Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 28

Onderwerp: Deftige routes maken: Tips & Tricks

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    18

Deftige routes maken: Tips & Tricks

Ik kan zoals de meesten onder ons wel routes maken voor de motor. Maar toch ben ik nooit volledig tevreden en altijd zit er ergens wel een fout in. Dus hierbij een poging om alle info wat te verzamelen.
    Onder info zou ik wel graag het volgende weten.
    Hoe vind je mooie routes? Dus sites, maar ook hoe weet je wat goed is.
    Wie gebruikt wat om routes te maken met de voor en nadelen.
    Tips voor route export en delen onder elkaar.
    Routes proefrijden of niet? Via google maps? Zeker als je routes voor je eigen maakt kan dit wat minder zijn.

Hoe onthoud je mooie stukjes route dat je die zeker kan bijhouden.

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    18

Mijn eigen input.

Ik haal mijn info van internet. Dus ik heb een deel route sites als bookmark.
    Mijn favorieten zijn:
    http://www.gpstracks.nl/ov-motor-belgie.php#
    https://motorroutes.net/
    http://www.bestbikingroads.be/motor-...egen-in-europa

Zelf gebruik ik altijd garmin basecamp met dezelfde kaart als op mijn gps staat. Dit programma zal hier zeker bekend zijn, maar als tomtom gebruiker zal dit dus iets moeilijker zijn om aan een actieve kaart te komen.

Meestal rij ik routes maar 1 keer dus proefrijden gebeurd niet en de mooie stukken zijn op goed geluk. Dus soms lukt dit en soms niet. En ik markeer ook niks voor achteraf.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3208
    Er zitten een hoop leuke routes in het subforum voor de lidkaart-leden.
    Veel hiervan werd met de grootste zorg gemaakt en is op zijn minst een mooie basis om verder mee te werken.
    Verder is het haast onbegonnen werk om uit te schrijven wat allemaal zoals helpt om een goede route te maken tot een top-route.
    Dergelijke zaken leer je eigenlijk best tijdens een workshop en dergelijke door de wisselwerking met anderen.

Bijkomend zijn de criteria van "een goede route" ook nog eens verschillend per rijder waardoor ook dat voor extra moeilijke vergelijkingen zorgt
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

4. The Following 2 Users Say Thank You to Cowboy For This Useful Post:

Burnout (07-02-2020),lukkep (06-02-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3483
    Een goede route maken, da's steeds een grote uitdaging geweest. (en steeds een andere route).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burnout Bekijk Berichten
    Hoe vind je mooie routes? Dus sites, maar ook hoe weet je wat goed is.
    Wie gebruikt wat om routes te maken met de voor en nadelen.
    Dat weet je nooit, en zeker niet op die route deel sites.
    Mijn grootste frustratie met die sites is dat de route scores waardeloos zijn.
    Een echt goede route met enkel bochten valt niet op tussen routes met 50% snelweg waar 3 goede banen inzitten (beide krijgen 4 a 5 sterren).
    Persoonlijk zoek ik gewoon goede banen op met Google Maps & Basecamp.
    Streetview indien mogelijk, sateliet view en op zoek naar foto's waar een stuk vd baan op staat.
    Deze potentiëel leuke stukken markeer ik dan met een kleur in Basecamp, om ze dan eens te kunnen scouten in een route.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burnout Bekijk Berichten
    Routes proefrijden of niet? Via google maps? Zeker als je routes voor je eigen maakt kan dit wat minder zijn.

Hoe onthoud je mooie stukjes route dat je die zeker kan bijhouden.
    Proefrijden != Google Maps.
    Op Google Maps mis je snel 50% vd punten die een weg een goede moto weg maken.
    Het geeft je wel een eerste indruk.

Mijn manier die belachelijk tijdsconsumerend is, maar wel werkt.
    Alles opnemen met een GoPro.
    8 uur rijden = 10 uur video editting. Elk stuk weg (van een grote afslag tot de volgende) bekijk ik opnieuw en bewaar ik als een eigen video. Deze geef ik een score op 5 punten en een totaal score. Deze totaal score komt dan overeen met een kleur, en dat stuk route smijt ik in basecamp als een kleine track waar ik die kleur op map.
    Ik heb in mijn basecamp +100K aan gekleurde stukken wegen op een kaart, en daar maak ik dan routes over.

