Pagina 1 van 9 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 82

Onderwerp: Forumupgrade

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4164

Forumupgrade

We spreken er al een paar jaar van om het te doen, maar tot nu toe is het er niet van gekomen - voornamelijk wegens tijdsgebrek, maar ook een beetje omdat het wat afschrikt om het in gang te zetten en de angst dat er iets kapot zou gaan

Maar ondertussen is het dus echt wel hoog tijd geworden.

Daarom ga ik me deze week eens wat verdiepen in wat er allemaal komt kijken bij een upgrade naar de cloud versie van vBulletin.

Wat alvast wel zeker is, is dat we het forum wss een paar dagen offline zullen moeten halen tijdens de migratie (kwestie van geen posts verloren te laten gaan).

Wat ook zeker is, is dat we geen Tapatalk meer zullen kunnen gebruiken - en ik weet dat er toch wel wat mensen onder jullie zijn die enkel via deze app het forum bezoeken. Als een app echt belangrijk is voor jullie, dan zullen we de mobile suite van vBulletin aankopen. Maar dan heb ik wel hulp nodig van iemand die ervaring heeft met het submitten van een app naar de iOS App Store en Google Play.

vBulletin Cloud zou ook wel perfect responsief zijn, dus misschien is de app wel helemaal niet nodig. Iemand zin om dat even uit te zoeken? Hier vind je links naar een demo app enzo.

Ook qua lay-out zullen we wat werk hebben om alles er weer uit te laten zien zoals nu - dus als er mensen zijn die daar tijd en zin voor hebben en kennis van CSS hebben, laat het dan even weten. Kwestie van niet alles zelf te moeten doen en E.M. heeft heel weinig beschikbaarheid de komende weken/maanden.

Dit zijn een paar voorbeelden van vBulletin Cloud demo sites:

https://sedona.vbulletin.net/forum/secret-test
    https://mudslide.vbulletin.net/

Ik heb ondertussen aan Dr Brainiac gevraagd wanneer hij tijd kan voorzien om me een backup van het forum te bezorgen, en pas zodra ik daar meer zicht op heb, zullen we alles in gang zetten.

Maar dan weten jullie dus al dat dit er zit aan te komen.

Vragen, bedenkingen, suggesties? Shoot!

----
    UPDATE 8 JANUARI 2020
    ----

Onze forumadmin gaat komende zondag alles klaarzetten zodat we begin volgende week een testmigratie kunnen doen. Dat laat ons toe om even alles te checken en te testen voor we de echte migratie gaan doen. Als alles goed gaat, zou de migratie de week erop gebeuren.

Dus voorlopig voorzien we dat het forum plat gelegd worden op zondag 19 januari, maar die datum kan dus nog verschuiven. Voor hoelang we het forum moeten platleggen, dat zullen we weten nadat we een testmigratie gedaan hebben.

De layout van dit forum wordt niet mee overgenomen heb ik mij laten vertellen, dus in eerste instantie zal het forum eruit zien zoals hier: https://6c8a74e96686-004922.vbulletin.net/ (hier kun je trouwens ook zien of de testmigratie goed verlopen is).

Zijn er mensen die in de loop van volgende week de boel even mee willen helpen testen na de testmigratie zodat we een to-do lijstje kunnen opmaken van dingen die moeten gefixt of bekeken worden? Zo ja, laat het me dan hier even weten.

Ook voor de opmaak van het nieuwe forum ga ik iemand nodig hebben om daarbij te helpen. E.M. is nog niet zeker of hij zich kan vrijmaken hiervoor, dus als iemand anders zich geroepen voelt?

Koeno, Maillon, Echelon en Cisse, hebben jullie nog tijd en goesting om hier en daar een handje toe te steken de komende weken? Nog iemand anders?

PS. Eens het forum plat ligt, zullen we jullie via onze nieuwsbrief op de hoogte brengen wanneer we weer live gaan, dus zorg ervoor dat je ingeschreven bent als je deze update wil krijgen. Dat kan via dit formulier: https://www.flexmail.eu/p-7593f1a88e...ea98587f37e746
    Laatst gewijzigd door Tam-Ara; 09-01-2020 om 13:54.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

2. The Following User Says Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

Leville (23-12-2019)

Registratie
    Mar 2006
    Thanks
    124
    Ik gebruik enkel Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Proud member of AfricaTwin.org.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3637
    Ik gebruik ook enkel Tapatalk op de phone, dus ik snap hoe belangrijk het is.
    Voor mij was het ook een must have, en de reden waarom de upgrade weer een extra jaar moest wachten, maar de piste met Tapatalk is niet meer haalbaar.

