Pagina 3 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 95

Onderwerp: aankoop motoraanhangwagen

Registratie
    Jun 2006
    Thanks
    38
    Ik gebruik om de moto te vervoeren, mijn lichte eenvoudige aanhangwagen die ik voor alles gebruik. Compleet beladen zoals op de foto is dat ongeveer het gewicht van twee moto's. Is dus ongeremd en ik rijd daar overal mee, ook in het hooggebergte. Al duizenden km's mee afgelegd. Goed afremmen op de motor met het naar beneden rijden is de boodschap, en dan kan elke moderne middenklasse wagen dat aan.

2012 Triumph Speed Triple

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dries B Bekijk Berichten
    Even gekeken naar de "vaste" kosten van mijn +750kg aanhanger:

Jaarlijkse keuring: +-40
    Verzekering (omnium in mijn geval): 130
    Rechtsbijstand (extra bij DAS omdat >750kg: 25
    Jaarlijkse verkeersbelasting (MTM 1300kg) 80

Totaal dus een 275/jaar

275 € per jaar telt toch al door, zeker als je die aanhanger maar een keer of 3-4 gaat gebruiken...

Ga me dan toch maar beperken op een MTM 750kg, ongeremd dan denk ik om gewicht te sparen.

Om die 750kg te trekken heb je volgens mij die rem niet echt nodig... Mits een aangepaste rijstijl lijkt mij dat zeker niet gevaarlijker dan met een rem.

Heb al (veel) zwaarder getrokken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten

Wat ik mij afvraag: gaat je aanhangwagen enkel gebruikt worden voor motor? of ook voor andere dingen te vervoeren?
    Ik wou nooit een pure motoraanhanger kopen, omdat ik ding voor meerdere zaken wil gebruiken...

Ik heb een gewone bakaanhangwagen, maar daar krijg ik geen twee motoren op. Bedoeling is dat ik echt een specifieke motoraanhanger ga aanschaffen.
    Ook voor het gemak om een +250kg wegende motor op te rijden lijkt mij dat zeker geen overbodige luxe.

Bedankt voor de reply's.

Na wat zoekwerk lijken mij die trailers van BCW wel interessant... 't Zal er zo ene gaan worden denk ik.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    238
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Na wat zoekwerk lijken mij die trailers van BCW wel interessant... 't Zal er zo ene gaan worden denk ik.
    Een vriend heeft zo één gehad met wielgoten,door de lage vloer heel makkelijk om op te rijden.
    Ik vond hem wel te breed,omdat ik een vrij smalle poort heb.
    Zelf zou ik dan wel het model met vlakke laadvloer nemen (maar zonder die brede oprijplaat) en er wielklemmen op zetten.
    Die kun je ook nog makkelijk gebruiken om eens iets anders op te laden.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    16
    Om die 750kg te trekken heb je volgens mij die rem niet echt nodig... Mits een aangepaste rijstijl lijkt mij dat zeker niet gevaarlijker dan met een rem.

Heb al (veel) zwaarder getrokken.
    rijstijl, en correct laden.

Registratie
    May 2012
    Thanks
    8
    Ik heb nu een 2+1 ongeremd, en heb er al mee in de Franse alpen gezeten. Heb deze goedkoop op de kop getikt, en het doet wat het moet doen. Echter zou ik in de toekomst wel opteren voor een gewone gesloten remork. Deze kan dan voor meerdere doeleinden worden gebruikt, een gesloten remork is vooral voor het gebruik op Circuit. Ben verbaasd wat we allemaal mee sleuren naar het circuit om een dagje te gaan rijden, alles zit dan veilig opgeborgen in die gesloten remork (ook op regenachtige dagen). Met de huidige moet ik alles de dag voordien op de remork opladen, en weer afladen wanneer ik terug thuis ben wat wel weer wat tijd in beslag neemt. Kan de motor niet op de remork laten staan, want vrees dan dat de kabelgoten een afdruk gaan nalaten in de banden van de motor. Met een gesloten remork met vlakke bodem kan alles blijven staan, en dien enkel de straps te lossen zodat de vering van de motor geen langere tijd ingedrukt blijven staan.
    • GSX1100R 1996 - (2002-2005) Verkocht
    • Zx9r 1999 (C2) Cicuit. (2005 - 2014) Verkocht
    • Z1000SX 2011 (2011 - )
    • GSX-r1000 2015 Circuit - OW

