Pagina 236 van 246 EersteEerste ... 136186226233234235236237238239 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2351 t/m 2360 van 2453

Onderwerp: Het grote Coronavirus topic

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    74
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Neen die analyse kan je niet maken. Je hoogstens het vermoeden uiten, meer niet. En dan nog.
    Kritisch denken houdt in dat je de beschikbare informatie behoedzaam en met de nodige voorzorgen benaderd en niet zomaar voor waar aanneemt.
    Het betekent dat je het officiële discours, waar je je terecht kritische vragen bij kan stellen, zomaar vervangt door een ander minstens even twijfelachtig en niet substantieel onderbouwd verhaal.
    Het houdt geen pas om jezelf als kritisch denker te bestempelen als je maar in één richting kritisch denkt.
    Kritisch denken houdt in dat je niet enkel in de ene en/of andere richting de feiten of informatie kritisch benadert, een waarlijke kritische ingesteldheid houdt in dat je alles kritisch benadert, in élke richting.

Bovenal betekent kritisch denken niet dat als je het ene onwaar acht, het andere de facto waar is, een denkfout die, niet alleen hier, helaas veel te vaak voorkomt.
    En ook dat geldt in elke richting.
    Geloven in Boedha geldt niet als kritische benadering van het christendom.
    Evenmin geldt kritiek op jouw geloof als verantwoording voor een ander geloof, zelfs niet voor atheïsme.
    Dan heb je in jouw hele mooie proza iets belangrijks vergeten....het leggen van verbanden, het feit dat je een denkpiste uitsluit alleen al toont dit aan. Met alle respect overigens voor uw reaal filosofische beschouwingen....haha, u tilt het forum met deze uitleg naar een hoger niveau, wat ik alleen maar goed vindt.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5053
    Bedankt voor het compliment.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk Berichten
    Dan heb je in jouw hele mooie proza iets belangrijks vergeten....het leggen van verbanden, het feit dat je een denkpiste uitsluit alleen al toont dit aan.
    Ik vrees dat je toch iets verkeerd begrepen hebt uit mijn uiteenzetting, wellicht dat ik me niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt.
    Ik sluit namelijk geen denkpistes uit, ik neem ze alleen niet voetstoots voor waarheid aan zonder sterkere argumentering dan losse verbanden en vermoedens.
    Het is niet omdat ik de hypothese van zakkenvullende politici kritisch benader dat ik ze uitsluit, ik kan ze met de voorhanden zijnde info gewoon niet als enige mogelijke waarheid aanvaarden.
    Je kan een vermoeden dat ze klopt uiten, maar niet als feitelijk poneren.

3. The Following 2 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

E.M. (31-07-2020),ESR (31-07-2020)

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    74
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Bedankt voor het compliment.

Ik vrees dat je toch iets verkeerd begrepen hebt uit mijn uiteenzetting, wellicht dat ik me niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt.
    Ik sluit namelijk geen denkpistes uit, ik neem ze alleen niet voetstoots voor waarheid aan zonder sterkere argumentering dan losse verbanden en vermoedens.
    Het is niet omdat ik de hypothese van zakkenvullende politici kritisch benader dat ik ze uitsluit, ik kan ze met de voorhanden zijnde info gewoon niet als enige mogelijke waarheid aanvaarden.
    Je kan een vermoeden dat ze klopt uiten, maar niet als feitelijk poneren.
    Haha, ik kan niets anders dan logischerwijs het met je eens zijn wat je NU schrijft. Tenslotte heb ik bij het aanhalen over dat bepaalde punt in kwestie, wel het woord "waarschijnlijk" gebruikt. Dat wil niet zeggen dat ik het zomaar aanneem, maar gezien de voorgeschiedenis oa met die bewuste vernietiging van mondmaskers en hun later verkondigde aankooppolitiek en niet leveringen naderhand, het in de lijn der mogelijkheden ligt, dat er weer zaken gebeurd zijn die het publiek best niet bewust van is, dit is een hypothese, maar het kan.
    Daarom heb ik ook ingepikt op hetgeen meneer Chris zei, en hetgeen hij aanbracht niet zomaar van tafel geveegd en geminimaliseerd, zoals een aantal hier zo graag schijnen te doen.
    Dat ik daar een eigen interpretatie aangeef, is volledig voor mijn rekening, die er niet mee akkoord is, is vrij hierop te reageren, op welke manier dan ook. Ik sta open voor opmerkingen en kritiek, natuurlijk als het erover gaat, kan er al eens een weerbots komen, afhankelijk van de stand van mijn muts. Maar in uw geval hebt u altijd het debat op een redelijke manier gevoerd, en zal daar nooit een probleem zijn wat mij betreft.

En wat betreft het vorige punt, dat ik zomaar vanalles aanneem en kritiekloos hierover ga. Welnu in mijn beroep ben ik genoodzaakt constant kritische beschouwingen te maken, en verbanden te leggen, en al zeg ik het zelf...... niet zonder succes, gezien een blijvende stroom aan werk en bijhorend inkomen. Als ik niet voldoende kritisch was zou het uitstroom zijn ipv instroom, ook op inkomens niveau...haha.

5. The Following User Says Thank You to ESR For This Useful Post:

Chr-Re-ie (31-07-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4073
    Antwerpenaren (provincie) moeten 14 dagen in quarantaine als ze naar Duitsland gaan.
    Ik voelde het aankomen met de Eifel rit, al had ik niet verwacht dat ze het op provincie niveau gingen bepalen.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    May 2010
    Thanks
    4

Het grote Coronavirus topic

Ja , we gaan ons volkslied vervangen door too little too late. Al maanden zitten ze te zeggen dat ze door contact-tracing de haarden in de kiem gingen smoren. Doordat de brandhaard in Antwerpen niet in lockdown gezet is , wordt de rode vlek rond Antwerpen stad , steeds maar groter. In de krant staat dagelijks bekijk hier de cijfers van uw gemeente enz maar dan viel mijn oog op de datum ... van 27/07 tot 02/08 en ondertussen zitten/zaten? we ook over de alarmdrempel 5 gevallen maar *5 te doen wegens weinig inwoners.

Dat samen met onzinnige en andere halve maatregelen fitnesscentra sluiten zonder verbod op reizen (waardoor Antwerpenaren los uit de knalrode zone , in Mechelen kwamen fitnessen) ... Maar gelukkig fietsen en wandelen we hier in een lege straat met een mondmasker op , dat gaat het oplossen.

Te traag cijfermateriaal , dan trage/slechte contact-tracing en vervolgens niet de juiste maatregelen........Schuldig verzuim , is dat niet strafbaar?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

8. The Following User Says Thank You to jamez For This Useful Post:

Schussboelie (06-08-2020)

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    98
    Overheid is idd een ramp in dit land vind ik persoonlijk. Overlaatst gesprek met mijn zus die zei dat ze het nog niet zo slecht deden. Ik sprak dat tegen, de eerste golf is geen ramp geweest door de mensen, niet de politiekers. In het begin weinig gedaan, gewoon gevraagd om thuis te blijven en afstand te houden => resultaat van mensen die dit volgden. Ok, wel alles gesloten en steunmaatregelen, dat is goed. Maar daarlangs het personeel in ziekenhuizen niet genoeg beschermd, rusthuizen fiasco, ... Mondmaskers => ja gelieve er zelf te maken, we bestellen er wel bij een schimmig persoon en tegen dat de eerste golf gedaan was hadden ze dan eindelijk hun maskers geleverd. Toen 3/4 Belg al 1 had door er ZELF voor te zorgen. Achteraf is het makkelijk praten, dat weet ik wel. Maar de eerste golf is grotendeels door de goodwill van de mensen beperkt imo
    ------------------------------------------------
    Ducati Multistrada 950S (2020)
    Kawasaki Z1000 ABS (2015) - SOLD
    Ducati Monster 796 ABS (2010) - SOLD

10. The Following 2 Users Say Thank You to Gokke For This Useful Post:

E.M. (06-08-2020),Leville (06-08-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4073
    En elke bestaande fout in het Belgisch systeem wordt uitvergroot.
    Absurd dat bv Vilvoorde nog steeds niet weet wat met opsporingen te doen van Brusselaars, gewoon omdat het geen Vlamingen zijn.
    Ik had het gevoel dat de meeste Belgen snapten dat die kut verdelingen vh land en overlappende bevoegdheden absoluut niet werken in een crisis waar je snel en duidelijk moet delegeren. Doch wil een groot deel vd politiek nog verder opsplitsen.

Corona is dan nog een mini crisis vs de klimaatverandering, dat beloofd.

Braaaaaaaap braaaaaaap

12. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

coohhooc (06-08-2020)

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    98
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    En elke bestaande fout in het Belgisch systeem wordt uitvergroot.
    Absurd dat bv Vilvoorde nog steeds niet weet wat met opsporingen te doen van Brusselaars, gewoon omdat het geen Vlamingen zijn.
    Ik had het gevoel dat de meeste Belgen snapten dat die kut verdelingen vh land en overlappende bevoegdheden absoluut niet werken in een crisis waar je snel en duidelijk moet delegeren. Doch wil een groot deel vd politiek nog verder opsplitsen.

Corona is dan nog een mini crisis vs de klimaatverandering, dat beloofd.
    echt hé, alles federaal of alles opsplitsen. Maar dit werkt niet. Ze duwen er veel naar het Vlaams Belang. Vroeger was NVA nog de proteststem maar die tijd is precies ook voorbij
    Ducati Multistrada 950S (2020)
    Kawasaki Z1000 ABS (2015) - SOLD
    Ducati Monster 796 ABS (2010) - SOLD

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    455
    Mijn column vandaag in Gazet van Antwerpen, editie Kempen:

Wel gezond, geen gezond verstand
    Kempens bekeken
    GUY VAN NIEUWENHUYSEN

Kempens bekeken
    Ik vermoed dat ik niet de enige was die nieuwsgierig was naar wat de Antwerpse gouverneur Cathy Berx zou verkondigen op haar persconferentie. Zou de gouverneur oren hebben naar de terechte vraag van de Kempense burgemeesters om meer maatwerk in de coronamaatregelen toe te passen? De gouverneur stelde me teleur. Dat maatwerk komt er niet. Ze toont begrip voor het standpunt van de Kempense burgemeesters, maar daar blijft het bij. Berx heropent wel de Antwerpse fitnesscentra, zodat de Antwerpse johnny’s niet langer naar Kempense of Mechelse filialen moeten uitwijken om hun sixpacks te onderhouden, maar soepelere maatregelen voor de Kempen komen er niet.
    De gouverneur verwijst naar cijfers en ziet een verschuiving van de besmettingen naar het oosten van de provincie. Uit de cijfers die iedereen kan raadplegen, blijkt dat evenwel niet. Het zwaartepunt blijft ook de voorbije week in de stad Antwerpen, waar 1.050 mensen positief testten. In het arrondissement Turnhout gaat het om 103 mensen, in het arrondissement Mechelen om 87. De risicofactor in de stad Antwerpen is 200, die in de Kempen is 22. Er zouden signalen zijn uit de Kempense ziekenhuizen dat het aantal opnames toeneemt en reguliere ingrepen misschien moeten worden uitgesteld. Op de intensive care in Turnhout lag dinsdag geen enkele Covid-patiënt meer.
    Maar de maatregelen blijven onverkort van kracht. Er hangen zware boetes boven het hoofd van wie deze niet naleeft. Dat leidt soms tot absurde situaties. In de Mediamarkt in Turnhout zag ik woensdag dat een echtpaar, dat er waarschijnlijk een wasmachine of televisie wilde kopen, de toegang tot de winkel ontzegd werd. Alleen winkelen is de regel op dit ogenblik. In die enorme winkel waren op dat moment welgeteld twee klanten. Mij krijgen ze dit nieuwe normaal niet meer uitgelegd.

Dit zegt genoeg...
    BTW voordat het g..z....g begint, beste vriendin van mijn vrouw werkt in Turnhout op de zogezegde covid afdeling klopt wat em zegt in zijne collum.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4073
    En heel België zal een ander kleurke krijgen met bijkomende beperkingen.

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/i...voor~aea1699e/

54 cases /100k inwoners.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Pagina 236 van 246 EersteEerste ... 136186226233234235236237238239 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Het grote poser-foto-locatie-topic
    Door Dawg in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 87
    Laatste bericht: 03-06-2013, 20:16
  2. Het grote kleine vragen topic
    Door LedZep in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 28-07-2011, 13:24
  3. Het grote 2fast4u Babes Only Topic
    Door Imno in forum Off-Topic
    Reacties: 214