Pagina 201 van 209 EersteEerste ... 101151191198199200201202203204 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2001 t/m 2010 van 2090

Onderwerp: Het grote Coronavirus topic

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    402
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Kan hier zo’n waarschuwing bij zoals bij Trump zijn tweets?
    Kweet nie kwam het tegen maar was te lui om efkes te checken of er enige waarheid in zit
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

2. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

Schussboelie (01-06-2020)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Voor mij is Corona over, althans, toch deel één.

Ik heb de indruk dat men nu in aller ijl alle opgelegde maatregelen, en sluitingen van de binnengrenzen van Europa aan het lossen zijn...

Ik ben absoluut akkoord dat er midden maart dringend IETS moest gebeuren om de ziekenhuisopnames te beperken, maar nu... nu denk ik dat de eerste golf z'n ding wel heeft gehad. Van Ranst zei het toen al, zonder te weten welke maatregelen er genomen zouden worden en zonder te weten hoe de Belg zich eraan ging houden. Half - eind mei zijn we van de eerste golf af... We zijn 1 juni nu he...

Het is niet voor niets, al die geforceerde en versnelde pogingen om de economie en reissector te proberen redden.

Zijn ze erachter gekomen dat de maatregelen misschien toch te drastisch zijn geweest?
    Ik weet het niet, ik ben geen expert.

Maar als we naar NL kijken, waar de maatregelen minder zwaar waren, en waar ze vandaag, samen met een hoop Belgen trouwens, terug op het terras hebben gezeten, dan weet ik niet of we in België zo ver zijn moeten gaan.
    Misschien wel, en dan maar goed ook...
    Misschien ook niet, en dan is het jammer voor degene die de boeken hebben moeten neerleggen...

Zelf ben ik kortbij een besmetting geweest, of ik het zelf te pakken heb gehad weet ik niet. (testcapaciteit )
    Maar als ik het niet heb gehad, dan is het lang zo besmettelijk niet als men ons doet vermoeden. Of dat we zelf vermoeden, mij eender.

De inwoners zijn het ook beu, zie eens naar de beelden van de kust afgelopen weekend en vandaag...
    Geloof me, de cafés zullen openen op 8 juni... kijk eens hoe goed men zich aan de maatregelen gaat houden...

We gaan, op enkele uitzonderingen die thuis gaan blijven, terug naar een "redelijk normaal" in het uitgaansleven...
    Dat zie je nu al in NL, en op de dijken en straten aan de Belgische kust.

Ik kijk alvast uit naar de zomer, mijn tripje naar Italië eind augustus zie ik momenteel volledig zitten.
    In eigen land reizen? Niks voor mij, wetende dat tijdens normale zomers de kust al een no-go zone is voor mij zal het dit jaar zeker niks voor mij zijn...
    Snap zelfs de mensen niet goed die dit jaar uitkijken om eens naar de Belgische kust te gaan...

Laat ons hopen dat Covid-19 toch een beetje geëvolueerd is naar een mildere variant en dat we tegen het einde van de herfst of volgende winter met een minder groot probleem gaan zitten.
    Een tweede lockdown? Daar geloof ik niet in. Kan ons land, of zeker onze horeca, niet meer aan.
    Een tweede golf? Dat misschien wel, maar laat ons hopen dat ze nu beter voorbereid zijn en korter op de bal gaan spelen zodat we dat beestje kunnen temmen zonder lockdown.

Mijn persoonlijke mening en ervaring met die enge ziekte. Niemand hoeft het daarmee eens te zijn.
    Ik ben deze ziekte zeker niet aan het minimaliseren, in mijn nabije omgeving is er ook iemand die 7 weken op IC heeft gelegen... en ik ben heel bij dat die persoon het ziekenhuis heeft mogen verlaten. Het blijft een vies beestje, Covid...
    Laatst gewijzigd door adventurer; 01-06-2020 om 19:26.

4. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Chr-Re-ie (01-06-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917
    Euh, de eerste fase is pas voorbij als er 14 dagen geen enkele nieuwe besmetting is.
    De eerste fase is dus belange niet voorbij

Het uitgaansleven zal terug normaal worden mits een paar uitzonderingen ?

Geen festivals
    Geen indoor concerten
    Sluitingsuur om 24 uur
    geen rookpauzes op resto
    Eerst reserveren, etc ...

Mijn uitgaansleven heeft alvast een dikke deuk.
    Ik ging toch een 2 a 3 tal keer per week een stapje zetten in Brussel.
    De laatste tijd was dat meestal iets gaan eten, dan een jazz concertje, en dan nog een caféke of 2 3 4 ... tot 3-4 uur s'ochtends.
    En de favoriete resto's moest ik in de week zelf reserveren omdat ze anders stampvol zaten. Met 1/2de a 1/3de capaciteit gaat dat niet leuk worden.
    Nu zal dat worden: gereserveerd iets eten (hopelijk moet dat niet te veel op voorhand), en een caféke

Maar ook ik snap het effect vd regels niet echt meer.
    Ik vind het bizar dat de curve meer en meer naar beneden gaat, terwijl ik vaak momenten zie van wtf is me dat hier, da's nog drukker en onveiliger dan voor corona.
    Langs de andere kant, zijn er wel al een paar scholen mogen sluiten en dat is direct met een hoop besmettingen.
    Het kan nog steeds vrij snel uit de hand lopen.

Ik vrees wel wat voor de tweede golf.
    Een lockdown is het slechts mogelijke en gemakkelijkste scenario. Dat doe je als je niet goed voorbereid bent.
    Maar als ik opinies lees van bepaalde experten, dan lijkt het niet alsof we echt lessen getrokken hebben, en we niet echt aan't voorbereiden zijn voor een tweede fase. Testcapaciteit zou op 80K per dag moeten zitten (zit op 10K) etc ...
    En een essentieel deel is de contact tracing ... die blijkbaar nog steeds zo mank als iets loopt, en mits het uit de hand begint te lopen over niet genoeg personeel beschikt (ik lees ook maar de artikels vd experts);

Soit. Ik zou alvast niet zo snel mijn conclusies trekken.
    Het is en blijft België ... een land waar de meesten gewoon hun goesting doen, waar vrij veel mensen enkel aan hun eigen denken, en waar de politiek te vaak in spelletjes verzeilt geraakt wat een daadkrachtig optreden ferm in de weg kan liggen.

Ik hoop wel dit jaar nog wat kleine concertjes in open air te kunnen zien (al vrees ik daar voor), wekelijks nog een terraske te doen in Brussel, en in Duitsland te cruisen met 3 motards. Hopelijk kunnen we het Eifelweekend nog doen, en kan ik nog een lang solo tripke met de moto doen in Spanje. Maar voor de rest zal mijn programma toch ferm veranderd zijn vs de originele planning kwa tijdsbesteding. Al kan ik met dit wel leven zonder al te veel miserie. Op zoek naar een job in't buitenland zal alvast niet meer voor dit jaar zijn.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten

Soit. Ik zou alvast niet zo snel mijn conclusies trekken.
    Ge hebt de vette tekst gezien in mijn bericht?

Of het allemaal juist is wat ik schrijf weet ik ook niet he.. maar ik maak er mijn eigen versie van.

MIJN mening, mijn ervaring en mijn gedacht. Niemand moet het daarmee eens zijn.

Maar de feiten spelen wel in mijn voordeel.. de cijfers blijven zakken, ondanks dat de bevolking zich minder goed aan de regels begint te houden. Het lijkt er toch een beetje op dat onze Van Ranst het goed had met z'n voorspellingen...

Voor mij is de zomer safe... tegen de herfst, winter en wanneer we terug massaal binnen gaan blijven en vooral wanneer we dat met veel mensen tegelijk gaan doen.. dan zal er wellicht terug een opstoot zijn...

Dat grote events verboden blijven gaat de zomer volgens mij wel redden.. volgens mij.

Wat ik miste was een restaurantbezoek, maar daar was ik gewend dat ik moest reserveren. Dus geen probleem nu...
    Roken doe ik ook niet, dus aan tafel blijven zitten is voor mij ook geen probleem.

Drukte opzoeken deed ik niet, dus nu ook geen moeite mee...

