Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Nieuw lid

Registratie
    Jan 2020
    Thanks
    1

Nieuw lid

Hallo allemaal,

Mijn naam is Wilfried, 67 jaar en woon in de randstad van Antwerpen.
    Het virus van motorrijden heb ik al vanaf kleuterleeftijd in de genen. Vanaf mijn 13e croste ik met alles wat 2 wielen had en ik kreeg mijn eerste circuit-avonturen rond mijn 17e. Vanaf 18 jaar bezit ik een tweewieler voor de grote weg gaande van SUZUKI, YAMAHA, HONDA tot in 1979 m’n eerste BMW, een R650. Vanaf dan ging het over heel wat types van boxers 100RS, 1100GS, 1100RT, 1200RT tot K-serie 75S, 100RT, 1100LT en K1200LT. Ik gebruikte ze als woon- werkverkeer en als vakantievervoer in vooral Duitsland en Frankrijk. Uitjes naar Nederland, Luxemburg, Zwitserland en Italië werden uiteraard ook niet geschuwd. In de goede tijd had ik motorjaar-gemiddelden tussen 30000 en 50000 km. Sinds begin 2000 had ik ook steeds een scooter (o.a. T-Max, SWT 600,...) bij de motor in de garage staan waarmee ik heel wat prachtige uitjes heb gemaakt en tijdens werken aan de rijbanen (o.a. R1) dienst deden als woon-/werkpaarden zonder zijkoffers.

Ondertussen is er heel wat gebeurd. Ikzelf maar ook m’n vrouwtje hebben rugproblemen waardoor we samen met de motor geen meerdaagse verre reizen meer doen. Korte uitstappen naar vooral Nederland en onze Ardennen maak ik wel regelmatig. Ik ben lid van BMW MC Vlaanderen en was lid van de ter ziele gegane 'Silverwingclub', het BMW RT forum Nederland en DBS, deze laatsten alle 3 Nederlandse clubs.

Ik ben ondertussen op pensioen en wil nog alleen, vooral relaxt rijden als ik daar zin in heb en dat kan altijd zijn... zowel winter als zomer maar geen pekelweer meer (poetsziek geworden).

Vorig jaar deed ik een proefrit met een BMW F850GS en deze beviel me onmiddellijk. Vlotte motor met goede zit voor mijn rug en geen te stugge vering. Na enkele uurtjes ‘Rijplezier’ met hoofdletter maakte hij een grote kans mijn nieuwe vriend te worden. Om zeker te zijn dat mijn rugprobleem me geen parten zou spelen bij het op- en afstappen met bagage op de duo koos ik uiteindelijk voor de F750 die in zithoogte merkelijk lager uitvalt. Hij heeft iets minder vermogen dan de offroad-versie maar met de gietwielen en andere bandenmaten een goede keuze voor sologebruik over verharde wegen. Uit ervaring weet ik ondertussen dat een tweecilinder mij beter ligt dan een zoemende of fluitende meercilinder die toch steeds maar te snel, snel rijdt…

Ik meld me op dit forum aan omdat het motorvirus na bijna 50 jaar onafgebroken motorgenieten nog steeds niet gedoofd is. Hopelijk kunnen we van elkaar veel opsteken, je bent nooit te jong/oud om bij te leren en te genieten van onze prachtige hobby...

Vriendelijke motorgroet,
    Wilfried

2. The Following User Says Thank You to Wilbike For This Useful Post:

Tam-Ara (23-01-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3481
    Mooie introductie Wilfried !

Welkom op't forum
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3208
    Welkom @2f4u
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    May 2004
    Thanks
    1
    Welkom @2fast4u
    Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.
    Current motorbike *** a brand new one***

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    0
    Welkom

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    welkom wilfried ik word er 69 in juli en het motorvirus is nog steeds zeer hevig .ik ben zelfs aan de restauratie van een Kawasaki kz650 sr begonnen

Registratie
    Jan 2020
    Thanks
    1
    Bedankt voor het warme welkom...
    en ja Luc, eens besmet met het virus geraak je er moeilijk van af en eerlijk, ik wil het nog niet missen

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Nieuw jaar nieuw seizoen.
    Door -J- in forum Circuitrijden Algemeen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 03-01-2010, 22:49
  2. Nieuw maar toch niet zo nieuw
    Door Kmac in forum Even voorstellen
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 30-04-2009, 11:28
  3. Net nieuw
    Door Mathi in forum Even voorstellen
    Reacties: 44