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    238
    Ik ken heel wat circuitrijders die hun gesloten aanhangwagen vrij snel weer verkocht hebben omdat het verbruik abnormaal stijgt,en het rijden ermee ook niet echt aangenaam is door de hoge luchtweerstand.
    Met zo'n aerodynamisch gevormd model zal dat waarschijnlijk een stuk beter zijn.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    May 2008
    Ergens rond Antwerpen. Maar afkomstig van Everberg (midden Brabant!)
    Thanks
    119
    Dat opladen en afladen is toch maar een kleintje? Voor mij zeker geen reden om een dedicated gesloten exemplaar te kopen hoor.
    De mijne heeft al meer gediend voor containerpark ritjes of vervoer van bouwmateriaal dan voor de moto.
    Maar als je geld en plaats genoeg heb koop je toch 2 of 3 remorken..
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse Bekijk Berichten
    Maar als je geld en plaats genoeg heb koop je toch 2 of 3 remorken..

Allemaal leuk en aardig, zo'n simpele bakaanhangwagen om één of in 't slechtste geval twee circuitmotoren of lichte nakedbikes van <200kg per stuk op te plaatsen.
    Idd, het op en aflanden zal dan een kleintje zijn....

Maar goed. Ik heb een bakaanhangwagen om naar het containerpark te rijden, maar daar krijg ik NOOIT onze motoren samen op.

Geld en plaats heb je nooit genoeg, maar toch ben ik geneigd om een specifieke motortrailer aan te schaffen.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 26-12-2019 om 19:21.

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    162
    Allemaal leuk en aardig, zo'n simpele bakaanhangwagen om één of in 't slechtste geval twee circuitmotoren of lichte nakedbikes van <200kg per stuk op te plaatsen.
    Idd, het op en aflanden zal dan een kleintje zijn....

Maar goed. Ik heb een bakaanhangwagen om naar het containerpark te rijden, maar daar krijg ik NOOIT onze motoren samen op.

Geld en plaats heb je nooit genoeg, maar toch ben ik geneigd om een specifieke motortrailer aan te schaffen.
    Ik begrijp de keuze wel... ik heb specifiek gekozen voor een bak-aanhanger omdat ik nooit 2 motoren moet laden.
    Omdat ik wel gemakkelijk wou opladen eentje gekozen met laadbak tussen de wielen (dus minder hoog van de grond), waardoor aanhanger direct wat smal wordt... mijn CB 750 & CBR zou ik er misschien nog samen op krijgen...
    maar eender welke moto combineren met de GSa zou rampzalig worden

Qua gesloten remork, ben ik wel aan't overwegen om een afneembare huif te maken...
    ik zie daar direct mogelijkheden in om droog te kunnen slapen in een kleinere ruimte die dus gemakkelijker opwarmt...
    maar dat zijn toekomst plannen

en remork al gekocht ondertussen? ;-)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    en remork al gekocht ondertussen? ;-)

't Is 27 december... wat denk je zelf?

Ik ga in het voorjaar eens zo'n Stema huren voor een weekendje en ga die van BCW eens van dichtbij bekijken.
    Ga toch pas nood hebben aan zo'n trailer ergens volgende zomer.

De kans dat je hier zal gaan zien welke het is geworden schat ik eerder klein in, heb goede voornemens voor 2020.

Pagina 3 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Motoraanhangwagen trekken - welke motorisatie?
    Door mindgame in forum Motortransport
    Reacties: 109
    Laatste bericht: 18-01-2017, 10:57
  2. Motoraanhangwagen
    Door bartje_blue in forum Motortransport
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 30-06-2011, 11:02
  3. aankoop
    Door Domien in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 19-06-2009, 08:54

Bladwijzers