Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Motorreis Dolomieten - poging 2 ;-)

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    50

Motorreis Dolomieten - poging 2 ;-)

Ik ben van plan om dit jaar weer iets gelijkaardigs te doen als vorig jaar, met uitzondering van de valpartij met helikoptervlucht dus.

Recept:
    - Met auto en aanhanger naar bestemming rijden en el cheapo op de camping staan en van daaruit dagtrips doen
    - Doel: Dolomieten, maar bij slecht weer mogelijk tot uitwijken (Alpen, Cévennes, ...) Pyreneeën heb ik ook overwogen, maar wordt me net te ver voor in 1 nacht te rijden
    - Dagtrips van 350-450km (iets rustiger aan dan vorig jaar )

Welke vragen heb ik nog?

- wanneer: ik kan de 9 dagen gaan, ofwel de laatste week van juni, ofwel de derde week van september. Na mijn ongeval heb ik mijn ouders echter beloofd voorlopig niet meer alleen te gaan, maar daar heb ik al spijt van gezien ik niemand mee krijg in juni. Dus: mogelijks zou ik in september wel compagnie vinden, maar wie heeft ervaring hoe het op dat moment op de passo's gesteld is? Via klimaatinfo ben ik te weten gekomen dat het droger, maar ook kouder zou zijn...

- tips voor campings/locaties: vorig jaar zat ik bij het Lago Levico, dicht bij Rovereto en net ten zuiden van de Dolomieten: lekker warm, dagtrips voor alle passo's te doen vanaf daar, maar ook bv een uitstapje naar het Gardameer. Dit jaar zou ik eens ergens anders willen staan, liefst iets noordelijker, maar ook weer niet té, bv streek rond de Mendelpas was echt veel te druk.

Ik weet dat er nog veel andere interessante motorgebieden zijn, maar voor dit jaar zou ik graag nog eens langs gaan bij de plek van het ongeval (Hoewel ik dat nog niet 100% heb kunnen lokaliseren). Dat is iets wat ik nog "moet" doen vooraleer ik andere gebieden ga opzoeken.

PS: kledij is reeds aangekocht en eind april wil ik nog een opfrissingscursus via readytoride volgen zodat ook het manneke op den tuf weer een beetje mee is

PS2: en moesten er mensen zijn die eind juni eventueel meewillen kan dat uiteraard ook!

2. The Following 2 Users Say Thank You to Dries B For This Useful Post:

@Bart (07-02-2020),E.M. (05-02-2020)

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    100
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dries B Bekijk Berichten
    Ik ben van plan om dit jaar weer iets gelijkaardigs te doen als vorig jaar, met uitzondering van de valpartij met helikoptervlucht dus.
    Dat verhaal heb ik precies gemist ...
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    10
    Hi Dries, Juni gaat voor mij niet (andere reis), maar in september ben ik wel vrij.
    De Dolomieten zijn echt prachtig om rond te toeren, dus ben ik wel geïntresseerd
    Grts.
    matig uw kinderen denk aan mijn snelheid

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4567
    Ik heb in 2011 of zo de Alpen gedaan eind september.
    In de Dolomieten was toen enkel de beklimming van de Stelvio vanuit het westen dicht.
    Vanuit Bormio kon je wel naar boven, tot de top zelfs, en dus ook richting de Umbrail was toegankelijk.
    Voor de rest was alles open dus dat moet wel lukken.
    De dagen zijn wel al wat korter en het kan al eens wat frisser zijn maar op zich wel leuk rijden nog.

Registratie
    May 2016
    Thanks
    1
    De laatste jaren in beide periodes die kanten geweest (regio Val Gardena). Echt wel een mooie streek daar en heel veel mogelijkheden.
    Eind juni kan het er al behoorlijk druk zijn en op de bekende passen (Pordoi, Gardena,Sella,... ) moet je er soms aanschuiven.
    In september is het er al wat rustiger, zeker de 2e helft van september.
    Wil je echt relaxt motorrijden in een nog mooiere omgeving raad ik je aan om de Routes Des Grandes Alpes (Frankrijk) te rijden of een deel daarvan.
    Geen verkeer en nog mooier wat mij betreft.

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    106
    In 2013 ben ik er in de 2de helft van september geweest. Het was toen zonnig maar niet warm. Gemiddeld rond de 10 a 15 graden, bovenop een pas nekeer 3° geweten. Ook sneeuw gezien maar geen last gehad van gesloten passen. Ondanks dat ik mij toen op mijn handschoenen miskeken ( enkel zomer handschoenen voorzien) had vond ik het wel goed.

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    50
    Knoopje doorgehakt: het wordt september, meerbepaald van 11 of 12 tot 20 september. Mede dankzij de positieve comments dat het dan nog zeker doenbaar is!

De mogelijke bestemmingen op volgorde van voorkeur:
    1. Italië - Dolomieten regio Trento
    2. Frankrijk - Saint-André-les-Alpes (net ten Noorden van Verdon, regio Castellane)
    3. Spanje - Pyreneeën regio Ainsa

@T-ducateer: wat voor tempo rij je? Mijn pa gaat binnenkort laten weten of hij mee kan, indien niet kunnen we misschien eens een dagritje doen om te kijken of de rijstijlen een klein beetje bij elkaar in de buurt liggen?

Aan al de rest, het is nog lang, maar als het zover is zet ik zeker de dagverslagen en enkele foto's online!
    Ikzelf ben meer een lezer dan een poster, maar als we allemaal zo zouden zijn zou het maar een saai forum zijn

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten