Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 28 van 28

Onderwerp: Deftige routes maken: Tips & Tricks

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4576
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Kan je het aantal punten van je track bepalen ?
    Ik dacht dat een track automatisch op basis van je route de punten maakte.
    Zit er een lange bocht in 200m dan zijn dat 20 punten (ofzo), is het een loodrecht stuk van 10km dan zijn dat maar 2 punten.
    Een track kan ook andere bronnen hebben dan een route he.
    En je kan in een track ook altijd nog punten bijplaatsen als je wilt.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Kan je het aantal punten van je track bepalen ?
    Ik dacht dat een track automatisch op basis van je route de punten maakte.
    Zit er een lange bocht in 200m dan zijn dat 20 punten (ofzo), is het een loodrecht stuk van 10km dan zijn dat maar 2 punten.

Net eens gekeken...

Routepunten geplaatst op een rechte baan van pakweg een km of 10.

En dan een track ervan gemaakt.

Bij mij, in BC, krijg ik dan toch meer dan 2 punten. Wanneer de weg ook maar een beetje afwijkt van een perfecte rechte lijn komt er minstens een punt bij en ik merk ook op dat bij elke kruising een punt verschijnt.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3486
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Net eens gekeken...

Routepunten geplaatst op een rechte baan van pakweg een km of 10.

En dan een track ervan gemaakt.

Bij mij, in BC, krijg ik dan toch meer dan 2 punten. Wanneer de weg ook maar een beetje afwijkt van een perfecte rechte lijn komt er minstens een punt bij en ik merk ook op dat bij elke kruising een punt verschijnt.
    Dat van de kruispunten wist ik niet.
    maar een track is gewoon een vector (serie van coordinaten) over je map. Hoe kronkeliger de route, hoe meer punten nodig zijn.
    Wat ook betekend dat als je kaartmateriaal hebt waar de bochten op 3m gemapt zijn ipv 10m, je een veel zwaardere route hebt.
    Ik dacht dat Google Maps op 5m zat, ik weet het getal niet meer, maar als je een op die 5m, 3m naar links ging, en terug 3m naar rechts, dan toont google maps dus gewoon een rechte lijn.

6 jaar terug was ik als test (voor gps software idee) bezig met mathematisch modellen om de curves van bochten op kaartdata te kunnen berekenen om zo snel de bochtenbaantjes over heel europa te vinden. Maar ben dit gestopt omdat het kaartmateriaal niet genoeg detail bevatte om dit degelijk te doen.

Soit wat Schussboelie aangaf, meer tussenpunten op de track, kan in principe kloppen.
    Maar dat houdt dan in dat je zelf je track getekend hebt (zonder conversie van route), of bijgetekend en dat zie ik enkel (vooral) op offroad gebeuren (zoals Schuss bv deed op de 2fast4u ritten die op banen gingen die niet op de maps stonden). Dit lijkt me nogal een kleine kans dat dit het probleem zal zijn bij de meeste hier op't forum.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551

Soit wat Schussboelie aangaf, meer tussenpunten op de track, kan in principe kloppen.
    Maar dat houdt dan in dat je zelf je track getekend hebt (zonder conversie van route), of bijgetekend en dat zie ik enkel (vooral) op offroad gebeuren (zoals Schuss bv deed op de 2fast4u ritten die op banen gingen die niet op de maps stonden). Dit lijkt me nogal een kleine kans dat dit het probleem zal zijn bij de meeste hier op't forum.

Nu, ik weet niet hoe Schuss met tracks werkt, maar zelf trackpunten bijtekenen is iets wat ik zeker niet aan zou beginnen...

Een track rijdend "opnemen" gaat zowieso voor meer trackpunten zorgen dan wanneer je in BC van een route een track laat maken, dat lijkt me duidelijk.

Maar hoe je het ook draait of keert... met verschillende motorrijders samen één route gaan rijden zorgt altijd wel voor verassingen. Niet iedereen z'n GPS is op dezelfde manier ingesteld, niet iedere route is met hetzelfde kaartmateriaal gemaakt....

En dan is de mrgps methode naar mijn mening de methode om samen met de minst mogelijke afwijkingen een route te rijden.

Ik persoonlijk sta niet achter deze manier van werken. Maar ik rij niet in groep.
    Ik laat mijn GPS gewoon herberekenen. Maar zorg er wel voor dat ik de track zichtbaar heb staan.
    En wanneer ik dan samen met m'n vrouw en haar TomTom op pad ben, dan zie ik dat haar TomTom de track beter volgt dan mijn Garmin...
    Mijn Garmin geeft soms toch nog wel eens een andere routelijn dan wat ik zie op de tracklijn, terwijl mijn vrouw (die toch altijd voorop rijdt) wel zo goed als zeker op de tracklijn blijft.

Maar omdat ik het herberekenen heb opstaan... gaat mijn Garmin vrij snel terug aanpassen naar de track.

Maar goed, daar ging het in dit topic niet om he.

Routes maken...

Ik kijk soms wel eens naar andere routes online, maar probeer toch vooral zelf mijn ding te doen.
    Meestal in BC, maar dan met google streetview erbij om zeker te zijn dat ik de juiste keuzes maak.
    Klakkeloos routes overnemen doe ik nooit.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4576
    Mijn referentiekader is inderdaad misschien wel wat afwijkend.

Nu, ik weet niet hoe Schuss met tracks werkt, maar zelf trackpunten bijtekenen is iets wat ik zeker niet aan zou beginnen...

Een track rijdend "opnemen" gaat zowieso voor meer trackpunten zorgen dan wanneer je in BC van een route een track laat maken, dat lijkt me duidelijk.
    Dat klopt maar je hebt niet steeds de mogelijkheid om het tracé op voorhand te rijden.
    Tijdens de voorbereiding van onze Niet-Nordkaap trip heb ik keiveel stukken track zelf bijgetekend.
    Voor de verschillende Allroadritten overigens ook.

Maar zorg er wel voor dat ik de track zichtbaar heb staan.
    Routes maken...
    Dat. Altijd.

Ik kijk soms wel eens naar andere routes online, maar probeer toch vooral zelf mijn ding te doen.
    Meestal in BC, maar dan met google streetview erbij om zeker te zijn dat ik de juiste keuzes maak.
    Klakkeloos routes overnemen doe ik nooit.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    238
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burnout Bekijk Berichten
    Ik vind het nu vooral moeilijk om deftige routes in de buurt( waasland) te vinden. Dus iets wat de moeite is om te rijden( ja dit is voor iedereen anders).
    Ik heb Vlaanderen al volledig geschrapt,in mijn ogen is hier niets de moeite,buiten enkele korte stukken hier en daar.
    In uw geval zou ik de Nederlandse grens oversteken,daar liggen nog wel wat vrij rustige kronkelwegen met goed asfalt.
    BOCHTJES PIKKEN

7. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Burnout (15-02-2020)

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik heb Vlaanderen al volledig geschrapt,in mijn ogen is hier niets de moeite,buiten enkele korte stukken hier en daar.
    In uw geval zou ik de Nederlandse grens oversteken,daar liggen nog wel wat vrij rustige kronkelwegen met goed asfalt.

Das het geluk dat ik zo dicht woon. Ik rijd ook meestal meer in zeeland dan in vlaanderen. De grens kan ik zelf vinden met mijn ogen dicht. Die voel je wel.

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    267
    Even een aanvulling voor TS : In MRA kan je de routes die bvb in Tomtom gemaakt zijn gelijk maken voor google maps, Here kaarten, .. zodat je zeer veel kans hebt dat iedereen dezelfde route volgt. Dit geeft de grootste kans op een aangename rit voor iedereen.
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Gelijkaardige Onderwerpen

1. filmkes ivm tips & tricks circuitrijden
    Door erbro in forum Circuitrijden Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15-04-2018, 15:08
  2. Nieuwe site met tips en tricks
    Door Tomix in forum Rijtechniek en Motorbehendigheid
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 15-11-2017, 00:16
  3. Basecamp tips & tricks
    Door wolfrider/toerbaard in forum Motorroutes Maken