Dit proces doe ik soms ook met scouting, dus op gebieden waar ik nog geen beeldmateriaal van heb.
    In deze thread zie je mijn stap per stap process, waar ik op een 10 tal avonden de scouting en de routes maak voor een 14 dagen trip van Zuid Frankrijk tot Valencia & terug.
    https://www.2fast4u.be/threads/45071...ripje-okt-2018

PS: ik ben de maker van de bochtenritten van 2fast4u sinds 2014 (ofzo).
    De reden dat deze zo geliefd zijn door de leden, is het resultaat van al het werk dat erachter zit.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

6. The Following 10 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

Burnout (07-02-2020),coohhooc (08-02-2020),Cowboy (08-02-2020),CrossBlade (07-02-2020),DavyDavy (07-02-2020),Dries B (12-02-2020),kazzz (07-02-2020),lukkep (08-02-2020),Muug (07-02-2020),snelle snip (14-02-2020)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4570
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Bijkomend zijn de criteria van "een goede route" ook nog eens verschillend per rijder waardoor ook dat voor extra moeilijke vergelijkingen zorgt

Dat.

8. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

Burnout (08-02-2020)

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    48
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Alleszins, zo zijn er mensen die graag dagen achtereen vlotte tweevakswegen afroetsjen - waardoor je slechts vrij oppervlakkig met een land of streek kennis maakt - terwijl ik graag ook regelmatig eens "diep" in het land duik, door overal de kleine pietepeuterige kneuterwegskes beginnen te volgen, zonder op voorhand goed te weten waar ik ga uitkomen.

10. The Following User Says Thank You to Muug For This Useful Post:

Burnout (08-02-2020)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    268
    ik maak mijn routes met MRA staan ook zeer veel routes in die je per land (regio) kan kiezen en eventueel kan aanpassen naar eigen goesting.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

12. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

Burnout (08-02-2020)

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    4
    Persoonlijk heb ik geen ervaring met routes te maken en of op te zoeken op pc.
    Gewoonlijk fixeer ik met op Google maps, inzoomen, route zelf bedenken en uploaden in de bovenkamer. Tijdens de nacht voor de rit, speelt de video van de trip constant af in de bovenkamer en de dag van de rit zelf bol ik die zonder problemen.
    Enige beperking is voorlopig dat dit enkel geldt voor Luxemburg, Moezel en Eifel regio.
    Das voldoende.
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

14. The Following 3 Users Say Thank You to scarver For This Useful Post:

Burnout (08-02-2020),E.M. (08-02-2020),lukkep (08-02-2020)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    238
    Ik heb altijd basecamp gebruikt in combinatie met google maps en streetview,want op BC heb je totaal geen zicht op hoe de omgeving/streek er uit ziet.
    Sinds kort gebruik ik ook MRA wat op dat vlak een hele vooruitgang is,om echt goed te zijn heb je dan wel de gold versie nodig.
    Om goede en slechte stukken te onthouden heb ik de knop "waar ben ik" op het scherm van mijn Zumo gezet.
    Daarmee kun je een punt vastleggen en een naam/markering geven,en die later bekijken in BC.
    Ik gebruik dan - en + tekens om goed of slecht aan te geven,en daar komt automatisch een cijfer achter te staan in de juiste volgorde.
    Het gebruiken van routes van internet heb ik al lang opgegeven,voor dezelfde reden als EM.
    Ik zal alleen nog iemand anders zijn routes gebruiken als ik hem ken,en weet dat hij dezelfde kwaliteits eisen heeft als ik.
    BOCHTJES PIKKEN

16. The Following 4 Users Say Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Burnout (08-02-2020),Cowboy (08-02-2020),E.M. (08-02-2020),hubke01 (08-02-2020)

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    265
    MRA (myrouteapp) is echt wel een top app. De goldversie is de versie die je wilt. Helaas betalend, maar dit is het wel waard. In de Webinars van MRA worden verschillende basisbegrippen en basisvaardigheden uitgelegd om tot een (zeer) behoorlijke route te komen. (bijna) Alle routehulpmiddelen zijn geintegreerd in deze app, waardoor je met een kleine tijdsinspanning een mooie route kan opzetten in no time.
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

18. The Following User Says Thank You to coohhooc For This Useful Post:

Burnout (10-02-2020)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. filmkes ivm tips & tricks circuitrijden
    Door erbro in forum Circuitrijden Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15-04-2018, 15:08
  2. Nieuwe site met tips en tricks
    Door Tomix in forum Rijtechniek en Motorbehendigheid
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 15-11-2017, 00:16