Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 12

Onderwerp: injectie systemen op motoren

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0

injectie systemen op motoren

kan iemand mij inlichten over het injectiesysteem op motoren met injectie
    is dit een lineaire of rotatieve pomp, of kan dit een common rail systeem zijn.
    ik heb namelijk vorige week een nieuwe auto moeten aanschaffen daar de hogedrukpomp van onze 8 jarige toyota avensis het begeven heeft na ongeveer 100,000km. volgens de garage zou dit komen door vervuiling van de diesel.
    blijkbaar omwille van alle mogelijke bio additieven in de diesel mazout. op internet heb ik gevonden dat total en vooral audi door problemen mee hebben?
    hierbij komt dat indien de pomp sneuvelt men best ook de injektoren vervangt en moeten alle leidingen grondig gereinigd worden. want indien er na deze breuk nog fijne partikels achterblijven kan de hele motor sneuvelen. dit is een zeer dure zaak om te herstellen, hierbij komt dat met de vooruitzichten van de LEZ diesel autos bvb euro 5 niet veel meer waard zijn. mijne is minder waard dan de herstellingskost.
    de diesel zou water bevatten en kan deze breuk veroorzaken. de toevoeging van een additief éénmaal per jaar in de brandstof tank zou dit euvel voorkomen.
    dus stel ik mij de vraag is het best om 95 of 98 te tanken met de motor of speelt dit geen rol en wat is uiteindelijk het verschil op de prijs na.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3431
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCA Bekijk Berichten
    dus stel ik mij de vraag is het best om 95 of 98 te tanken met de motor of speelt dit geen rol en wat is uiteindelijk het verschil op de prijs na.
    Zelf testen. Mijn Z1000sx verbruikt minder en bolt beter op 95,bij vele andere motoren is dat omgekeerd.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4559
    Ik weet ook niet of je je ervaring met diesel zomaar kan transponeren op benzinemotoren...

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    236
    Injectie op een benzine en dieselmotor zijn heel verschillend en niet met elkaar te vergelijken.
    Rotatie en lijnpompen zijn sowieso al lang geschiedenis bij auto's.

E10 benzine (95) bevat meer ethanol waarin water op te lossen is.
    Water lost niet op in benzine,het zinkt gewoon naar beneden.
    Op oudere moto's met carburateurs wordt 95 afgeraden,omdat het rubber kan aantasten dat toen niet voorzien was op ethanol.
    Zelf voel of merk ik geen verschil tussen 95 of 98 tijdens het rijden.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    dit is een motor-fietsen forum

diesel injectie heeft weinig vandoen met motor-fietsen, maar als je toch wil vergelijken : eigenlijk hebben alle benzine-injecties een common-rail systeem, maar dan met véééél lagere druk.

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    4
    Op mijn oude K staat nog een rotatieve pomp, weliswaar voor het koelcircuit. Verder is deze uitgerust met nen Bosch motronic.
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    59
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    dit is een motor-fietsen forum

diesel injectie heeft weinig vandoen met motor-fietsen, maar als je toch wil vergelijken : eigenlijk hebben alle benzine-injecties een common-rail systeem, maar dan met véééél lagere druk.
    Er bestaan ook dieselmoto's dus op zich kan de link gemaakt worden.

On topic: het grootste verschil tussen 95 en 98 is het ethanol gehalte. Bij 95 is dat tot 10% en bij 98 tot 5%. Wat tank je het beste? Proefondervindelijk testen. Mijn AT rijdt bij koud weer beter op 98, maar verbruikt dan weer meer.

Ik merk dat 95 meer problemen geeft bij oudere motorblokken. Zo is mijn zitmaaier daar absoluut niet akkoord mee. Alle leidingen en dichtingen zijn er aan voor de moeite. En zowel mijn kettingzaag als bosmaaier krijgen enkel nog alkylaat 2t wegens carburators die vervuild geraken.
    - Bikes don't leak oil, they mark their territory -
    ~ Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150 ~

***Suzuki Bandit 650 '08 (verkocht)***
    ***Honda CRF1000L '16***

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ik weet ook niet of je je ervaring met diesel zomaar kan transponeren op benzinemotoren...
    Vaneigens niet.
    Iemand heeft problemen met een dieselmotorblok in zijn wagen en zijn volgende "logische "vraag is of ge bij moto's beter 95 of 98 benzine tankt.

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    162
    + zijn dieselpomp heeft het op na 8 jaar / 100.000km
    onze dieselpomp heeft het na 20 jaar / 300.000km niet opgegeven en tuft nu verder in den Afriek.

't is zo'n beetje:
    De batterij van mijne laptop gaat rap plat.
    Dus is het dan beter dat ik mijn smartphone oplaad via de pries of via een batterypack... (ofzoiets)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    + zijn dieselpomp heeft het op na 8 jaar / 100.000km
    onze dieselpomp heeft het na 20 jaar / 300.000km niet opgegeven en tuft nu verder in den Afriek.
    Mohowsèh, ziedehievandewestvloandersmisjies?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten