Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: Gekende flits hotspots in de Ardennen

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475

Gekende flits hotspots in de Ardennen

Aangezien deze plekken blijkbaar nog niet bekend zijn bij leden die graag in de Ardennen vertoeven, leek het me nuttig een thread te maken met een overzicht.

De grote ET verplaatsbare camera van de poltiezone Famenne Ardenne.
    Deze wordt regelmatig verplaats naar een andere plek in de hele politiezone, meestal in zone 70 of 50. En terrecht, op plekken die niet gevaarlijk lijken, maar waar ik al vaak bizarre situaties heb gezien die zeer gevaarlijk zijn op hogere snelheid.
    De politiezone bevat de volgende communes: Durbuy, Erezée, Manhay, Hotton, Marche-en-Famenne, Nassonge, Tennenville, La Roche-en-Ardenne, Rendeux, Houffalize, Gouvy, Vielsalm.

Ter referentie, mijn defenitie van vaak = +10 keer gezien, en ik rij er zeer vaak (woonde er).

Van Vielsalm naar Huldange, zone 70 in Bovigny.
    Plek van de speedcam (soms staat die 200 ervoor of erachter): Google Maps

Van Vielsalm naar de Baraque Fraiture. Zone 70 in Règné.
    Plek van de speedcam (zeer goed verborgen, vlak achter de bocht). : Google maps

Van Vielsalm naar Trois-Ponts, zone 70 in Grand Halleux.
    Plek van de speedcam (je mist hem vaak, ook al weet je dat hij er soms staat). : Google maps of Google Maps

Gewone controles (meestal incognito wagens) - minder frequent
    Grand Halleux camping (70): Google Maps
    Poteau aan het kruispunt (70 daar, maar voordien rijdt bijna iedereen +140): Google maps.
    Centrum Recht (over heel de baan 50-70, staat vaak gewoon tussen de wagens, frequente controles !): Google Maps
    Centrum Trois Ponts (50): Google maps (op dit stuk, meestal in een zijstraat geparkeerd met neus naar de baan)
    Stavelot centrum 50 (staat er niet vaak maar je komt van 90 naar 70 naar 50 op korte afstand). Google Maps
    Circuit naast Francorchamps, als het controle is, staat er vaak een politiewagen aan het zuidelijkste stuk in de zijweg. Google Maps
    Francorchamps centrum (50): Google Maps (staat er vaak)
    Kazerne Elsenborn: geen idee hoe vaak ze er staan, de enige keer dat ik te snel reed de laatste 8 jaar had ik er prijs. Google Maps
    Spa (van snelweg naar centrum) zone 70 - grote verplaatsbare superflitser, staat er vaak. Google Maps
    Sankt Vith naar Lux (Grufflingen) 70 zone (staat er vaak - wagen incognito). : Google Maps

Er volgt meer in volgende posts.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

2. The Following 9 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

@Bart (21-12-2019),busge (20-12-2019),Cisse (20-12-2019),denWINNE (21-12-2019),Dries B (20-12-2019),GDS (27-12-2019),loeki (22-12-2019),MARJO (22-12-2019),Tam-Ara (20-12-2019)

Registratie
    May 2008
    Ergens rond Antwerpen. Maar afkomstig van Everberg (midden Brabant!)
    Thanks
    119
    Dàt is nu eens een nuttig topic!
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    557
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse Bekijk Berichten
    Dàt is nu eens een nuttig topic!
    Als er weer geen eindeloze, inhoudloze discussies uit voortvloeien!

Het licht aan het einde van de tunnel, was de koplamp van den trein!
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Registratie
    Jul 2016
    Thanks
    46
    Iemand die coyote gebruikt en die weet of dat meestal gemeld is?
    Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Space Bekijk Berichten
    Iemand die coyote gebruikt en die weet of dat meestal gemeld is?
    Ik heb een tijd met coyote rond gereden, het eerste jaar in de Ardennen, maar 3 op de 4 fliters die ik zelf zag, stonden niet gemeld.
    t' kan wel anders zijn met de grote verplaatsbare ET. Die valt op (maar soms te laat).

Braaaaaaaap braaaaaaap

7. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Space (30-12-2019)

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    210
    Mooi opgelijst.
    Tot in de details uitgewerkt zoals we het gewoon zijn van u

Voor:HD softtail -Suzuki Bandit 1200-Suzuki Bandit 1250-Sym 400-Suzuki V-strom 2003-Suzuki V-strom 2006- Kawasaki Versys 1000 2014
    Nu:Kawasaki Versys 1000 2015-Yamaha T-max 500

Registratie
    May 2004
    Thanks
    1
    Awel Fre TOP.
    Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.
    Current motorbike *** a brand new one***

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475
    Snelweg hotspots:

Van Luik naar Baraque Fraiture en visa versa. E25
    Ik ben van mening, door eigen ervaring, dat er rond Luik wel steeds een anonieme flitser staat, steeds op een andere plak.
    Ik zie ze daar echt zeer frequent. Ik heb 3 jaar bijna 8x per week dit traject bereden.

Dit zijn de plekken als er geen werken zijn. Als er werken zijn staat 50% vd tijd er een ET (grote verplaatsbare flitspaal) aan een vd kanten.

De traject controle (80) onder de tunnels in Luik. Google Maps

Bergaf naar Luik tunnels: (minder frequent).
    bij de oprit: Google Maps, en in't midden Google Maps

Na de tunnels riching Ardennen: (zeer frequent) in het stuk waar je maar 80 mag.
    Na de tweede overbrugde bocht Google Maps

Richting Luik tunnels, vanaf het juist 80 wordt, zeer goed verborgen (bergaf op de afrit verstopt).
    Google Maps.
    Opgelet ! deze zie je enkel in je achteruitkijkspiegel.

Voor de brug van Remouchamps (niet zo frequent) in't midden.
    Google Maps
    PS: s'avonds zijn ze niet te spotten !

Afslag Werbomont, nog niet zien flitsen, maar wel gezien dat ze zich juist (onder of na de brug) zich wouden opstellen. Maar 1x gespot.
    Google Maps:

Bergaf parking Werbomont, gemakkelijk te spotten!
    Google Maps

Nog richting Baraque, vlak achter een blauwe plaat (ik moet steeds lachen, omdat de reflectors van de wagen onder de plaat uitsteken en kei hard opvallen --> al 4 jaar er wel niet meer gespot.
    Google Maps (niet zeker, kan ook de volgende plaat zijn)

Van de Baraque naar Luik, vlakna de Baraque (3x gezien op korte tijd, nadien niet meer).
    Google maps

De flitspaal naar Luik, staat zeer goed aangegeven, je mag er 100. Google maps

Van Verviers naar Sankt Vith (E42).
    Hier wordt veel geflitst, vooral rond Francorchamps ! En vooral tijdens race weekends, (dan staan ze er sowieso).
    Ook al passeer je hier zeer laat (+3:00 uur), ze flistsen hier (en stoppen je).
    Ik heb te vaak de flitsers niet gezien, maar een km verder dan wel de wagen gestopt door de politie.
    Ik ga hier geen exacte locaties geven, ik vind ze niet terug op Google Maps. Eentje waar ik steeds verbaasd bij sta is tussen Malmedy & Recht, daar staat de wagen op het gras geparkeerd, 30 meter vd snelweg weg, achter een bos. en die staat ook nog eens een 10 meter boven de snelweg. Dit zie je nooit ! Ik zie hem enkel als ik van de andere richting kom.

PS: dag en nacht steeds voor beide snelwegen.
    Vooral heel vroeg in de ochtend en zeer laat in de avond, wordt hier (vaak door Luxemburgers) enorm snel gereden, +200 +250 etc ...
    Vanuit Luik, de eerste km's niet echt, maar vanaf ze 1/3de ver zijn, wordt de pedaal vaak enorm hard ingeduwd.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 21-12-2019 om 15:20.

Braaaaaaaap braaaaaaap

11. The Following 2 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

denWINNE (21-12-2019),GDS (27-12-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475
    Nog een zeer bizarre tussen Huldange & Vielsalm
    Ik heb er al zeer vaak douane controles gezien, en ik dacht dat Douane ook mag bekeuren op snelheid ?
    Hier waren ze een tripod aan't opstellen met een toestel op. Nummerplaat controle ? Snelheidscontrole ? I don't know.

Maar ook al kom je hier tegen 160 uit den bocht, je ziet het goed op voorhand of er iets staat en kan tijdig zonder zwaar remmen tot 90 geraken (van beide richtingen.
    Google Maps

Baraque Michel naar Eupen.
    Hier staan ze vaak. Een lange rechte weg, maar veel voetgangers en parkeerzone's naast.
    Ze staan hier in de berm, en je ziet ze amper. Zelfs bij mist met maar 10 meter zicht.
    Google Maps

Persoonlijk vind ik dat er op deze 2 plekken zou geflitst moeten worden, omdat ze extreem gevaarlijk zijn met tijden. (en iedereen er te snel rijdt).

laatste stuk 70 naar Vielsalm, afrit Cierruex.
    Google maps
    De afrit staat in een bocht, en het zicht is enorm beperkt ! Ik heb hier al een paar keer een wagen zien slippen om nog te kunnen stoppen.

Van Francorchamps naar Spa, de bocht van Malchamps.
    Je mag in de bocht maar 70, en in't begin hou je je er ook aan, deze lijkt intimederend, moeilijker dan hij is.
    Maar na een tijdje merk je dat je er zelfs niet meer moet voor remmen. (guilty).
    Doe dit niet ! Hou je aan 70. Pas na 100x te paseren, kwam ik er langs met de camionette, tegen 80, en kon ik nog maar amper alles dichtslaan voor een wagen die de parking van het restaurant uitkwam. Deze heeft maar 30 meter zicht ofzo. Rij je hier +100 ben je kansloos voor deze uitzonderlijke situaties.
    Google Maps
    Ik rij er alvast, naar Spa toe, niet meer dan 70 meer.

Nog even verder, naar Spa toe, staan er vaak wagens aan de zijkant. Meestal voor wandelaars, of mensen die de vliegtuigen en parachutisten willen spotten. Hier wordt vaak veel te snel gereden. Ik heb er al vaak louche wagens gezien, maar nog nooit confirmatie gehad (ik hou me er ook aan de snelheid als er wagens aan de kant staan).
    Google Maps. (beide richtingen)

Braaaaaaaap braaaaaaap

13. The Following 2 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

busge (28-12-2019),denWINNE (21-12-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3475
    Gelezen in een krantenbericht per toeval.
    Naar aanleiding van een paar ongelukken met dodelijke afloop, stond dat aze op de N66 in Ferrieres veel frequenter gingen flitsen.
    Google Maps
    Dit bericht was van rond 2016-2017 (rond de Ardennenrit).
    Ik heb ze er nooit weten staan.

De N4 van Namen via Marche en Famenne naar Arlon, daar staan ze ook vaak te flitsen.
    Ik ken de spots niet goed, ik heb in de tegenrichting, of aan een brug wel al flitsers zien staan, die ik nooit had zien staan moest ik in de flitsrichting staan. De snelheid wisselt hier zeer vaak, van 120 naar 90 naar 70 etc ...

Braaaaaaaap braaaaaaap

15. The Following 3 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

busge (28-12-2019),Cisse (22-12-2019),denWINNE (21-12-2019)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Telenet Hotspots nu gratis voor Telenetklanten !
    Door Harley.Driver in forum Off-Topic
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 24-01-2011, 12:12
  2. Flits
    Door Boots in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 06-05-2008, 13:41
  3. Flits
    Door SuperDuker in forum Off-Topic
    Reacties: 49
    Laatste bericht: 01-02-2008, 02:21
  4. Anti flits