Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 2345
Resultaten 41 t/m 48 van 48

Onderwerp: Hoe groot is iedereen

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    267
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ah, dat snap ik (al snap ik nog niet zo goed waarom je dat wou uitleggen adhv een MotoGP of WSBK piloot).
    Dat klopt uiteraard ook, je motor stapvoets of zo goed als stilstaand manipuleren is inderdaad veel gemakkelijker én veiliger als je goed aan de grond kan.
    Ik durf op basis van mijn ervaring van meer dan 80.000km in 5,5 jaar op motoren waar ik mijn voeten niet plat aan de grond krijg dat dat toch niet zo doorslaggevend is, voor mij.
    Van die 80.000 zijn er wellicht 75.000 woon-werkverkeer. In dezelfde periode heb ik telkens naast de ‘te hoge’ ook twee andere motoren gehad waar ik dus wel met de voeten aan de grond kon en goed kan manoeuvreren nog eens zo’n 30.000km gebold.
    En toch zijn die twee lagere telkens na zo’n zes maand terug de deur uit gegaan.
    Ik greep telkens naar de hogere motor terug omwille van het betere overzicht in het verkeer.

Veel hangt af van het voorziene gebruik.
    Als je veel in de stad of dorpskernen denkt te gaan rijden dan wil je wellicht vlot aan de grond kunnen.
    Zit er veel autosnelweg tussen of is het vooral voor funritjes in de Ardennen en/of de Miezel en dergelijke, dan verliest dat serieus aan belang.
    In mijn ogen toch.
    ah omdat ik ergens voorbij zag komen dat tippen of platte voet aan de grond overated was, en dan lees ik tussen haakjes om eventuele hachelijke situaties op te vangen..
    dan leg ik dat het liefst uit met een voorbeeld dat ik zelf ken en weet van hey, tip of platte voet maakt een zeer groot verschil om kracht uit te oefenen

Klopt voor een groot gedeelte wat jij zegt.
    Ik voel me met enkel 2 tippen aan de grond er wel comfortabel bij zolang ik niet met duo rijdt.
    Dus het is enkel met duo dat ik me beter zou voelen moest ik met 2 voeten plat aan de grond kunnen.
    Als ik met duo rijdt, wat het heel traag manoeuvreren niet gemakkelijker maakt begin ik me wel wat oncomfortabel te voelen, dan heb ik liever 2 voeten plat aan de grond dan enkel mijn beide tippen, wederom om meer kracht te kunnen uitoefenen om de motor recht te houden.
    meestal zit ik met duo ook altijd op die kronkelbaantjes en meestal in de bergen.
    zolang het ding bolt is er uiteraard geen probleem, enkel bij tot stilstand komen op helling of schuine liggende straat, omkeren, enfin het meeste wat op zeer lage tot bijna stilstaande snelheid dient te gebeuren.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

2. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

Schussboelie (09-02-2020)

Registratie
    Jan 2020
    Thanks
    1
    Ik ben 1,80 m en rij met een F750GS. Ik kan met beide voeten plat op de grond, de 850 versie was met mijn rugprobleem (mag niet roteren) ietwat te hoog om met bagage op de passagierszetel op te stappen... Helemaal geen spijt van mijn aankoop!

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4567
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    ah omdat ik ergens voorbij zag komen dat tippen of platte voet aan de grond overated was, en dan lees ik tussen haakjes om eventuele hachelijke situaties op te vangen..
    dan leg ik dat het liefst uit met een voorbeeld dat ik zelf ken en weet van hey, tip of platte voet maakt een zeer groot verschil om kracht uit te oefenen

Klopt voor een groot gedeelte wat jij zegt.
    Ik voel me met enkel 2 tippen aan de grond er wel comfortabel bij zolang ik niet met duo rijdt.
    Dus het is enkel met duo dat ik me beter zou voelen moest ik met 2 voeten plat aan de grond kunnen.
    Als ik met duo rijdt, wat het heel traag manoeuvreren niet gemakkelijker maakt begin ik me wel wat oncomfortabel te voelen, dan heb ik liever 2 voeten plat aan de grond dan enkel mijn beide tippen, wederom om meer kracht te kunnen uitoefenen om de motor recht te houden.
    meestal zit ik met duo ook altijd op die kronkelbaantjes en meestal in de bergen.
    zolang het ding bolt is er uiteraard geen probleem, enkel bij tot stilstand komen op helling of schuine liggende straat, omkeren, enfin het meeste wat op zeer lage tot bijna stilstaande snelheid dient te gebeuren.
    Dat is inderdaad een belangrijke!
    Als je vaak met duo rijdt (doe ik quasi nooit) lijkt het me zeer opportuun om goed stabiel te kunnen staan!

5. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

Chr-Re-ie (09-02-2020)

Registratie
    Jul 2019
    Thanks
    1
    Zelf ben ik 1m74 en rij ik met een suzuki gsx-s750
    1 voet plat op de grond andere op de peg
    2 voeten stevig met de tippen aan de grond

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    173cm hier en toch wel al een aantal jaren aan het rijden met motoren die niet 100% matchen met die lengte.

Ik begrijp dat met een duo het fijn kan zijn dat beide voeten plat op de grond kunnen, maar ik rij nooit met duo dus …

Momenteel een Supertenere, maar ervoor met een XT660Z Tenere, die hoger was, en ook gereden met Tiger's/GS/Vstrom/etc.
    Voeten plat op de grond vind ik niet nodig, eens de motor in beweging is staan mijn voeten toch op de steunen, ook bij het manoeuvreren.

Zithoogte op zich is niet alles, breedte van het zadel speelt ook mee. De ene motor is de andere niet. Persoonlijk vond ik de eerste gen. van de Africa Twin Adv sports net te hoog voor mij.

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    402
    181cm en lange benen
    Honda VFR1200X Crosstourer (relatief hoge motor maar ook relatief smal zadel), beide voeten plat op de grond.

Voor de mensen met een korter onderstel én niet te grote schoenmaat (40-43), hebben jullie deze al overwogen?
    https://www.rad.eu/nl/c/p/3445-dayto...-gtx-zwart.htm

9. The Following User Says Thank You to Nightwing For This Useful Post:

DavyDavy (12-02-2020)

Registratie
    Apr 2015
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moto-karel Bekijk Berichten
    Zelfs niet verlaagd lukte het voor mij, pas niet zo graag de hoogte aan van een moto doordat je de geometrie wijzigt.
    De XR? ik vond deze net iets te hoog naar mijn goesting.
    De andere modellen die ik heb opgesomd zijn niet echt een probleem.

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    50
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nightwing Bekijk Berichten

Voor de mensen met een korter onderstel én niet te grote schoenmaat (40-43), hebben jullie deze al overwogen?
    https://www.rad.eu/nl/c/p/3445-dayto...-gtx-zwart.htm
    Die heb ik Staan in verschillende shops zelfs bij de vrouwenkleding...

En dan kan ik nog maar heel net/net niet met beide voeten plat op de grond met de Hornet. Kracht uitoefenen is ook niet hetzelfde met een "hak" dan een schoen waarbij voor en achter hetzelfde zijn verhoogd. Zo heb ik vorig jaar de moto eens laten omvallen bij het keren in een erg smal en stijgend straatje (werd ineens modderwegje en ik wou op het asfalt keren) Dan staat je tip aan de "diepe" kant ineens verder weg dan je verwacht... Och ja, leergeld zeker? Nog maar eens de reden om nog minstens een jaartje met een goedkopere motor te blijven rijden.

PS: ik heb de hoek van mijn pookje en achterrem ook wat moeten aanpassen om de hogere midden- en achterzool op te vangen.

12. The Following User Says Thank You to Dries B For This Useful Post:

Nightwing (13-02-2020)

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 2345

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten