheid van het geluid. maakte voor de werking verder niets uit maar het is nu aangepast en de manual en excel en geuploaded via dezelfde link in de eerste post.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten