Resultaten 1 t/m 4 van 4

Onderwerp: Ervaringen circuit Airbagvest Helite GP Air

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    18

Ervaringen circuit Airbagvest Helite GP Air

Goede middag,

Ik overweeg de aanschaf van een airbagvest. Ik ben al langs een aantal winkels geweest en heb al enkele demo's mogen ervaren.
    Alpinestar en Danese hebben nu elk een airbagvest die je onder elke vest kan dragen maar deze zou alleen maar werken voor Street en niet voor circuit. Daar ik dit seizoen toch wel wat circuitdagen geboekt heb zoek ik toch iets wat kan dienen op circuit.

Nu ben ik door wat te zoeken uitgekomen op de Helite GP Air vest (zie youtube link)
    https://www.youtube.com/watch?v=NkTSDOs8Xso
    Is wel met een treksysteem maar je kan zelf de gaspatroon vervangen dus je hoeft de vest niet elke keer op te sturen voor herstelling.
    Nieuw gaspatroon kost 22 euro.

Heeft er iemand misschien al ervaring met deze vest ?
    Ik hoor het graag
    R6 - 2000 - sold / R6 - 2003 - sold / R6 - 2009 - sold / Ducati Streetfighter 848 - sold / Ducati Diavel + Ducati Hypermotard 1100S - sold / Ducati Multistrade 1200S - sold + Ducati Panigale 899 - sold / Ducati Monster 696 sold + Kawasaki ZX6R circuit - sold / Ducati Monster 1200S + Ducati Panigale V4 circuit

Registratie
    Oct 2006
    Thanks
    88
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChrisCross Bekijk Berichten
    Goede middag,

Ik overweeg de aanschaf van een airbagvest. Ik ben al langs een aantal winkels geweest en heb al enkele demo's mogen ervaren.
    Alpinestar en Danese hebben nu elk een airbagvest die je onder elke vest kan dragen maar deze zou alleen maar werken voor Street en niet voor circuit. Daar ik dit seizoen toch wel wat circuitdagen geboekt heb zoek ik toch iets wat kan dienen op circuit.

Nu ben ik door wat te zoeken uitgekomen op de Helite GP Air vest (zie youtube link)
    https://www.youtube.com/watch?v=NkTSDOs8Xso
    Is wel met een treksysteem maar je kan zelf de gaspatroon vervangen dus je hoeft de vest niet elke keer op te sturen voor herstelling.
    Nieuw gaspatroon kost 22 euro.

Heeft er iemand misschien al ervaring met deze vest ?
    Ik hoor het graag
    Hey Chris,
    Ik heb er zo eentje. Vorig jaar het volledige seizoen gedragen, en het is idd ook makkelijk om te dragen op de openbare weg.
    Aangezien ik zopas een Alpinestars pak aangeschaft heb met airbag gaat m'n Helite in de verkoop.

de Helite is nog nooit open gegaan, en is dan ook valvrij ;-)
    Mocht je interesse hebben hoor ik het wel. De maat ken ik niet van buiten maar ben zelf 180cm en 80kg (ongeveer) en dan past de Helite perfect over je suit.

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 268 Bekijk Berichten
    Hey Chris,
    Ik heb er zo eentje. Vorig jaar het volledige seizoen gedragen, en het is idd ook makkelijk om te dragen op de openbare weg.
    Aangezien ik zopas een Alpinestars pak aangeschaft heb met airbag gaat m'n Helite in de verkoop.

de Helite is nog nooit open gegaan, en is dan ook valvrij ;-)
    Mocht je interesse hebben hoor ik het wel. De maat ken ik niet van buiten maar ben zelf 180cm en 80kg (ongeveer) en dan past de Helite perfect over je suit.
    Je hebt PB
    R6 - 2000 - sold / R6 - 2003 - sold / R6 - 2009 - sold / Ducati Streetfighter 848 - sold / Ducati Diavel + Ducati Hypermotard 1100S - sold / Ducati Multistrade 1200S - sold + Ducati Panigale 899 - sold / Ducati Monster 696 sold + Kawasaki ZX6R circuit - sold / Ducati Monster 1200S + Ducati Panigale V4 circuit

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    1
    Hallo Chris,
    Misschien geen reactie op de Helite GP air, maar in je beginpost sprak je ook over airbagvest voor onder je pak.
    Heb je de Ixon IX-Airbag U03 met In&Motion technologie overwogen?
    Deze tikt nogal wat boxen aan.
    Ontworpen om onder je pak of vest te dragen.
    Heel snel en met geavanceerde technologie, die bovendien automatisch geupdate blijft als er nieuwe algorythmes worden ontwikkeld. Dit gebeurt simpelweg over je wifinetwerk terwijl je de batterij oplaadt. We spreken hier dus niet over een mechanische kabelverbinding met je motor.
    Het heeft de mogelijkheid om te kiezen voor gewoon wegmodus of voor trackmodus en omschakelen doe je met een app op je GSM. Voor trackmodus betaal je dan wel wat extra. In@Motion geeft ook duidelijk aan dat de algorythmes voor track volledig anders zijn dan die voor de weg. Het is volgen mij heel mooi dat deze vest beide mogelijkheden biedt.
    Zelf ben ik geen trackrijder, maar ik draag de vest nu gedurende een jaar ( zomer en winter) onder mijn kledij. In de zomer is dat een strakke lederen vest en in de winter een iets ruimere textiel jas. Ze zit heel strak en comfortabel en stoort nooit. Ik heb ook de rugprotectoren uit mijn jassen gehaald omdat de vest een eigen ingewerkte rugprotector heeft, waarin ook de elektronica en edelgaspatroon is ingewerkt. Je hebt dus geen, nogal lompe CO2 patroon zitten vooraan. Toch kan je bij een activatie, zelf een nieuw edelgaspatroon vervangen. Het vest moet dus niet binnen voor een dure "operatie" wat vooral bij trackgebruik toch wel handig is.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Helite Airbagjas Maat L (183 en 90kg)
    Door stijne in forum Te Koop: Andere
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 13-03-2016, 12:03
  2. Airbag jas Helite
    Door stijne in forum Te Koop: Andere
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11-02-2016, 15:22
  3. Opninies / ervaringen Circuit de Carole
    Door Ward in forum Circuitrijden Algemeen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 08-07-2011, 23:06
  4. monster 900 op circuit ( ervaringen !)
    Door sucati900 in forum Circuitrijden Algemeen
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 26-03-2009, 12:13
  5. HELITE Airbag
    Door bosber in forum Motorkleding en Helmen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 06-02-2008, 01:28

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten