Pagina 12 van 209 EersteEerste ... 291011121314152262112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 t/m 120 van 2089

Onderwerp: Het grote Coronavirus topic

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    779
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Nochtans op het nieuws van 19u spreekt Dr Van Damme dacht ik, zich niet volledig negatief uit over hetgeen de uk en Nederland doen/proberen het gecontroleerd laten verspreiden om alzo een grote immuniteit te creëren, doen ze in België ook maar op een ander manier..
    Uiteraard kan hij moeilijk zeggen dat hetgeen België doet niet beter is, hij zou gans de regering tegen hun schenen stampen, tenslotte komt het op hetzelfde neer.
    Ik denk wel dat het duidelijk is dat het er niet over gaat hoeveel mensen geïnfecteerd raken, of op IC komen te liggen, of er rechtstreeks aan overlijden.
    In the end, zijn er dat evenveel, on de 2 (of 4) scenario's.

Het gaat erom of die allemaal gelijktijdig geïnfecteerd raken, of gespreid.
    Dit gaat over de totale overbelasting van de capaciteit van onze gezondheidszorg.
    Nu al (nog altijd aan het begin van de statistische curve) stijgen wachttijden voor levensnoodzakelijke behandelingen, de IC bedden met beademing gaan volraken.
    Als al de zware corona-gevallen in tijd gespreid binnenkomen, kan het misschien/hopelijk met zware inspanningen opgevangen worden.

Als ge iedereen gelijktijdig laat geïnfecteerd laat raken, crasht elk gezondheidssysteem, en vallen er veel meer slachtoffers, ook die niks met Corona te maken hadden.

In mijn ogen is dit een no-brainer, niet owv mijn medische kennis, maar puur op basis van wiskunde en statistiek.
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

2. The Following User Says Thank You to SuperDuke08 For This Useful Post:

E.M. (17-03-2020)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    401
    Dus maw bedoelt gij dat ze in de UK, Nederland, Denemarken, Noorwegen, Finland Zweden hun huiswerk niet goed gemaakt hebben want ze spreken over het Scandinavisch systeem

BTW er zullen best nog meer landen zijn die dit systeem hanteren, maar durf er mij niet over uitspreken want weet ik niet, ga er gewoon vanuit..
    Laatst gewijzigd door Chr-Re-ie; 18-03-2020 om 00:03. Reden: Tekst bijgevoegd
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    May 2019
    Thanks
    22
    En wat is het verschil exact tussen gecontroleerd laten verspreiden en de snelheid van de verspreiding proberen indammen (wat Belgie/Frankrijk doet) ?

't Is hier al een paar keer gezegd en das voor mij echt de essentie.. vermijden dat ons medisch zorgstelsel volledig crasht. Want dan gaat 'iedereen' die dringende zorg nodig heeft voor de bijl.

Registratie
    Apr 2019
    Thanks
    0
    Allez dus recreatieve ritjes met de moto zijn vanaf nu verboden, plezant nu het mooi weer wordt. Beetje stom ook, fietsen met gezin mag wel maar met moto (helm en handschoenen en uiteraard afstand) rijden mag niet meer. Is niet dat je onderweg terrasje kan doen ook...

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    787
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomM Bekijk Berichten
    En wat is het verschil exact tussen gecontroleerd laten verspreiden en de snelheid van de verspreiding proberen indammen (wat Belgie/Frankrijk doet) ?
    Met een lockdown doe je eigenlijk beide:
    - snelheid van verspreiden proberen te beperken om de zorgsector niet te laten crashen (met "onnodige doden" tot gevolg) --> "flatten the curve"
    - "gecontroleerde verspreiding" doordat ook kwetsbare groepen worden afgezonderd (ala, iedereen wordt afgezonderd) totdat het besmettingsrisico in de menigte is gedaald/verdwenen

Want dat laatste is het basisprincipe achter gecontroleerde verspreiding: kwetsbare groepen beschermen door de ziektegolf rondom hen te laten uitsterven.
    Dat is enkel een goed idee als je zelf de regie kan behouden, en als de zorgcapaciteit overweg kan met de effectieve verspreiding.
    Be strong & be kind

7. The Following 2 Users Say Thank You to Leville For This Useful Post:

adventurer (18-03-2020),Chr-Re-ie (18-03-2020)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperDuke08 Bekijk Berichten

Het gaat erom of die allemaal gelijktijdig geïnfecteerd raken, of gespreid.
    Dit gaat over de totale overbelasting van de capaciteit van onze gezondheidszorg.
    Nu al (nog altijd aan het begin van de statistische curve) stijgen wachttijden voor levensnoodzakelijke behandelingen, de IC bedden met beademing gaan volraken.

Ik denk ook dat net DIT het grote gevaar gaat zijn.

Als je ziet dat ze in Italië nu al de keuze moeten maken wie wel en wie niet geholpen KAN worden, dan lijkt mij geen enkele maatregel teveel om dit in België te voorkomen.

Langs de andere kant, zouden we toch ook ergens moeten kunnen relativeren?

Dat we de bekende en geteste zieken mogen vermenigvuldigen met 10, of desnoods 100 of 1000 kan idd best zijn.
    Maar de zieken die opgenomen worden in de ziekenhuizen zijn geteld, ook de doden... velen zieken uit zonder te weten dat ze met het nieuwe virus besmet geweest zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Er gaan schattingen uit dat 70 a 80% vd bevolking besmet zou geraken van Corona.
    Laat ons pakken ... 50%
    Het percentage dat aangeeft hoe dodelijk het is schommelt ook nogal, maar laat ons een lager percentage pakken dan wat me nu denkt (1.4%), namelijk 1%
    We zijn met 11.8M in België..
    50% = 5.9M
    1% = 59K doden

Als ik mag....

We weten niet hoeveel mensen het virus hebben opgelopen, lang niet iedereen wordt getest.
    Bijgevolg lijkt het mij dan ook dat het percentage doden en ernstig zieken niet te meten is.

De rekensom hierboven mag je dan, volgens mij en hopelijk, met een korrel zout nemen.

Hoeveel mensen wonen er in China? En voor hoeveel doden heeft COVID-19 gezorgd? Ik denk dat je een heel stuk van die 1% zal zitten.
    In Italië, waar het virus toch een hele tijd z'n gang heeft kunnen gaan, 20 miljoen inwoners? Ernstig zieken? Doden?

Los daarvan, het blijft een vieze ziekte waar we best zo snel mogelijk vanaf geraken.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansvdc Bekijk Berichten
    Allez dus recreatieve ritjes met de moto zijn vanaf nu verboden, plezant nu het mooi weer wordt. Beetje stom ook, fietsen met gezin mag wel maar met moto (helm en handschoenen en uiteraard afstand) rijden mag niet meer. Is niet dat je onderweg terrasje kan doen ook...

Tot vorige week was ik nog van mening dat ik perfect een weekje in Spanje kon gaan rijden met mijn motor... Het virus zat toch al verspreid over heel Europa. Of ik het daar zou oplopen of hier....

Ondertussen ben ik het op een andere manier gaan bekijken, en hou ik mij goed aan de aangekondigde maatregelen.

Mijn vakantie en dus ook mijn verlof op het werk was geregeld, ik zit dus nu thuis en het is mooi weer...
    Natuurlijk kriebelt het om die motor uit de garage te halen...

Maar... een ongeluk is ook snel gebeurt. Degene die zegt van niet mag stoppen met lezen....

En ELKE interventie door onze spoeddiensten is er momenteel één teveel. We moeten nu vooral met z'n allen ervoor zorgen dat het verzorgend personeel geen extra taken op hun nek krijgt... Ze hebben het al zwaar genoeg deze periode.

Dus, als het niet moet, probeer u dan ook zo weinig mogelijk in het verkeer te begeven.

10. The Following 2 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

coohhooc (18-03-2020),Tam-Ara (18-03-2020)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4934
    Ik denk inderdaad dat die 1 à 2% mortaliteit af te zetten is tegen de vastgestelde besmettingen en niet het totale aantal besmettingen.

12. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

adventurer (18-03-2020)

B Guest
    Dus ik mag gaan wandelen (alleen).
    Ik mag mij verplaatsen, met de fiets (alleen), maar zou niet met de motor mogen rijden (alleen), kan mij dat iemand laten lezen?
    Ik kan er niets van vinden, en niemand kan mij daar een juist antwoord op geven.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    547
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B Bekijk Berichten
    Dus ik mag gaan wandelen (alleen).
    Ik mag mij verplaatsen, met de fiets (alleen), maar zou niet met de motor mogen rijden (alleen), kan mij dat iemand laten lezen?
    Ik kan er niets van vinden, en niemand kan mij daar een juist antwoord op geven.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...-op-uw-vragen/

Pagina 12 van 209 EersteEerste ... 291011121314152262112 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Het grote poser-foto-locatie-topic
    Door Dawg in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 87
    Laatste bericht: 03-06-2013, 20:16
  2. Het grote kleine vragen topic
    Door LedZep in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 28-07-2011, 13:24
  3. Het grote 2fast4u Babes Only Topic