Wel begint Tapatalk meer en meer mijn voeten uit te hangen.
    Die kin recommends, te veel advertenties, traaaaaaag, etc ...
    Als ze zo blijven verder evolueren vrees ik dat ze nog veel aanhang gaan verliezen.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    172
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    vBulletin Cloud zou ook wel perfect responsief zijn, dus misschien is de app wel helemaal niet nodig. Iemand zin om dat even uit te zoeken? Hier vind je links naar een demo app enzo.
    Zal komende dagen wat tijd nemen om demo app te testen op wat devices hierzo...

Ook qua lay-out zullen we wat werk hebben om alles er weer uit te laten zien zoals nu - dus als er mensen zijn die daar tijd en zin voor hebben en kennis van CSS hebben, laat het dan even weten. Kwestie van niet alles zelf te moeten doen en E.M. heeft heel weinig beschikbaarheid de komende weken/maanden.
    Ik kan tijd vrij maken, ik heb zin om jullie eens te helpen en ik heb kennis van CSS3 & HTML.
    'k Moet zeggen, als het sass of zo'n dingen worden, dan heb ik niet direct ervaring, maar niets dat ik niet kan bijleren...
    (weet wel niet of ik een guru ben zoals E.M. waarvan ik ooit zotte dingen gelezen heb maar goed, ik wil dus helpen)
    tenzij er andere helden zijn, dan euhm, ja, zien we wel weer zeker?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

6. The Following 4 Users Say Thank You to Koeno For This Useful Post:

E.M. (24-12-2019),GxerMark (08-01-2020),Leville (24-12-2019),Tam-Ara (23-12-2019)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4164
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Zal komende dagen wat tijd nemen om demo app te testen op wat devices hierzo...

Ik kan tijd vrij maken, ik heb zin om jullie eens te helpen en ik heb kennis van CSS3 & HTML.
    'k Moet zeggen, als het sass of zo'n dingen worden, dan heb ik niet direct ervaring, maar niets dat ik niet kan bijleren...
    (weet wel niet of ik een guru ben zoals E.M. waarvan ik ooit zotte dingen gelezen heb maar goed, ik wil dus helpen)
    tenzij er andere helden zijn, dan euhm, ja, zien we wel weer zeker?

dat wordt heel erg geapprecieerd! Ik word er zowaar warm vanbinnen van

Ik heb vorig jaar es een 7-dagen trial versie genomen, maar niet veel tijd gehad om er eens grondig naar te kijken. Lijkt me ook wel een goed idee om daar nog es naar te kijken zodat we al een goed idee hebben op voorhand van wat de customizatie opties zijn: https://www.vbulletin.com/en/vb5c-trial/

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    172

dat wordt heel erg geapprecieerd! Ik word er zowaar warm vanbinnen van
    Hoe.... in godsnaam... kan ik hier nu... niet... gigantisch dubbelzinnig op reageren...
    ga die trial ook eens gaan bekijken :-)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4164
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Hoe.... in godsnaam... kan ik hier nu... niet... gigantisch dubbelzinnig op reageren...
    ga die trial ook eens gaan bekijken :-)

Registratie
    May 2008
    Ergens rond Antwerpen. Maar afkomstig van Everberg (midden Brabant!)
    Thanks
    121
    Bizar, heel wat anderen blijven ook na upgrade beschikbaar via Tapatalk?
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3637
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse Bekijk Berichten
    Als je op eigen servers blijft draaien, maar de cloud versie heeft dat dus niet.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4164
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse Bekijk Berichten
    die zullen niet op de VB Cloud versie zitten dan, maar wel op de gehoste versie.

En aangezien wij geen kennis en/of tijd genoeg hebben om ons bezig te houden met het zelf gaan hosten en backuppen en upgraden etc van het forum, kiezen we dus voor de Cloud versie - en die ondersteund geen 3rd party apps en add-ons jammer genoeg (https://forum.vbulletin.com/forum/vb...k-and-app-demo)

Pagina 1 van 9 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten