Pagina 1 van 210 12341151101 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 2093

Onderwerp: Het grote Coronavirus topic

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4475

Het grote Coronavirus topic

EDIT: deze discussie startte eerst in dit topic (https://www.2fast4u.be/threads/46111...Covid-19-virus) maar werd al snel het enige waar er over gepraat werd, vandaar dus een nieuw topic.

We hebben het ergste nog niet gezien hoor. Ik verwacht dat we ergens in de komende 10 dagen te horen gaan krijgen dat we alleen nog maar de deur uit mogen voor de hoogstnoodzakelijke dingen.

Ik hoop dat iedereen voldoende toiletpapier heeft weten te scoren

Laatst gewijzigd door Tam-Ara; 15-03-2020 om 10:56.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Registratie
    Jun 2011
    Thanks
    1225
    Ik snap ook niet waarom niet ineens in Lock down, altijd in stapjes, maar net ene te laat, zag net op het nieuws ivm de sluiting van café's, stonden ze te kijken gelijk een kieke da ne piet uit de grond zie kruipen, dat er tot 24 uur nog gefeest werd, beslis dan met onmiddellijke ingang, en niet 24 uur later
    ​Just because it's a bad idea, does't mean it won't be a good time

Nu in de garage: 1290 Super Duke GT '19

3. The Following 5 Users Say Thank You to Mister_Ace For This Useful Post:

@Bart (14-03-2020),E.M. (14-03-2020),Gixxer21 (15-03-2020),Leville (15-03-2020),paulsph (12-04-2020)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4475

Rijscholen sluiten verplicht de deuren ivm Covid 19 virus.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mister_Ace Bekijk Berichten
    Ik snap ook niet waarom niet ineens in Lock down, altijd in stapjes, maar net ene te laat, zag net op het nieuws ivm de sluiting van café's, stonden ze te kijken gelijk een kieke da ne piet uit de grond zie kruipen, dat er tot 24 uur nog gefeest werd, beslis dan met onmiddellijke ingang, en niet 24 uur later
    Ja inderdaad! Zal wss wel te maken hebben met administratieve redenen...

In Noord-Ierland spreken ze al van “als de scholen gesloten worden dan zal dat sowieso voor minstens 16 weken zijn”... ik begin te vrezen voor het Eifelweekend zelfs

Registratie
    Jun 2011
    Thanks
    1225
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Ja inderdaad! Zal wss wel te maken hebben met administratieve redenen...
    Wij weten pas van vandaag hoe en wat met de zaterdagen, en ook wat de administratie betreft, begrijp dan niet dat ze bij de rest ook niet doen
    ​Just because it's a bad idea, does't mean it won't be a good time

Nu in de garage: 1290 Super Duke GT '19

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4475
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mister_Ace Bekijk Berichten
    Wij weten pas van vandaag hoe en wat met de zaterdagen, en ook wat de administratie betreft, begrijp dan niet dat ze bij de rest ook niet doen
    goh ja... het zijn bijzondere tijden ook he... het belangrijkste is nu dat we allemaal ons gezond verstand gebruiken want er komen nog moeilijke tijden aan heel binnenkort.

Zoals Boris Johson van de week zei: many of us will lose loved ones before their time.

Ons gedrag nu zal mee bepalen hoeveel mensen er zullen sterven van dit virus...

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    goh ja... het zijn bijzondere tijden ook he... het belangrijkste is nu dat we allemaal ons gezond verstand gebruiken want er komen nog moeilijke tijden aan heel binnenkort.
    Dat mag de politiek ook eens beginnen doen tbh (gezond verstand gebruiken).
    18 uur na de feiten gaan ze klagen over het vaten leegtap feest van gisteren. Dat zag ik al aankomen van de moment de maatregelen er kwamen en was alom bekend gemaakt voordien...

Afkomen met alle kids thuis te laten, maar dan zo'n broeihaard van besmetting laten doorgaan... Ik snap het niet. Dat komt op de kap van onze medici.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8. The Following 2 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

Mister_Ace (14-03-2020),paulsph (12-04-2020)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Dat mag de politiek ook eens beginnen doen tbh (gezond verstand gebruiken).

Afkomen met alle kids thuis te laten, maar dan zo'n broeihaard van besmetting laten doorgaan... Ik snap het niet. Dat komt op de kap van onze medici.

Ik denk dat je hier de politiek niet met de vinger mag wijzen.... voor heel veel zaken wel, maar niet voor die feestjes gisterenavond, mijn gedacht.

Ze hadden misschien beter de horeca laten sluiten op vrijdagmorgen... maar goed. Door vrijdag nog een openingsdag te gunnen gaven ze die mensen op z'n minst nog de kans om zich voor te bereiden en om misschien gemaakte kosten nog te kunnen dekken?

Het ligt toch ook vooral aan de bevolking op zich.

Niet iedereen blijkt rekening te houden met de ernst van het virus.

Vandaag de winkels dicht? Iedereen naar NL.... shoppen, eten en drinken a volonté….
    De beelden gezien van Baarle Hertog/Baarle Nassau? Onvoorstelbaar.

Ze vragen om niet te hamsteren en niet met teveel volk samen te zijn... De filmpjes gezien van de winkels de afgelopen dagen? WTF, achterlijk volk. En voor wat … WC PAPIER

De Politiek? Ja, ze doen veel dingen niet zoals velen het zouden willen...
    En ja... ze hadden veel eerder maatregelen moeten nemen. Ik begrijp bv niet waarom reizigers uit Wutan wel 2 weken in quarantaine moesten en reizigers uit Italië na de krokusvakantie niet..

Erger vind ik dat Europa toch niet zo eensgezind is in tijden van crisis, het zou niet eens moeten kunnen dat we vandaag in NL wel op restaurant zouden kunnen gaan...

Nu, heel de horeca heeft de deuren gesloten... Hoeveel feestjes denk je dat er op dit moment doorgaan in dit landje?
    Laatst gewijzigd door adventurer; 14-03-2020 om 23:12.

10. The Following 5 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Cowboy (16-03-2020),dirjax (15-03-2020),Gokke (14-03-2020),paulsph (12-04-2020),Schussboelie (14-03-2020)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4948
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Ik denk dat je hier de politiek niet met de vinger mag wijzen.... voor heel veel zaken wel, maar niet voor die feestjes gisterenavond, mijn gedacht.

...

Het ligt toch ook vooral aan de bevolking op zich

Erger vind ik dat Europa toch niet zo eensgezind is in tijden van crisis, het zou niet eens moeten kunnen dat we vandaag in NL wel op restaurant zouden kunnen gaan...
    Ook dat ligt aan onszelf.
    We hebben allemaal de mond vol over Europa maar als pintje bij paaltje komt willen we eigenlijk 0,0 van onze soevereiniteit afgeven.
    Zie maar naar het topic van de keuring voor motorfietsen...

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917

Ze hadden misschien beter de horeca laten sluiten op vrijdagmorgen... maar goed. Door vrijdag nog een openingsdag te gunnen gaven ze die mensen op z'n minst nog de kans om zich voor te bereiden en om misschien gemaakte kosten nog te kunnen dekken?
    En wat zijn de kosten? Grote vaten die beperkt houdbaar zijn eens open.
    En hoe kan je die kosten dekken? Door een mega aantal bierdrinkers aan te trekken met lagere bierprijzen. En wat doen mensen eens ze wat gedronken hebben? Stomme regeltjes vergeten zoals niet aan je gezicht komen en steeds proper niezen, etc...
    Vrijdag ochtend zag ik in het nieuws al dat deze feesten bekend waren. Ik woon boven de PS en heb ze erover horen babbelen in de gemeenschappelijke gang vrijdag ochtend. IMO het is wel de overheid haar taak om dat dan te verbieden. Denken dat al je burgers een algemeen belang snappen dat tegen hun eigen luxes druist is gewoon dom zijn. Belastingontduiking, etc... er zijn genoeg voorbeelden die aantonen hoe de burger er naar omkijkt.

Juist zoals het hun taak was om het tot 3 april te verbieden, en daar ben je het dan wel mee eens.
    Als ik de andere logica zou volgen had de regering geen enkele maatregel moeten nemen en hadden al onze burgers deze beperkingen steeds uit hun eigen moeten doen.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    En wat zijn de kosten? Grote vaten die beperkt houdbaar zijn eens open.
    En hoe kan je die kosten dekken?

Horeca is meer dan een café alleen he.
    Verse produkten in restaurants? Ik zeg maar wat he.

Als je het achteraf bekijkt hadden ze misschien beter een verbod vanaf vrijdagmorgen ingelast... maar goed, alle goede raad komt altijd te laat.

De politiek heeft een beslissing genomen om alles te sluiten, het is aan de bevolking om hun gezond verstand te gebruiken.
    Dat dit niet lukt hadden we eigenlijk wel kunnen voorzien....
    Mensen luisteren niet meer, zelfs nu alles gesloten is zal je nog feestjes vinden.

En zo lang in NL de deuren openblijven zal je alleen maar meer en meer Belgen de grens zien oversteken. Het is nu eenmaal zo.
    We kunnen de Europese politiek daarvoor met de vinger wijzen misschien... maar uiteindelijk is het de bevolking zelf dat zich niet aan de regels houdt..
    Laatst gewijzigd door adventurer; 15-03-2020 om 12:26.

Pagina 1 van 210 12341151101 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Het grote poser-foto-locatie-topic
    Door Dawg in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 87
    Laatste bericht: 03-06-2013, 20:16
  2. Het grote kleine vragen topic
    Door LedZep in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 28-07-2011, 13:24
  3. Het grote 2fast4u Babes Only Topic
    Door Imno in forum Off-Topic