Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 27

Onderwerp: Fun met een kleine motorfiets?

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    1
    Er zijn meer dan genoeg voorbeelden waarbij bewust gekozen word voor een 1 cilinder van beperkte inhoud, en dit vaak voor de betrouwbaarheid en zuinig verbruik...….vele wereldreizigers rijden vaak met zo een ding rond......kawa 650, Suzuki DR, royal enfield … als zij dat kunnen eventjes een continent doorkruisen...…...zonder gebruik te moeten maken van een luxe ezel......zonder merk te noemen....ik vind het geen slecht plan...mijnen eerste crossmoto was een maico 400 tweetakt......de kuitenbreker bij uitstek, en een hooligan......niet om met op de baan te komen, doch denk ook nog aan de 4-takt 600 van honda destijds......vrijwel onverwoestbaar, maar niet meer te vinden denk ik.....

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jumpintolive Bekijk Berichten
    Er zijn meer dan genoeg voorbeelden waarbij bewust gekozen word voor een 1 cilinder van beperkte inhoud, en dit vaak voor de betrouwbaarheid en zuinig verbruik...….vele wereldreizigers rijden vaak met zo een ding rond......kawa 650, Suzuki DR, royal enfield … als zij dat kunnen eventjes een continent doorkruisen...…...zonder gebruik te moeten maken van een luxe ezel......zonder merk te noemen....ik vind het geen slecht plan...mijnen eerste crossmoto was een maico 400 tweetakt......de kuitenbreker bij uitstek, en een hooligan......niet om met op de baan te komen, doch denk ook nog aan de 4-takt 600 van honda destijds......vrijwel onverwoestbaar, maar niet meer te vinden denk ik.....
    als je de xr600 bedoelt met 4tact 600 , dan kan je mits wat gedult nog af en toe een redelijk exemplaar vinden hoor .
    en een opgereden blok reviseren (als t normale sleet is) is niet onwaarschijnlijk duur hoor .

btw , on topic , al eens gedacht aan een ratbike ,chaep-streetfighter ding uit de jaren90 ?
    de ninethies waren een periode toen moto's dikwijls errrg duurzaam en relatief eenvoudig gemaakt zijn , streetfighterdingen uit die periode zijn nu vrij goedkoop te vinden . zelfs onverprutste bikes van toen zijn nu erg goedkoop geworden .
    en ja ik weet t , geeb abs, geen slipperclutschhhh , geen tractiecontrole, geeen miljoeninstelbare computersgestuurde mappings .
    basic, gewoon basic moto-rijden .

kabouter

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    822
    Basic motorrijden is ok voor mij, mits ABS. Dat laatste vind ik geen gimmick in hedendaags verkeer.
    Nu, ik was vergeten te vermelden dat ik een motorfiets met factuur nodig heb.

Natuurlijk heb je ook jaren '90 modellen van (tweedehands)dealers. Al associeer ik jaren '90 met topzwaar, wat ik wil vermijden. Kunnen carbu's i.c.m. hedendaagse benzine wel tegen geregeld stilstaan? Hoe zit het eigenlijk met compatibiliteit E10? En wisselstukken?

Hoe meer ik lees/bekijk, hoe meer ik denk een eerste proefrit met een Z400 te maken.
    Be strong & be kind

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    331
    kijk eens buiten het voor de hand liggende als je moderne technologie zoekt voor een bescheiden prijs.

ik zou dan kijken naar

CF moto 700CLX
    FB Mondial HPS300,Sportclassic300, Flattrack 300
    Mash dirt track 6.5
    Royal enfield Himalayan
    SWM grand milano

etc etc etc

geen nood meer om bij de paar vaste waarden een instappertje te kopen.

5. The Following User Says Thank You to NATAS For This Useful Post:

Leville (06-01-2020)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    286
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten
    Basic motorrijden is ok voor mij, mits ABS.
    Kunnen carbu's i.c.m. hedendaagse benzine wel tegen geregeld stilstaan? Hoe zit het eigenlijk met compatibiliteit E10? En wisselstukken?
    ABS en jaren '90 zal een moeilijke combinatie worden bij lichte moto's.
    Carburateurs kun je best aflaten bij lang stilstaan,zeker bij die nieuwe benzine.
    En je zal al meer kans hebben op problemen,gewoon al door de leeftijd,bvb. rubbers die verduren en uitdrogen,en onderdelen kunnen moeilijk of zelfs niet meer nieuw verkrijgbaar zijn.

Als je voor een nieuwe of jonge occasie kiest,zou ik voor een naked of supermotard gaan,gezien de bedoeling voor korte ritten rond de kerktoren ga je daar het meeste plezier aan hebben.
    Aangezien de prijs bij lichte motoren nogal belangrijk is,ga je daar volgens mij zelden standaard echt goede vering op tegen komen.
    BOCHTENPIKKER

Registratie
    Oct 2005
    Thanks
    0
    Rebel 500 niet duur in aankoop en onderhoud valt mee en verbruik tussen 3 en 4 liter ,mits je de vering iets harder zet kan je er nog redelijk sportief mee rijden ,alléén de grondspeling is een belemmering ik heb meer dan 40 jaar ervaring ,grotendeels racers en laatste jaren hoogpoters
    Maar lichte motoren geven zeker zoveel plezier als grote en zeker op kleine wegen , PS heb nog motoren met kleinere inhoud maar ook grotere

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    4
    Nog een vote voor een street triple. eventueel een 675.
    Zeer compact, licht (alle vloeistoffen erin 180kg), dus hij rijdt als een fiets en als ie stilstaat dan is ie makkelijk te verplaatsen met de hand.
    Autosnelweg??? Geen enkel probleem. Met zijn pluimgewicht en 105pk. Op legale snelheden goed langdurig uit te houden maar In een paar seconden op onbehoorlijk illegale snelheden als het eens moet...., maar die zijn niet comfortabel om lang aan te houden.Ook dikke motoren gaan hun best moeten doen om je los te rijden. Het is een 3 cilinder dus heel relaxed te rijden vanaf heel lage toeren (lineair koppel) rond de kerktoren of in stadsverkeer. Gemakkelijk om tussen files te manoevreren ook. En weinig vibraties.
    Maar vooral hilarisch op slingerende B-wegen.

Een MT07 is ook fun. Je hebt wat minder topeindvermogen met 75pk. Gewicht is hetzelfde, dus ook licht.

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    4
    sinds wanneer is een 675 een kleine fiets ?

en sinds wanneer is 180kg licht ?

120kg, dàt is licht

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    204
    Vind het zelf altijd leuk om nog eens op iets lichter te stappen dan de SD1290R.
    Hebben vorig jaar nog een brede lach kunnen teweegbrengen:
    - XSR700
    - (oude) MT-03
    - BMW R Nine T Scrambler

Registratie
    Oct 2005
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    Vind het zelf altijd leuk om nog eens op iets lichter te stappen dan de SD1290R.
    Hebben vorig jaar nog een brede lach kunnen teweegbrengen:

- (oude) MT-03
    Leuk ne MT 3 ,1 Cylinder maar keiharde vering en reed liever met de XT 660 X

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. bestickering motorfiets
    Door Enio_h in forum Stickers en Bestickering
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 06-12-2017, 17:51
  2. Vrouwtje wil ook een motorfiets.
    Door deekodiver in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 60
    Laatste bericht: 19-04-2007, 10:52
  3. KB betreffende de motorfiets
    Door Eduard in forum Nieuws uit de Motorwereld