Ik kijk uit naar mijn zomer.
    Ik ben momenteel vrij zeker dat ik eind augustus terug bovenaan Fort Jafferau zal staan....
    Laatst gewijzigd door adventurer; 01-06-2020 om 19:53.

7. The Following 2 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Chr-Re-ie (01-06-2020),Tam-Ara (01-06-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Ge hebt de vette tekst gezien in mijn bericht?
    Blijkbaar niet want ik antwoorde op de versie voor de edit
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4946
    Testcapaciteit zou op 80K per dag moeten zitten (zit op 10K) etc ...
    En een essentieel deel is de contact tracing ... die blijkbaar nog steeds zo mank als iets loopt, en mits het uit de hand begint te lopen over niet genoeg personeel beschikt (ik lees ook maar de artikels vd experts);
    Twee correcties, testcapaciteit zit op 25K en kan nog opgeschakeld worden naar 37K en de contact tracers doen nu gemiddeld twee contacten per dag, het aantal tracers is niet echt de beperking.
    Het probleem daar zijn niet de tracers maar de incomplete ondersteunende wetgeving (artsen moeten eigenlijk het beroepsgeheim schenden om positieve gevallen te melden) en de vrome Belgische getraceten die 0,0 info geven aan de tracers...

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Blijkbaar niet want ik antwoorde op de versie voor de edit
    Toen was wat vet was ook al vet.

Los daarvan, uw reply was zelfs later dan mijn edit.. dus...

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3370
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Zelf ben ik kortbij een besmetting geweest, of ik het zelf te pakken heb gehad weet ik niet. (testcapaciteit )
    Maar als ik het niet heb gehad, dan is het lang zo besmettelijk niet als men ons doet vermoeden.

Zelf 3 dagen met 13 man op schietperiode geweest in Elsenborn.
    Sliepen op aparte kamers, wel zoveel mogelijk gelet op de 1,5 meter, anders mondmaskers gedragen.
    Week na terugkeer bleek er ééntje op die dag naar de spoed te moeten met een keelontsteking.
    Test gaf aan dat hij positief was. Dat was hij dus al vòòr vertrek.
    Wat de andere 12 betreft werden we niet getest vanwege de ontoereikende testcapaciteit maar enkele weken later heeft er alvast niemand ziekteverschijnselen.

Ik wil ook niets minimaliseren maar een beetje opletten wat je doet zal al veel schelen qua besmettingsgraad.

Helaas zie je soms taferelen zoals gisteren op de dijk in Knokke en Blankenberge waarbij ik vrees dat dat "gezond verstand" duidelijk niet bij iedereen aanwezig blijkt te zijn

Er werd enkele maanden geleden neergekeken op de aanpak van de Nederlanders maar ik denk dat zij beter door deze periode gekomen zijn dan de Belgen.

Wat de toekomst zal brengen valt af te wachten maar als ik hoor dat er op dagdagelijkse basis "slechts" 1% positief test van de 100% afgenomen testen dan denk ik toch dat het momenteel vrij goed onder controle is.
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Ik wil ook niets minimaliseren maar een beetje opletten wat je doet zal al veel schelen qua besmettingsgraad.

Idem... minimaliseren mogen we dat vieze virus zeker niet doen, maar NU, op dit moment... een beetje gezond verstand, een beetje opletten wat je doet.. en het zal wel meevallen...

Toch voor zover de zomer zal duren..
    Laatst gewijzigd door adventurer; 02-06-2020 om 06:45.

B Guest
    Zo ver hebben ze ons al gekregen, je hebt een been gebroken, maar wist(weet) het niet, dikke zever, maar goed dat de waarheid langzaam maar zeker aan het licht komt.

Pagina 201 van 209 EersteEerste ... 101151191198199200201202203204 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Het grote poser-foto-locatie-topic
    Door Dawg in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 87
    Laatste bericht: 03-06-2013, 20:16
  2. Het grote kleine vragen topic
    Door LedZep in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 28-07-2011, 13:24
  3. Het grote 2fast4u Babes Only Topic
    Door Imno in forum Off-Topic
    Reacties: 214