Pagina 206 van 209 EersteEerste ... 106156196203204205206207208209 LaatsteLaatste
Resultaten 2051 t/m 2060 van 2090

Onderwerp: Het grote Coronavirus topic

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3370
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Als alle werkgevers die maatregelen van de veiligheidsraad moeten volgen, dan reden er geen ambulances meer en vond je geen dokter of verpleegkundige meer terug in het ziekenhuis.
    Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat het daarom OK is om al de duidelijk opgelegde maatregelen in de wind te slaan met risico op besmetting van een hoop andere mensen op het werk.

Vreemd, ik had toch een andere ingesteldheid van je verwacht
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

2. The Following 3 Users Say Thank You to Cowboy For This Useful Post:

E.M. (03-06-2020),Leville (03-06-2020),Schussboelie (02-06-2020)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4948
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Als alle werkgevers die maatregelen van de veiligheidsraad moeten volgen, dan reden er geen ambulances meer en vond je geen dokter of verpleegkundige meer terug in het ziekenhuis.
    met alle respect maar ik kan het hier toch moeilijk bij laten.
    Ik zie me genoodzaakt om dezelfde vasthoudende hardnekkigheid die je zelf hier regelmatig tentoonspreidt ook aan te wenden.
    Weer klopt wat je zegt niet en daar bestaat echt geen enkele ambiguïteit over.
    Toegegeven, niet elk bedrijf moe(s)t sluiten, wij hebben dat ook niet gegaan.
    Niet elke werknemer moe(s)t van thuis werken, wij hebben dat ook niet gedaan.
    Als je komt werken moe(s)t je rekening houden met social distancing en als dat niet kan mondmaskers of plexiglas gebruiken.
    En ja dat is niet altijd mogelijk en wordt niet steeds even streng toegepast.
    De richtlijn die echter van in het begin en tot op vandaag nog altijd en ondubbelzinnig geldt is dat je 14 in zelfquarantaine gaat als je langer dan 15’ op minder dan 1,5m binnen hebt doorgebracht met iemand mogelijk ziek is.
    Daar heeft geen enkele werkgever, zelfs de jouwe niet, ook maar iets mee te maken.
    De énige, ja echt de enige uitzondering die daar op gemaakt is, is het inzetten van besmet zorgpersoneel op Covid afdelingen omdat anders het tekort te groot werd.

Maar potjandorie, heel het land, heel de wereld doet zijn uiterste best om dat virus klein te krijgen, tot moederziel alleen sterven toe.
    En meneer gaat doodleuk werken terwijl hij wéét dat hij het bed deelt met een besmet iemand.
    Tot mijn grote ontsteltenis vind jij dat blijkbaar nu nog altijd verantwoord en schijn je je van geen kwaad bewust te zijn.
    Ik zou zelfs bijna zo ver willen gaan als zeggen dat dat bestraft zou moeten kunnen worden met onmiddellijk ontslag en een correctionele vervolging. Dit is net hetzelfde als naar politieagenten spuwen.

4. The Following 2 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

E.M. (03-06-2020),msxx (03-06-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917
    Zweedse viroloog maakt bocht: "Vandaag zou onze aanpak zitten tussen wat Zweden heeft gedaan en de rest van wereld deed"
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...u-onze-aanpak/

Benieuwd wat de voorstanders van het Zweedse model hier van vinden, nu dat de architect het zelf niet meer zou herdoen
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    402
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten

Benieuwd wat de voorstanders van het Zweedse model hier van vinden, nu dat de architect het zelf niet meer zou herdoen
    Maar de rest van de wereld heeft ook 95 verschillende aanpakken.
    Ik ben geen 100% voorstander van de Zweedse aanpak maar helemaal geen voorstander van de Belgische..
    Hier doen ze gewoon ander landen achterna, niks eigen initiatief behalve bij het lossen van de maatregelen daar zijn ze altijd laatst in..
    Ik ben van begin af voorstander van de Nederlandse aanpak, goed evenwicht tussen sterfgevallen en economie.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    217

Ik ben nog steeds voorstander van het Chinese model... korte lockdown en bijna geen doden...
    Kunnen wij toch nog wat van leren
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

8. The Following User Says Thank You to Koeno For This Useful Post:

Sibo (03-06-2020)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4474
    ik ben voorstander van ritjes naar Luxemburg en Duitsland
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

10. The Following User Says Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

Lucasfalt (05-06-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3917
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Maar de rest van de wereld heeft ook 95 verschillende aanpakken.
    Ik ben geen 100% voorstander van de Zweedse aanpak maar helemaal geen voorstander van de Belgische..
    Hier doen ze gewoon ander landen achterna, niks eigen initiatief behalve bij het lossen van de maatregelen daar zijn ze altijd laatst in..
    Ik ben van begin af voorstander van de Nederlandse aanpak, goed evenwicht tussen sterfgevallen en economie.
    Euh wij zijn belange niet de laatste in het lossen van de maatregelen hoor.
    Misschien juist vs de buurlanden ...
    Alhoewel de UK is ook een buurland, en Frankrijk ook

Niet tegenstaande dat er hier ook veel is fout gelopen.
    Als je de laatste weken artikels leest van al het gezeik en vertraging dat er komt door al die gesplitste verantwoordelijkheden (Vlaanderen vs federaal) dan kan je enkel maar constateren dat daar eens dringend iets aan moet gebeuren. Dat het nu Vlaanderen en Wallonië appart met hun eigen bevoegdheid is, of enkel België met de bevoegdheid ... maakt niet uit, maar dit geklungel kan IMO niet blijven duren.

De economische impact, dat is te vroeg om daar conclusies uit te trekken. Ik zou dat vooral willen zien na een jaar.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4948
    Dat het nu Vlaanderen en Wallonië appart met hun eigen bevoegdheid is, of enkel België met de bevoegdheid ... maakt niet uit, maar dit geklungel kan IMO niet blijven duren.

Intussen zijn de PS en de PVDA de pedalen helemaal kwijt.
    Zij lanceren namelijk beiden, los van elkaar, een wetsvoorstel om in het kader van de coronacrisis tijdelijk ontslagen te verbieden.
    Geen idee wat ze daar mee hopen te bereiken maar zoiets kan alleen maar meer kwaad dan goed doen.
    Twee man niet ontslagen nu is misschien 20 man werkloos binnen drie maanden.
    Alsof werkgevers graag ontslaan en daar iets bij te winnen hebben, iemand ontslaan kost altijd geld...
    Die wacko's van de PS willen dat dan nog met terugwerkende kracht doen.

13. The Following 5 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

dirjax (03-06-2020),E.M. (03-06-2020),Leville (03-06-2020),SuperDuke08 (03-06-2020),Tam-Ara (03-06-2020)

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    792
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Intussen zijn de PS en de PVDA de pedalen helemaal kwijt.
    Ze zouden vernomen hebben dat er bedrijven zouden zijn die nu een ontslagronde doen, niet zozeer omwille van corona, maar omdat de overheid de technische werkloosheid van de betreffende personeelsleden betaalt. Zodat deze werkgevers voor dat deel van de opzegperiode geen loon moeten betalen. Als de ontslagen later op het jaar zouden vallen, dan zou de werkgever dus meer moeten betalen.

Lijkt me eerder een truuk van grote bedrijven. En de overheid kan daar toch weinig tegen doen. Want die bedrijven kunnen bij controle wel zorgen dat inkomsten weggesluisd worden, zodat het lijkt dat de corona-crisis de ontslagen mogelijk maakte.

En intussen scheren ze met hun voorstel inderdaad alle werkgevers over één kam, waarbij ze de echt getroffen bedrijven verder de put in duwen door te verplichten de volledige opzegvergoeding te betalen.
    Be strong & be kind

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    402
    Euh wij zijn belange niet de laatste in het lossen van de maatregelen hoor.
    Misschien juist vs de buurlanden ...
    Alhoewel de UK is ook een buurland, en Frankrijk ook

.
    Ha maar ge moet zien wanneer de uitbraak begonnen is.
    En dan zijn wij toch de laatsten peins ik.
    Frankrijk staat met het lossen toch al verder dan België of vergis ik me, allé ge kunt er toch al op een terras gaan zitten..
    Maar wij maandag ook è
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Pagina 206 van 209 EersteEerste ... 106156196203204205206207208209 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Het grote poser-foto-locatie-topic
    Door Dawg in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 87
    Laatste bericht: 03-06-2013, 20:16
  2. Het grote kleine vragen topic
    Door LedZep in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 28-07-2011, 13:24
  3. Het grote 2fast4u Babes Only Topic
    Door Imno in forum Off-Topic
    Reacties: 214